Κυριακή 20 Μαΐου 2018

Οι κομιτατζήδες ξαναέρχονται, σηκώστε πρώτα τα όπλα της ΙΣΤΟΡΙΑΣ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΠΕΦΤΟΥΝ ΚΟΡΜΙΑ. Οχιές και σκορπιοί κάτω από τις πέτρες της Μακεδονικής και Θρακικής γης αλλά το χώμα τους  είναι  καλά αγιοποτισμένο και δεν ευδοκιμούν.

Γράφει ο Δρ. Βαρδάκας Κωνσταντίνος
Η ιστορία είναι και θα παραμείνει στρατηγικό εργαλείο εθνικής επιβίωσης. Όποιος την παραποιεί, την εκμεταλλεύεται ή την αγνοεί λόγω ανικανότητας ή ιδεοληψίας , αυτή τον τιμωρεί .
Να είναι καλά οι διαπραγματευτές για το σκοπιανό που μας φρεσκάρουν την ιστορία. Όλα τα ποτάμια της Μακεδονίας και της Θράκης κατεβάζουν αίμα. Πάρτε τον Αξιό, τον Αλιάκμονα, τον Στρυμόνα με την Αμφίπολη, τον Νέστο και τον Έβρο, όλα κοκκίνισαν από αίμα μαρτύρων.

 Η πληγή είναι πολύ βαθιά σε τούτα τα μέρη .

Ψάξτε να βρείτε από πού ξεκινούν όλα.

Το θέμα του Ιλλυρικού στους χρόνους της Αυτοκρατορίας, η προσπάθεια του Μεγ. Φωτίου να εκχριστιανίσει τους Βουλγάρους, το μένος του Πάπα Ρώμης , το Σχίσμα , θέλετε και άλλα που πάνε κατευθείαν στις ημέρες μας;

Ποιοι έφτιαξαν την πόλη των Σκοπίων στους χρόνους της τουρκοκρατίας για να σπάσουν τον εμπορικό διάδρομο-άξονα  μεταξύ των δύο Ελληνικών εμπορικών κέντρων της Βαλκανικής δηλ. της Θεσσαλονίκης και το Μοναστηρίου;

Οχιές και σκορπιοί κάτω από τις πέτρες της Μακεδονικής και Θρακικής γης αλλά το χώμα τους  είναι  καλά αγιοποτισμένο και δεν ευδοκιμούν.

Όμως
« η Ελλάδα έχει καρδία την Μακεδονία
η Μακεδονία έχει καρδιά το ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ..
το ΑΓΙΟΣ ΟΡΟΣ έχει καρδιά την ΠΑΝΑΓΙΑ»

ο προδότης  έχει  άραγε καρδιά; 
Όλα ήταν έτοιμα εδώ και καιρό για να επιβληθούν σε μια Ελλάδα που την έσυραν οι τοκογλύφοι- έμποροι των Εθνών στο πτωχοκομείο των μνημονίων.

Ένα άρθρο προπομπός του σημερινού εφιάλτη 13.7.2017

«Η επικαιρότητα επιβάλλει να θυμηθούμε αυτές τις ημέρες την ψευδοεπανάσταση του Ίλιντεν.

Η λέξη στα βουλγαρικά σημαίνει: ημέρα του Προφήτη Ηλία.

Στις 20 Ιουλίου 1903 στην τουρκοκρατούμενη Μακεδονία οι Βούλγαροι κομιτατζήδες της οργανώσεως ΒΜΡΟ (Εσωτερική Μακεδονική Επαναστατική Οργάνωση) προσπάθησαν να ξεσηκώσουν τον αγροτικό χριστιανικό πληθυσμό με το ψευδές σύνθημα «Η Μακεδονία στους Μακεδόνες».

Ανατίναξαν δύο τηλεγραφικούς στύλους, ξήλωσαν λίγα μέτρα σιδηροδρομικής γραμμής, εισήλθαν για λίγο σε ορισμένα χωριά και μετά εξαφανίσθηκαν αφήνοντας τον τακτικό τουρκικό στρατό να ξεσπάσει σε αθώους.

Θύματα της οθωμανικής εκδικήσεως ήσαν τρεις βλαχόφωνες ελληνικές κωμοπόλεις.

Το Κρούσοβο, που ανήκει σήμερα στα Σκόπια, η Κλεισούρα και το Νυμφαίο στη Δυτική Μακεδονία.

Η εξέλιξη αυτή αφ’ ενός μεν ξεσκέπασε τα σχέδια των κομιταζήδων, ότι ουσιαστικά ενδιαφέρονταν για τη Μεγάλη Βουλγαρία,  αφ’ ετέρου δε αφύπνισε διπλωμάτες, στρατιωτικούς και εθελοντές στην ελεύθερη Ελλάδα.

Η ένοπλη φάση του Μακεδονικού Αγώνα κορυφώθηκε από το 1903 έως το 1908 με σημαντικές επιτυχίες του Ελληνισμού. Η πολιτική πτυχή του Μακεδονικού Αγώνα συνεχίζεται μέχρι σήμερα.

Η εξέγερση του Ίλιντεν αξίζει να μελετάται και σήμερα για δύο κυρίως λόγους:

Πρώτον, διότι έχουν δημοσιευθεί από το Μουσείο Μακεδονικού Αγώνος οι εκθέσεις των Προξένων των Ευρωπαϊκών Δυνάμεων.

Στα κείμενα αυτά, που εστάλησαν το 1903 από τη Θεσσαλονίκη προς τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, οι Πρόξενοι πουθενά δεν ομιλούν για «Μακεδονικό Ἐθνος».

Η σύγκρουση ήταν μεταξύ Ελλήνων και Βουλγάρων κάτω από το βλέμμα των Οθωμανών που κατείχαν τότε τη Μακεδονία.

Το «Μακεδονικό Έθνος» κατασκευάσθηκε το 1944 από τον Τίτο.

Δεύτερον, διότι στις ημέρες μας ο εορτασμός του Ἰλιντεν ανέδειξε τις διαφορές ιστορικής ερμηνείας μεταξύ Σκοπίων και Σόφιας.

Στις 2 Αυγούστου με το νέο ημερολόγιο (20 Ιουλίου με το παλαιό) οι μεν Σκοπιανοί τιμούν τους ψευδοεπαναστάτες του 1903 ως «Μακεδόνες», οι δε Βούλγαροι τούς τιμούν ως Βουλγάρους.

Φέτος η επέτειος έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον, διότι θα γίνει για πρώτη φορά προσπάθεια κοινού εορτασμού.

Αν αυτό επιτευχθεί στις 2 Αυγούστου, τότε σημαίνει ότι η νέα κυβέρνηση της ΠΓΔΜ υπό τον Ζόραν Ζάεφ αποφάσισε να συγκλίνει πολύ προς τις βουλγαρικές απόψεις.(ανοίγουμε παρένθεση:  αυτό πριν ένα χρόνο και σήμερα ο συγκερασμός του αλυτρωτισμό των βουλγάρων και των σκοπιανών σε μια ονομασία, αυτής της Μακεδονίας του Ίλιντεν)

Συνεχίζουμε …τι έγινε πριν ένα χρόνο

Ήδη ο Ζάεφ επισκέφθηκε τη Βουλγαρία και προσκύνησε το άγαλμα του Τσάρου Σαμουήλ, τον οποίο μέχρι τώρα οι Σκοπιανοί θεωρούσαν «Μακεδόνα».

Τα φιλοβουλγαρικά ανοίγματα του σκοπιανού πρωθυπουργού Ζάεφ έχουν ενοχλήσει τους ακραίους ψευδομακεδόνες, οι οποίοι δηλώνουν: «Αν δεχθούμε τον κοινό εορτασμό του Ίλιντεν, τότε σημαίνει ότι είμαστε Βούλγαροι και όχι «Μακεδόνες».

Εάν επιβεβαιωθεί η σταδιακή προσχώρηση των Σλάβων των Σκοπίων στις απόψεις του βουλγαρικού εθνικισμού, τότε πρέπει να είμαστε διπλά προσεκτικοί όταν συζητούμε για σύνθετη ονομασία που θα περιέχει τον όρο Μακεδονία.»
Άρθρο στην ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, 13.7.2017 http://www.antibaro.gr/article/17340

Και φέτος από την Σόφια της Βουλγαρίας μας ήρθαν ειδήσεις περί ονομασίας της Μακεδονίας του Ίλιντεντ.

Μακεδονία του Ίλιντεντ = Μακεδονία των Κομιτατζήδων

19.8.1903. «Εγώ και ο Τσακαλάρωφ κατεβήκαμε στις 19 Αυγούστου στη Mpresnitsa (Βατοχώρι), κάψαμε τό σπίτι τού Iωάννου Ζάικου και σκοτώσαμε τον Ιωάννη Τζάϊκο, τον πατέρα του Αντώνη και τον αδελφό του Λάζαρο και κρεμάσαμε στην πλατεία του χωριού τον Μουχτάρη (πρόεδρο) Γεώργιο Καραούλα και τον Αγροφύλακα Αντώνιο Παναγιώτου…». Από την υπαγόρευση της δράσης του στο Π. Μίλιτιτς σ.193 του Πάντο Κλιάσεφ.

Υπάρχει και το σχετικό γράμμα προς τον Παύλο Μελά από το Πισοδέρι της 7ης Σεπτεμβρίου, του Παπασταύρου Τσιάμη, που επιβεβαιώνει το φρικτό έγκλημα. Το δημοσίευσε ο Στέφανος Δραγούμης στην «Μακεδονική Κρίση».

«Αγαπητέ μοι εν Χριστώ αδελφέ, Κύριε Παύλε Μελά, εις Αθήνας.
Προ 15 ήμερων οί κομιτατζήδες συλλαβόντες 4 παιδιά άπό τό Πισοδέρι ανήλικα, ενώ έπήγαιναν εις τό Γέρμαν (Άγιον Γερμανόν), τά έσφαξαν και μέχρι σήμερον δέν ηύραμεν τά πτώματα των. Δεύτερον επήγαν αί μητέρες των και τούς έζητούσαν μετά δακρύων, ίνα τούς δώσουν τά σώματα τών δολοφονηθέντων. ‘Αλλ’ οί κομιτατζήδες τούς είπαν μόνον άπειλάς, ότι θά καταστρέψουν τό Πισοδέρι.
Ό Τσακαλάρωφ πήγε στήν Μπρέσνιτσα [Βατοχώρι] μετά 400 οπαδών, πρώτον συνέλαβε τον Γεώργιον Καραούλαν, μουχτάρη, Έλληνα ορθόδοξο, τον άνεβίβασεν εις τό ζώον του και τον έδεσε μέ σχοινιά και άφού τον έφερε εις τό Μεσοχώρι, κάτο άπό μία απιδιά, εκεί τον κρέμασε και μέ τις λόγχες τον τρυ­πούσε. Δεύτερον περιεκύκλωσε τήν οίκίαν τού Ζάικου, όστις άντέστη φονεύσας τον Νάστον, πρωτοπαλλήκαρο τού Τσακαλάρωφ, ενώ έσπανε τήν πόρτα μέ τον πέλεκυν, έτερον δέ έπλήγωσε θανατηφόρους. Ό Τσακαλάρωφ διέταξε νά καύσουν μέ πετρέλαιον τό σπίτι, ό δέ Λάμπρος Ζάικος έκαμε μέ τον έβδομηκοντού πατέρα του έξοδον και πληγώθηκαν και οί δύο. Ό Τσακαλάρωφ τον έφερε ξεψυχώντας εις τό Μεσοχώρι και ρίψας χόρτον και άχυρο επάνω του τον έκαυσε. Συνέλαβε και τον συγγενή του Λ. Ζάικον και άφού τού έκοψε τά χέρια, τού έβγαλε τά μάτια και έτσι απέθανε.
Εύχομαι τω θεώ περί τή καλή διαφυλάξει. Έν Πισοδερίω τή 6η Σεπτεμβρίου 1903.
Ό έν Χριστώ αδελφός Παπασταύρος».

«Η πορεία προς το Ίλιντεν, ο αντίκτυπος της εξέγερσης του Ίλιντεν στην Ελλάδα και οι απαρχές της ένοπλης φάσης του Μακεδονικού Αγώνα»,  Σπυρίδων Σφέτας

Βοεβόδες της περιοχής Φλώρινας, οι οποίοι συμμετείχαν ενεργά με τις τσέτες τους στην επανασταση του Ίλιντεν.

Τα γεγονότα του 1903 δεν άφηναν πλέον καμιά αμφιβολία για τις επιδιώξεις των Βουλγάρων. Η είδηση για την εξέγερση του Ίλιντεν, επίκεντρο της οποίας ήταν το βιλαέτι του Μοναστηρίου και τα θύματα Έλληνες και Βλάχοι, ούτε εξέπληξε την ελληνική κυβέρνηση του Δημητρίου Ράλλη ούτε προκάλεσε πανικό στην Αθήνα.

Η ελληνική κυβέρνηση απέστειλε τηλεγραφικές εγκυκλίους στα ελληνικά προξενεία της Μακεδονίας με τις οποίες προέτρεψε το ελληνικό στοιχείο να παραμείνει ήσυχο και να έχει την πεποίθηση ότι η τουρκική κυβέρνηση θα καταπνίξει το κίνημα.

Στον ελληνικό τύπο η εξέγερση παρουσιάστηκε ως κίνημα ληστανταρτών, αλλά και ως κίνημα Βουλγάρων πατριωτών που αποσκοπούσε στην πραγμάτωση του ονείρου της Βουλγαρίας του Αγίου Στεφάνου, ενώ η ανακατάληψη του Κρουσόβου από τον τουρκικό στρατό εκτιμήθηκε ως η απαρχή της καταστολής της εξέγερσης.

Τα όρια μεταξύ ληστή και εθνικού ήρωα δεν ήταν σαφώς διαγεγραμένα.

Ιδιαίτερη ευαισθησία επέδειξαν οι Μακεδόνες φοιτητές που σπούδαζαν στην Αθήνα και ο Κεντρικός Μακεδονικός Σύλλογος.

Πάνω από 150 φοιτητές προθυμοποιήθηκαν να μεταβούν στη Μακεδονία για να πολεμήσουν κατά των Βουλγάρων και για τον λόγο αυτό ζήτησαν την άδεια της τουρκικής πρεσβείας.

Επίσης ο Γερογιάννης ως Πρόεδρος του Κεντρικού Μακεδονικού Συλλόγου υπέβαλε στην τουρκική πρεσβεία υπόμνημα, ζητώντας από την Υψηλή Πύλη να δοθούν όπλα στους Έλληνες της Μακεδονίας για να πολεμήσουν κατά των Βουλγάρων.

Αν και τα διαβήματα αυτά επαναλήφθηκαν, για ευνόητους λόγους οι τουρκικές αρχές απάντησαν αρνητικά, πιστεύοντας ότι έχουν τον έλεγχο της κατάστασης.

Η Ελλάδα ζήτησε τόσο από την Υψηλή Πύλη όσο και από τις Μεγάλες Δυνάμεις την προστασία του ελληνισμού, ενώ η ελληνική αστυνομία διατάχτηκε από τον Ράλλη να παρακολουθεί αυστηρά τις κινήσεις των Βουλγάρων στην Αθήνα και τη Θεσσαλία.

Για προληπτικούς λόγους μερικοί Βούλγαροι φυλακίστηκαν προσωρινά. Κατά τη ανάκριση αποδείχτηκε ότι ήταν μέλη βουλγαρομακεδονικών κομιτάτων που απέστελναν πολεμοφόδια και περίστροφα στη Μακεδονία.

Η είδηση για την καταστροφή του Κρουσόβου και την ύπαρξη θυμάτων μεταξύ των Ελλήνων της πόλης δεν άφησε ασυγκίνητο τον πληθυσμό της Αθήνας. Συγκροτήθηκε αμέσως μια «Επίκουρος των Μακεδόνων Επιτροπή» για τη συλλογή εράνων υπέρ των δεινοπαθούντων Ελλήνων της Μακεδονίας με Πρόεδρο τον Μητροπολίτη Αθηνών Θεόκλητο και μέλη του Προεδρείου τον Ι. Βαλαωρίτη, τον Δ. Βικέλα, τον Μ. Δραγούμη, τον Ι. Καυτατζόγλου, τον Κ. Ρακτιβάν και τον Γ. Στρέιτ.

Στην έκκληση της επιτροπής αναφερόταν χαρακτηριστικά:

Βαρεῖα συμφορὰ ἐνέσκηψεν ἐπὶ τὴν Μακεδονίαν. Ξένοι ἐπιδρομεῖς, τὴν ἐλευθερίαν ἔχοντες ἀνὰ στόμα, ἀλλὰ πῦρ καὶ σίδηρον ἀνὰ χείρας φέροντες, ἐπιδιώκουσιν τὴν ἐξόντωσιν τοῦ Ἑλληνικοῦ καὶ Ὀρθόδοξου πληθυσμοῦ, ληστεύοντες, καίοντες οἰκίας, σχολεῖα καὶ ναούς, σφάζοντες ἄνδρας, γυναίκας, παιδία, ἱερεῖς, ὅλους τοὺς μὴ στέργοντας ν’ ἀπαρνηθῶσιν τὴν ἑλληνικὴν καταγωγὴν καὶ τὴν πατρώαν πίστιν.

Ὕψιστον εἶνε καθῆκον τῶν ἁπανταχοῦ Ἑλλήνων νὰ ἔλθωσιν ἀρωγοὶ εἰς τὴν τοσαύτην τῶν ὁμαιμόνων καὶ ὁμοθρήσκων κακοδαιμονίαν, νὰ ἐπουλώσωσι τὰ τραύματα, νὰ ἐνισχύσωσιν τὸ ἐθνικὸν φρόνημα καὶ ματαιώσωσι τὰς κατὰ τοῦ Μακεδονικοῦ Ἑλληνισμοῦ ἐπιβουλάς. (Εφημερίς Το Άστυ, 10-8-1903)
Advertisementshttps://maccunion.wordpress.com/2012/01/26/%CE%B7-

Αδελφοί «Οι κομιτατζήδες ξαναέρχονται, σηκώστε πρώτα τα όπλα της ΙΣΤΟΡΙΑΣ.»

Για την Μακεδονία δεν πέφτουν μόνο κυβερνήσεις , πέφτουν και κορμιά.

Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας