Δευτέρα 25 Μαΐου 2015

Η Chevron θυμήθηκε τον «Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη»

Η αμερικανική πετρελαϊκή εταιρεία Chevron δείχνει ενδιαφέρον για να συμμετάσχει στο σχέδιο κατασκευής του πετρελαιαγωγού «Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη», δήλωσε σε συνέντευξή του στο ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων ΤΑSS ο πρόεδρος της ρωσικής εταιρείας πετρελαϊκών δικτύων Transneft Νικολάι Τόκαρεφ.
Σύμφωνα με τον κ. Τόκαρεφ, πρόσφατα υπήρξε συνάντηση της ρωσικής πλευράς με εκπροσώπους της αμερικανικής εταιρείας, στην οποία επιβεβαιώθηκε το ενδιαφέρον της για την προώθηση του σχεδίου «Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη». 
Ο Ρώσος αξιωματούχος υπενθύμισε ότι την επόμενη χρονιά το Caspian Pipeline Consortium (CPC) θα ολοκληρώσει τη διεύρυνσή του έως 67 εκατ. τόνους ετησίως, γεγονός, που θα αυξήσει την επιβάρυνση στα τουρκικά Στενά (Βόσπορος και Δαρδανέλλια) και την κίνηση των πετρελαιοφόρων τάνκερ μέσω αυτών.
Γι' αυτό και οι συμμετέχοντες στο CPC, που θα μεταφέρει πετρέλαιο από το Τενγκίζ του Καζαχστάν στο ρωσικό λιμάνι του Νοβοροσίσκ, και «πρωτίστως η Chevron», σύμφωνα με τον κ. Τόκαρεφ, ενδιαφέρονται να δημιουργήσουν εναλλακτικές διαδρομές για τη μεταφορά πετρελαίου.
«Έχουμε και στο παρελθόν συζητήσει με την ηγεσία του CPC ένα πιθανό μοντέλο συνεργασίας», εξήγησε ο Ν.Τόκαρεφ, ο οποίος επί πολλά χρόνια εκπροσωπεί τη Ρωσία στις διαβουλεύσεις για τον «Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη».
Ο επικεφαλής της Transneft δήλωσε στο πρακτορείο ΤΑSS ότι «πρόσφατα είχε συνάντηση με εκπροσώπους της Ελλάδας, η οποία επίσης εξέφρασε ενδιαφέρον για την αναβίωση του σχεδίου». Η Chevron με τη σειρά της είναι έτοιμη να συζητήσει το ζήτημα της υποστήριξης του σχεδίου με τους Βούλγαρους εταίρους, οι οποίοι έχουν εκφράσει και επανέλαβαν πρόσφατα την επιθυμία τους για έξοδο από το σχέδιο του αγωγού, πρόσθεσε ο Ν.Τόκαρεφ, σημειώνοντας ότι «το σχέδιο είναι έτοιμο και ρεαλιστικό να υλοποιηθεί».
Όπως υπενθυμίζει το πρακτορείο ΤΑSS, η συμφωνία για την κατασκευή του πετρελαιαγωγού «Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη» υπεγράφη μεταξύ Ελλάδας, Ρωσίας και Βουλγαρίας στις 15 Μαρτίου του 2007. Ο αγωγός μήκους 285 χλμ. είχε σχεδιαστεί για να μεταφέρει 35 εκατ. τόνους πετρελαίου ετησίως με προοπτική αύξησής τους στα 50 εκατ.
Το Δεκέμβριο του 2011 η κυβέρνηση της Βουλγαρίας ανακοίνωσε την απόφασή της να διακόψει τη συμμετοχή της στην προετοιμασία του σχεδίου και η Βουλή της Βουλγαρίας αποφάσισε να ακυρώσει τη διακρατική συμφωνία για το σχέδιο κατασκευής του πετρελαιαγωγού. defencenet.gr