Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2012

«Μπάστε σκύλοι αλέστε και αλεστικά μη δίνετε»!

Διαβάστε το σχετικό δημοσίευμα από το defencenet
Σε θάλασσα παρανομίας έχει μετατραπεί το Αιγαίο: Χωρίς σκάφη, ελικόπτερα και VTMIS
Σε παράδεισο λαθρεμπορίου ναρκωτικών, πετρελαίου, όπλων και μεταφοράς λαθρομεταναστών από την Τουρκία έχει μετατρέψει το Αιγαίο η ανικανότητα των πολιτικών ηγετών είτε να λειτουργήσουν τα υπάρχοντα μέσα που η πολιτεία διαθέτει είτε να εξασφαλίσουν ακόμα και με κοινοτική χρηματοδότηση νέα μέσα για να πάψει το Αιγαίο να είναι θάλασσα παρανομίας. Η υπόθεση του ξεπλύματος των 10,2 δις ευρώ όπως ανέφεραν πηγές της ΕΛΑΣ στο defencenet.gr.  "Τέτοιο χρήμα βγαίνει μόνο από ναρκωτικά"... φέρνει στην επιφάνεια το κρίσιμο ζήτημα της φύλαξης και του ελέγχου της θαλάσσιας κυκλοφορίας στο Αιγαίο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ από τα μέσα της δεκαετίας του 1990  είχε ολοκληρωθεί η μελέτη ανάπτυξης του Εθνικού Συστήματος VTMIS για τη δημιουργία κέντρων VTS που καλύπτουν ολόκληρο τον Ελληνικό θαλάσσιο χώρο και η πρώτη φάση του έργου ξεκίνησε το 2000 το πρόγραμμα ουδέποτε ολοκληρώθηκε όπως είχε σχεδιαστεί. την πρώτη φάση του Εθνικού συστήματος VTMIS, καλύφθηκε η ευρύτερη θαλάσσια περιοχή του Πειραιά καθώς και επιλεγμένες περιοχές του Ιονίου πελάγους με την εγκατάσταση έντεκα  σταθμών αισθητήρων RSS (Remote Sensor Sites), τριών κέντρων VTS και δύο κέντρων RTS (Regional Traffic Services).
Δυστυχώς όμως για λόγους που δεν έχουν μέχρι σήμερα πλήρως αναλυθεί το υπόλοιπο τμήμα του έργου που περιελάμβανε την κάλυψη των περιοχών των νησιών του Αν Αιγαίου της Κρήτης και των Κυθήρων δεν προχώρησε αν και υπήρχε κοινοτική χρηματοδότηση. ντίστοιχη ήταν η πορεία και ενός άλλου προγράμματος, της απόκτησης ενός περιπολικού ανοικτής θαλάσσης συνολικού προϋπολογισμού 31,56 εκατ. ευρώ. Παρα την πίεση από τους αξιωματικούς του ΛΣ για την υλοποίηση του προγράμματος αυτού τα ευρωπαϊκά κονδύλια για την απόκτηση του σκάφους δεν αξιοποιήθηκαν .
Μία ακόμη προσπάθεια για την απόκτηση αντίστοιχου πλοίου η οποία ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2011 συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ αγνοείται η τύχη της. Αλλά και τα 6 ελικόπτερα EGEAN DAUPHIN AS 365 N 3 του ΛΣ τα οποία αγοράστηκαν με ευρωπαική χρηματοδότηση είναι ζήτημα αν μπορούν να επιχειρήσουν 2 ή 3 από αυτά. αι όλα αυτά την στιγμή που οι αξιωματικοί του ΛΣ αγωνιούν για την διαθεσιμότητα των παράκτιων περιπολικών του ΛΣ τα οποία υποφέρουν από ελλείψεις ανταλλακτικών ενώ την ίδια στιγμή οι λαθρέμποροι προσπαθούν να περάσουν στην Ελλάδα και στην Ευρώπη το φορτίο τους.
Είναι πραγματικά τραγικό για την Ελλάδα, να διαθέτει στελέχη του ΛΣ τα οποία με αυτοθυσία έχουν υπερασπίσει τα συμφέροντα του ελληνικού κράτους, να διαθέτει ειδικές δυνάμεις όπως η ΜΥΑ και να μην μπορούν να εκτελέσουν το καθήκον τους διότι ο γραφειοκρατικός μηχανισμός του ελληνικού κράτους και διαχρονικά η πολιτική ηγεσία δεν μπόρεσαν να αξιοποιήσουν κονδύλια της ΕΕ και να διατηρήσουν σε λειτουργία υπάρχοντα μέσα, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για κάθε λογής παρανομία στο Αιγαίο η οποία κοστίζει στο ελληνικό Δημόσιο την απώλεια δισεκατομμυρίων ευρώ. defencenet