Τετάρτη 6 Ιανουαρίου 2021

☦ Σύναξις του αγίου ενδόξου Προφήτου, Προδρόμου και Βαπτιστού Ιωάννου - 7 Ιανουαρίου

Από πολύ παλιά έχει καθορισθεί να εορτάζουμε κατά την επομένη ημέρα των Αγίων Θεοφανείων την Σύναξη του Προφήτου, Προδρόμου και Βαπτιστού,  για το λόγο ότι αξιώθηκε να βαπτίσει τον Ιησού Χριστό. Ο Τίμιος Πρόδρομος υπήρξε ο Όρθρος που ανήγγειλε τον ερχομό της ημέρας του Κυρίου. Ο Όρθρος που προηγήθηκε της Ανατολής του Ηλίου της δικαιοσύνης. Έτσι τον ονομάζει ένας ύμνος των Θεοφανείων. 

«Φωνή βοώντος εν τη ερήμω, ετοιμάσατε την οδόν του Κυρίου».

☦2006 ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΣΤΟ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙ ΤΗΣ ΘΕΡΜΗΣ ΤΗΣ ΛΕΣΒΟΥ - λίγο πριν εισέλθει η Ελλάδα στις περιπέτειες της.

Μας  διηγήθηκαν εκείνη την χρονιά γνωστοί μας  μια συγκλονιστική ιστορία- μαρτυρία . Που να γνωρίζαμε ότι σε λίγο καιρό θα εισερχόταν  η πατρίδα μας σε μεγάλες περιπέτειες. Την παραθέσαμε στο fb   το 2017 και αναρτήθηκε από κάποια ιστολόγια. Την παραθέτουμε, όπως την καταθέσαμε τότε με κεφαλαία γράμματα.

Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας

ΗΤΑΝ ΕΣΠΕΡΑΣ  28 ΙΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ 2006.

ΕΝΑΣ ΠΑΤΕΡΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΘΥΓΑΤΕΡΑ ΤΟΥ ΠΗΓΑΝ ΝΑ ΑΝΑΨΟΥΝ ΤΑ ΚΑΝΔΗΛΙΑ ΣΕ ΕΝΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΕΚΚΛΗΣΑΚΙ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΡΗΜΑΓΜΕΝΟ ΠΟΥ ΤΟΥ ΕΜΕΙΝΕ ΜΟΝΟ Η ΑΓΙΑ ΤΡΑΠΕΖΑ ΣΤΗΝ ΘΕΣΗ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙ ΣΤΗΝ ΘΕΡΜΗ ΤΗΣ ΛΕΣΒΟΥ.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΚΚΛΗΣΑΚΙ ΗΤΑΝ ΣΕ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΠΕΡΙΦΡΑΓΜΕΝΟ ΚΤΗΜΑ ΜΕ ΥΨΗΛΗ ΞΕΡΟΛΙΘΙΑ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΕΠΑΝΩ ΜΕ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΓΚΑΘΙΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΥΣ.

☦ “.. οὗ δέ τό Πνεῦμα Κυρίου, ἐκεῖ ἐλευθερία”

Αρχιμ. Γεωργίου Αλευρά

Η αρχή της πραγματικής ελευθερίας ξεκινά μέσα στην Αγία Τριάδα. Όταν οι Έλληνες απέκτησαν την ελευθερία τους από τον Οθωμανικό ζυγό και δημιούργησαν το Σύνταγμα της Ελλάδος, στο Προοίμιό του τοποθετήθηκε η επίκληση στην Αγία Τριάδα, η οποία είναι η  πραγματικά αληθινή και ελεύθερη κοινωνία που εγγυάται την ελευθερία όλων των ανθρώπων.

Η ελευθερία της Αγίας Τριάδος, της Ορθοδοξίας είναι η μοναδική πραγματική ελευθερία.

Αυτή η πραγματική ελευθερία δεν υπάρχει σε καμία άλλη θρησκεία ή πολίτευμα, διότι αυτά κατασκευάστηκαν από τον ανελεύθερο άνθρωπο.

☦ Ένας αξιολύπητος συνάνθρωπος μας, έτρεχε με φόρμα το πρωί στην Διονυσίου Αεροπαγίτου και φώναζε σε πιστούς που είχαν μέσα στις τσάντες τους ΜΕΓΑ ΑΓΙΑΣΜΟ "φύγετε, με καίγετε, καλά δεν συμφώνησαν να μην μοιράσουν αυτό το νερό φωτιά;"

ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΤΟΝ ΡΩΤΗΣΑΝ

-που ξέρεις εσύ άνθρωπε μας, τι έχουμε μέσα στην τσάντα μας, ο κακομοίρης τους απειλούσε με την αστυνομία και πρόστιμα;

και είχε "δίκαιο"  γιατί οι πιστοί μετέφεραν πραγματική φωτιά καθαγιασμού των πάντων.

☦ Ένα Ποτάμι σύνορο - «Έεε! Πέφτουμε στο χάος, χανόμαστε! Όλοι πίσω, όλοι πίσω, γυρίστε πίσω, πλανηθήκαμε!»

Από τα υψίπεδα του Γκολάν στην Νεκρά θάλασσα - Από την αιωνιότητα στην αμαρτία - ένα ποτάμι σύνορο.

Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας

 Μέσα από τα γεωλογικά αντίκλινα των φαραγγιών της περιοχής των γνωστών για τις πολεμικές αναμετρήσεις της Μέσης Ανατολής Υψιπέδων  του Γκολάν ΚΑΙ στο βάθος δροσερών πηγών αναπηγάζει  αθόρυβα ένα ποταμάκι που στην διαδρομή του περνάει από λίμνες , καλαμώνες μαζεύοντας και άλλα νερά για να αποκτήσει ένα όγκο και μια ήσυχη ορμητικότητα διασχίζοντας την Παλαιστίνη και τα ΑΓΙΑ ΜΕΡΗ της.

☦ "Η θάλασσα είδε και έφυγεν , ο Ιορδάνης εστράφη εις τα οπίσω(ψ ριγ 3)"

Στα τροπάρια, που συνέθεσαν οι Άγιοι Κοσμάς, Επίσκοπος Μαϊουμά και Ιωάννης Δαμασκηνός για να υμνήσουν το γεγονός της Βάπτισης του Χριστού, αναφέρουν ότι κατά την Βάπτιση του Χριστού ο Ιορδάνης “εστράφη εις τα οπίσω” όπως έγινε και στην περίπτωση του Ιησού του Ναυή.

Τέτοιο όμως γεγονός δεν αναφέρεται από τους Ευαγγελιστές. Δεν είναι όμως καθόλου παράξενο να συνέβη αυτό το υπερφυσικό γεγονός για να αποδείξει ο Χριστός, στους άπιστους Ιουδαίους, ότι ήταν Θεός και Κύριος της φύσεως. Εξ’ άλλου ο Ιστορικός Αλέξανδρος, στο έργο του “Ιουδαϊκά”, σελίδα 111, γράφει: “Ο Ιορδάνης … στέρας τίνος μετείληφε τάξεως, ότε εν τω του Σωτήρος βαπτίσματι επιστραφείς εις τα οπίσω, τοις ανοήτοις και αναισθήτοις Ιουδαίοις Θεογνωσίας επίδειξιν εποιήσατο “.

☦ ΑΞΙΖΟΥΜΕ ΜΙΑ ΝΕΑ ΠΑΡΑΤΑΣΗ;

π. Δημητρίου Μπόκου

Τα παραμύθια λένε για έναν Πέρση βασιλιά που ζούσε ένα μεγάλο δράμα. Η γυναίκα του βρέθηκε να τον απατάει και αναγκάστηκε να την εκτελέσει. Έμαθε όμως ότι και πολλές άλλες γυναίκες έκαναν το ίδιο. Έτσι έχασε την εμπιστοσύνη του απέναντί τους και δεν τολμούσε να κάμει σύζυγό του καμμιά τους. Έβαλε λοιπόν τον βεζύρη του να του βρίσκει κάθε μέρα μία παρθένα, την παντρευόταν και μετά την πρώτη νύχτα του γάμου την εκτελούσε, για να μην προλάβει να τον απατήσει.

☦ Τo πάθος της υποκρισίας και η θεραπεία του.

Σὲ ὅλες τὶς ἐποχές, καὶ στὴ δική μας, ὑπάρχουν πολλοὶ ὑποκριτὲς καὶ πολλὴ ὑποκρισία. Τί εἶναι ἡ ὑποκρισία;

Εἶναι ἡ προσποίηση, ἡ ἀπάτη, ἡ ἐπιτηδευμένη συμπεριφορὰ ποὺ στοχεύει νὰ παραπλανήσει τοὺς ἄλλους ἀνθρώπους, νὰ τοὺς βλάψει, νὰ τοὺς ἐκμεταλλευτεῖ.

Τὰ κίνητρα τῆς ὑποκρισίας εἶναι συνήθως ταπεινὰ πάθη, ὁ φθόνος, ἡ μνησικακία, ὁ ἐγωισμὸς καὶ ἄλλα.