Ποιός άνθρωπος δεν θα θυμώσει και δεν θα διαμαρτυρηθεί
ακούγοντας την παραβολή του κακού δούλου στον οποίο ο Κύριος του συγχώρεσε ένα
μεγάλο χρέος ενώ αυτός δεν ήθελε να συγχωρέσει στον πλησίον του ένα μικρό; Ταράζεται
η καρδιά μας όταν βλέπουμε τις χειρότερες εκδηλώσεις των παθών και της
αμαρτωλότητας των ανθρώπων. Σωστά είπε ο προφήτης Δαβίδ: «Και ερρύσατο την
ψυχήν μου εκ μέσον σκύμνων, εκοιμήθην τεταραγμένος υιοί ανθρώπων, οι οδόντες
αυτών όπλα και βέλη, και η γλώσσα αυτών μάχαιρα οξεία» (Ψαλ. 56, 5). Και
δεν το λέει για τους φονιάδες και τους κακούργους αλλά για μας τους απλούς
ανθρώπους. Εμάς μας αποκαλεί λιοντάρια και λέει ότι τα δόντια μας είναι όπλα
και βέλη και η γλώσσα ακονισμένο σπαθί. Και το σπαθί είναι όργανο του φόνου.
☦ “Μεῖνον μεθ᾿ ἡμῶν, ὅτι πρός ἑσπέραν ἤδη ἡ ἡμέρα…”
☦ "Ὁ ῎Αγγελος ἐβόα τῇ Κεχαριτωμένῃ·"
Κυριακή 12 Αυγούστου 2018
«Είπα· φυλάξω τας οδούς μου, του μη αμαρτάνειν με εν γλώσση μου»
ΑΝΘΗ ΤΗΣ ΕΡΗΜΟΥ
(ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΟΥΣ)
Η ιστορία αυτή (του Σωκράτους) περιλαμβάνει γεγονότα που συνέβησαν στην Εκκλησία ανάμεσα στα έτη 305 και 439. Όποιος θέλει να τη διαβάσει, μπορεί να τη βρει στον 67ο τόμο της Ελληνικής Πατρολογίας του Migne.
*****
Παρακάτω δίνουμε σε μετάφρασι μερικές ωραίες πληροφορίες που αναφέρει ο ιερός ιστορικός για τους μεγάλους ασκητάς της Αιγύπτου μαζί με κάποια θαυμάσια λόγια τους που διέσωσε.
Σουλτάνε έτσι και αλλιώς σε περιμένουμε στα αλώνια του ΑΙΓΑΙΟΥ.
Ημέρες
της ΠΑΝΑΓΙΑΣ και ο πειρασμός προκαλεί παντοιοτρόπως. Τα μαρμαρένια αλώνια είναι
τώρα το ΑΓΙΟΤΟΚΟ Αιγαίο. Οι βάρβαροι δεν συγκρατούνται
πλέον. Ο καιρός τους τελείωσε και ο χρόνος
ήλθε μαζί με πολλά γεγονότα - ανατροπές.
Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
Εδώ και πέντε έτη αρθρογραφούμε λέγοντας
«τούρκοι και τοκογλύφοι προπονούνται για να δράσουν μαζί» και αυτό συμβαίνει
σήμερα. Ότι σκηνικό οικονομικής ρήξης στήθηκε στην τουρκία αφορά κατ εξοχή την
Ελλάδα διότι φέρνει μια ώρα αρχύτερα τον τούρκο κοντά στα αιματο-ποτισμένα
βράχια του ΑΙΓΑΙΟΥ.
ΕΜΨΥΧΟΣ ΚΙΒΩΤΟΣ Η ΠΑΝΑΓΙΑ
Ο λαός του Θεού
είναι έτοιμος να εισέλθει στη γη της Επαγγελίας. Αργηγός του τώρα, μετά τον
πρόσφατο θάνατο του Μωυσή, είναι ο Ιησούς του Ναυή. Μπροστά τους κυλάει ο
Ιορδάνης ποταμός. Την εποχή εκείνη ήταν αδιάβατος. «Επληρούτο καθ’ όλην την
κρηπίδα αυτού». Η κοίτη του ήταν πλημμυρισμένη από άκρη σε άκρη. Με εντολή του
Θεού ο Ιησούς του Ναυή έδωσε οδηγίες στον λαό για τη διάβαση. Μπροστά βάδισαν
οι ιερείς σηκώνοντας στους ώμους τους την Κιβωτό της Διαθήκης, τη δόξα του
Ισραήλ, όπου φυλάσσονταν οι πλάκες του Νόμου και άλλα ιερά αφιερώματα.
Ορθόδοξη ερμηνεία του Καθίσματος της Κοιμήσεως “᾿Εν τῇ Γεννήσει σου σύλληψις ἄσπορος”
Σε εκτενέστερο άρθρο
του υπό τον τίτλο “Η διδασκαλία περί «ασπίλου συλλήψεως» της Θεοτόκου υπό
των Παπικών” ο Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης αναπτύσσει την ορθόδοξη
ερμηνεία ενός πράγματι δύσκολου στην ερμηνεία Καθίσματος της εορτής της
Κοιμήσεως της Θεοτόκου που θα ακούσουμε στην μεγάλη εορτή της Παναγίας μας το
Δεκαπεντεύγουστο.
Μεταφέρουμε εδώ το
σχετικό απόσπασμα:
Κάθισμα. ῏Ηχος γ´. Τήν ὡραιότητα
Εν τῇ Γεννήσει σου
σύλληψις ἄσπορος· ἐν τῇ Κοιμήσει σου νέκρωσις ἄφθορος· θαῦμα ἐν θαύματι διπλοῦν
συνέδραμε Θεοτόκε. Πῶς γάρ ἡ ἀπείρανδρος βρεφοτρόφος ἁγνεύουσα; Πῶς δέ ἡ
μητρόθεος νεκροφόρος μυρίζουσα; Διό σύν τῷ ᾿Αγγέλῳ βοῶμεν σοι· Χαῖρε ἡ Κεχαριτωμένη.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)