“Μεῖνον μεθ᾿ ἡμῶν, ὅτι πρός ἑσπέραν ἤδη ἡ ἡμέρα…”

☦ "Ὁ ῎Αγγελος ἐβόα τῇ Κεχαριτωμένῃ·"

Δευτέρα 5 Ιανουαρίου 2015

Τα Άγια Θεοφάνεια του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού εορτάζονται στις 6 Ιανουαρίου

Τα Αγία Θεοφάνεια είναι μία από τις αρχαιότερες εορτές της εκκλησίας μας η οποία θεσπίσθηκε το 2ο αιώνα μ.Χ. και αναφέρεται στη φανέρωση της Αγίας Τριάδας κατά τη βάπτιση του Ιησού Χριστού. Η ιστορία της βάπτισης έχει ως εξής: Μετά από θεία εντολή ο Ιωάννης ο Πρόδρομος εγκατέλειψε την ερημική ζωή και ήλθε στον Ιορδάνη ποταμό όπου κήρυττε και βάπτιζε. 
Εκεί παρουσιάσθηκε κάποια ημέρα ο Ιησούς και ζήτησε να βαπτισθεί. Ο Ιωάννης, αν και το Άγιο Πνεύμα τον είχε πληροφορήσει ποιος ήταν εκείνος που του ζητούσε να βαπτισθεί, στην αρχή αρνείται να τον βαπτίσει ισχυριζόμενος ότι ο ίδιος έχει ανάγκη να βαπτισθεί από Εκείνον. Ο Ιησούς όμως του εξήγησε ότι αυτό ήταν το θέλημα του Θεού και τον έπεισε να τον βαπτίσει. 

“σαν το Οδυσσέα βουλώστε τα αυτιά στις σειρήνες των τοκογλύφων”

Φώτο από imverias.blogspot.com
Με την φόρα που πήραν μόλις ξεκίνησε η προεκλογική περίοδος του Ιανουαρίου πολύ θα ήθελαν οι τοκογλυφικές αγορές  να συμμετέχουν  άμεσα  στις δημοσκοπήσεις και στις σφυγμομετρήσεις του κοινού.
Ουσιαστικά με αυτά που κάνουν μας ανεβάζουν τον καρδιακό σφυγμό. Από ότι φαίνεται δεν έχουν εμπιστοσύνη στις “θυγατρικές αυλές” και αποφάσισαν για πρώτη φορά στα εκλογικά δεδομένα της Ελλάδος και σε τέτοια έκταση να επηρεάσουν τα πράγματα κατά τα στενά συμφέροντα τους.

Οι τούρκοι «θαλασσόλυκοι» προκαλούν μέσα στα ΑΓΙΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ.

Η πρώτη φωτογραφία της πλατφόρμας ENI/KOGAS μέσα σε μια «ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα» www.newsit.com.cy
Φαίνεται ότι τέτοιες διαταγές πήραν ένα μόλις 24ωρο μετά την επίσκεψη στη φρεγάτα των Διοικητών του Τουρκικού ναυτικού Ναύαρχου Μπουλέντ Μποστάνογλου και Αντιναύαρχου Βεϊσέλ Κιοσελέ οι οποίοι παρακολούθησαν χθες τις εργασίες στο πεδίο της  Αμαθούσας  της Κυπριακής ΑΟΖ.

Επιφάνεια

Στο επίκεντρο των εορτών του αγίου Δωδεκαημέρου βρίσκεται η διπλή γιορτή Χριστούγεννα – Φώτα ή, για να χρησιμοποιήσουμε τον παλιό όρο που συμπεριλαμβάνει και τα δυο γεγονότα, η Επιφάνεια ή τα Επιφάνια.
Μέχρι και τον δ” αιώνα η γιορτή αυτή ήταν ενιαία, κοινή· γιορταζόταν την ίδια μέρα, την 6η Ιανουαρίου. Λόγοι πρακτικοί, όμως,  οδήγησαν γρήγορα στη διάσπαση της αρχικής ενιαίας γιορτής, για πρώτη φορά στη Δύση και μετά στην Ανατολή. Έτσι η Επιφάνεια χωρίστηκε σε Χριστούγεννα και Φώτα. Και στις δυο γιορτές, όμως, παρέμεινε ο πρωταρχικός χαρακτήρας τους: η διακήρυξη της επιφάνειας του Θεού στο πρόσωπο του Χριστού. Έτσι η Εκκλησία μας θυμίζει την αγάπη του Θεού, ο οποίος φανερώνεται ανάμεσά μας για να μας αποκαλύψει την αλήθεια και μέσα από την αποκάλυψη αυτή να μας σώσει.