1. Ο υμνογράφος ήδη από την πρώτη ωδή του κανόνα του για
την Υπεραγία Θεοτόκο την χαρακτηρίζει ως κρίνο που ευωδιάζει, ως εύοσμο
θυμίαμα, ως πολύτιμο μύρο που η μυρωδιά του είναι μεθυστική. Προϋποθέτει δηλαδή
την ύπαρξη πνευματικής όσφρησης στον άνθρωπο, η οποία προκαλείται από το
πνευματικό άρωμα της Παναγίας.
Κι είναι τούτο γνωστό: πέραν των σωματικών
αισθήσεων υπάρχουν κατά την πίστη μας και οι πνευματικές μας αισθήσεις, που
λειτουργούν κατά αντιστοιχία προς τις σωματικές: