Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2014

Το Moskva βγήκε από τα Στενά γιατί πρόκειται να κλείσουν τα ΣΤΕΝΑ;

Όταν έχεις ένα τέτοιο ΟΠΛΟ  δεν το αφήνεις μέσα σε μία “κλειστή” Θάλασσα όταν κάποιοι ανά πάσαν στιγμή μπορεί να την κάνουν “λίμνη”
Όπως μετέδωσε στις 8 Σεπτεμβρίου  το πρακτορείο «interfax» η ναυαρχίδα του στόλου της Μαύρης Θάλασσας πέρασε τα Στενά και κατευθύνθηκε  προς την ανατολική Μεσόγειο. Γιατί οι Ρώσοι βγάζουν για δεύτερη φορά, σε σχετικό  μικρό χρονικό διάστημα  από τα Στενά την ναυαρχίδα της Μαύρης Θάλασσας, το Καταδρομικό κατευθυνόμενων πυραύλων Moskva;  

Πέρσι είχαμε πάλι τα ίδια δηλ "πριν από ένα χρόνο, και στην περίοδο της οξύτατης πολιτικο-στρατιωτικής κρίσης για το θέμα της Συρίας, το πλοίο είχε αναλάβει εποπτεία  στη Μεσόγειο"

Όμως φέτος τα πράγματα είναι διαφορετικά γιατί μεσολάβησαν τα Γεωπολιτικά δρώμενα της Ουκρανίας.

Μόλις επικυρώθηκε τύποις μια  ¨παράξενη¨ συμφωνία κατάπαυσης πυρός στην Αν Ουκρανία  και μία μέρα πριν ξεκινήσει η διεθνής άσκηση "Sea Breeze 2014» Ουκρανίας –ΝΑΤΟ με 11 πολεμικά πλοία στην περιοχή της Οδησσού  που  ο σκοπός της φέρεται να είναι ¨εκτέλεση διεθνούς επιχείρησης για την διασφάλιση   της ασφαλούς ναυσιπλοΐας στην περιοχή της ζώνης κρίσης¨ , η οποία με την σειρά της ενεργοποίησε σήμερα  εκ μέρους των Ρώσων τις μονάδες Στρατηγικών πυραύλων στην περιοχή Νοβοσιμπίρσκ  που τάχθηκαν εκτάκτως σε ύψιστο συναγερμό και θα πραγματοποιήσουν  ασκήσεις σε συνθήκες πυρηνικού πολέμου σύμφωνα με την Διεύθυνση Στρατηγικών Πυραύλων και την ανακοίνωση του εκπροσώπου συνταγματάρχη Ιγκόρ Yegorov.

Ουσιαστικά η παραπάνω Ρωσική αντίδραση  αποτελεί  απάντηση στις ασκήσεις του ΝΑΤΟ που διεξάγονται  στην Ουκρανία αλλά πιθανώς να  σχετίζεται  με τις νέες κυρώσεις της Δύσης.

Που να άφηναν οι Ρώσοι τέτοιο ΟΠΛΟ μέσα στην Μαύρη Θάλασσα που κάποιοι θέλουν σε μελλοντικό χρόνο να την μετονομάσουν σε ¨θάλασσα φωτιάς¨ ; 

Τι θέλει τέτοιο πλοίο στους Ναυτικούς άξονες που συνδέουν την Αν. Μεσόγειο με το Αιγαίο, το Κρητικό Πέλαγος , την Αίγυπτο, την Βόρειο Συρία και τα ενεργειακά οικόπεδα της Κύπρου  που ετοιμάζονται  γρήγορα να δώσουν  Φυσικό Αέριο εν όψει χειμώνα;

Όταν κουβαλάς  64 βλήματα της θαλάσσιας έκδοσης των S-300PMU1 και μπορείς να δημιουργήσεις  μια κινητή αντιαεροπορική "ομπρέλα" ακτίνας δράσης 150 χλμ. στην Αν. Μεσόγειο!  Είναι σίγουρο ότι ξέρει τις δυνάμεις του το Moskva .

¨Αρχικά στους Ναυτικούς κύκλους του δυτικού κόσμου ήταν γνωστό ως ΒLACKCOM 1 (συντομογραφία του “BLACK Sea COMbtant1) τα καταδρομικά πλοία κατευθυνόμενων πυραύλων Slava (Δόξα) είναι ισχυρά οπλισμένα πλοία που έχουν ως κύρια αποστολή τις επιχειρήσεις κατά στόχων επιφανείας.

Είχε αρχικά σχεδιαστεί κυρίως για  επιχειρήσεις εναντίον στόχων επιφανείας, το Σοβιετικό δόγμα μάχης είχε επικεντρωθεί στην αναμέτρηση των πλοίων συνοδείας των Αμερικάνικών αεροπλανοφόρων, έτσι τα πλοία κλάσης Slava ήταν μέρος αυτής της λύσης. Τα μοναδικά πυροβόλα των δεκαέξι πυραύλων επιφανείας – επιφανείας SS-N-12 Sandbox είναι τοποθετημένα σε δύο σειρές κατά μήκος και ων δύο πλευρών της υπερκατασκευής, δίνοντας έτσι μια τρομερή δύναμη πυρός και κάνοντας επίσης αυτή την κλάση εύκολη στην αναγνώριση της.

Στον οπλισμό συμπεριλαμβάνονται οχτώ σιλό αντιαεροπορικών πυραύλων επιφανείας – αέρος SA-N-6 (οχτώ πύραυλοι σε κάθε σιλό) τα οποία είναι τοποθετημένα μεταξύ του φουγάρου και του υποστέγου του ελικοπτέρου. Βρίσκονται εντός κάθετων σωλήνων εκτόξευσης, αυτοί οι πύραυλοι προορίζονται για την δημιουργία και ύπαρξη μίας ομάδας μάχης ικανή να αμυνθεί εναντίον των αεροπλανοφόρων ή αεροσκαφών που θα επιχειρούν από επίγεια αεροδρόμια με πυραύλους αέρος – επιφανείας. Διαθέτει επίσης και τα δίδυμα σιλό SA-N-4 που είναι τοποθετημένα σε κάθε πλευρά στις πόρτες του υποστέγου.

Η κλάση Slava δεν έχει εντυπωσιακό ή μεγάλο εξοπλισμό όπως το σύγχρονο Σοβιετικό καταδρομικό κλάσης Kirov – Project 1144, αλλά παραμένει ένα τρομερό πλοίο.

Το καταδρομικό κατευθυνόμενων πυραύλων Moskva (πρωη Slava), του ναυτικού της Ρωσικής Ομοσπονδίας καθελκύστηκε το 1979 και μπήκε σε υπηρεσία το 1983. Το 2000 δέχθηκε εκτεταμένη επισκευή εκσυγχρονισμού και μετονομάστηκε Moskva, με αριθμό σκάφους 121. Είναι η ναυαρχίδα του Ρωσικού Στόλου της Μαύρης Θάλασσας¨.
25 Απριλίου 2012  Δούκας Γαϊτατζής από limitofadvance.wordpress.com

Τι γνωρίζει λοιπόν η Αρκούδα και θέλει να ξεχειμωνιάσει στα ζεστά νερά της Μεσογείου;

Η πρόσφατη ανάληψη δράσεων των Αμερικανών  με κτυπήματα από αέρος θέσεων της ISIS στο Ιράκ και η προμήθεια του Ιρακινού στρατού με πολεμικές προμήθειες καθώς και του Κουρδιστάν μπορούν από μόνες τους να δικαιολογήσουν  την κάθοδο του Moskva  για τον φόβο  νέας  επέμβασης των Δυτικών στα πράγματα της Συρίας ή παίζεται κάτι πιο σημαντικό σε όλη την ευρύτερη περιοχή της Αν. Μεσογείου;

Όταν έχεις τον  υπουργό  Εξωτερικών της Τουρκίας, Μελβούτ Τσαβούσογλου- Mevlüt Çavuşoğlu, να εκφράζει τις  επιφυλάξεις του  για την κατάληξη των όπλων που θα αποστείλουν οι δυτικές χώρες στο Ιράκ για την καταπολέμηση του Ισλαμικού Κράτους και να λέει «Έχουμε εκφράσει την ευαισθησία μας στο ζήτημα αυτό, ότι υπάρχει περίπτωση τα όπλα αυτά να πέσουν στα χέρια της τρομοκρατικής οργάνωσης του Κουρδικού Εργατικού Κόμματος- PKK”  8 Σεπτεμβρίου 2014. http://www.echedoros-a.gr/

Όταν η επικαιρότητα έχει άρθρα που σχετίζουν την  δημιουργία και τις δράσεις της ISIS με τις ΗΠΑ και την Τουρκία.

Όταν η ISIS για λογαριασμό κάποιων κόβει τα νερά του Τίγρη και του Ευφράτη με κατάληψη φραγμάτων προσπαθώντας να ελέγξει τους ζωτικούς υδάτινους πόρους της Μεσοποταμίας, φυσικά με το αζημίωτο γιατί ταυτόχρονα βγάζει χρήματα με το λαθρεμπόριο πετρελαίου.

Τότε ο Ρώσος προγνωρίζει ότι κυοφορούνται νέες γεωπολιτικές εξελίξεις και μάλιστα σύντομα.

Αφού  η Ρωσική Πολεμική Αεροπορία καλύπτει σαν ομπρέλα τον ζωτικό χώρο της Μαύρης Θάλασσας μέχρι και τα Στενά, το Moskva φαίνεται να γίνεται πλέον  απαραίτητο σε  μια άλλη περιοχή άμεσων γεωπολιτικών εξελίξεων όπως είναι η Αν Μεσόγειος .

Για αυτό δεν θα ήθελαν οι Ρώσοι  το πλοίο αυτό να μπλοκαρισθεί  με την απονενοημένη πράξη  κάποιων να κλείσουν τα ΣΤΕΝΑ.

Τα “απόνερα” του  Moskva  κατεβάζουν τα προβλήματα της Ουκρανίας στην Αν.  Μεσόγειο;

Άραγε ακούμε τις καμπάνες που κτυπούν ή έχουμε ηθελημένη βαρηκοΐα; 

Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας