“Μεῖνον μεθ᾿ ἡμῶν, ὅτι πρός ἑσπέραν ἤδη ἡ ἡμέρα…”

☦ "Ὁ ῎Αγγελος ἐβόα τῇ Κεχαριτωμένῃ·"

Τρίτη 12 Μαρτίου 2019

Η Αγία Υπομονή († 13 Μαρτίου 1450)

Η Αγία Υπομονή, κατά κόσμον Ελένη Δραγάση, και αργότερα, ως σύζυγος του Μανουήλ Β’ Παλαιολόγου,
«Ελένη η εν Χριστώ τω Θεώ αυγούστα και αυτοκρατόρισσα των Ρωμαίων η Παλαιολογίνα», ήταν θυγατέρα του Κωνσταντίνου Δραγάση, ενός από τους πολλούς ηγεμόνες-κληρονόμους του μεγάλου Σέρβου κράλη (βασιλιά) Στεφάνου Δουσάν. Καταγόταν από βασιλική και ευλογημένη γενιά. Στους προγόνους της συγκαταλέγονται άνθρωποι που αγίασαν (π.χ. ο Στέφανος Νεμάνια, Σέρβος βασιλέας και κτίτορας της Ιεράς Μονής Χιλανδαρίου του Αγίου Όρους=όσιος Συμεών ο Μυροβλύτης). Ο Κωνσταντίνος Δραγάσης ανέλαβε την ηγεμονία του σημερινού βουλγαρικού τμήματος της βόρειο – ανατολικής Μακεδονίας, στην περιοχή μεταξύ των ποταμών Αξιού και Στρυμώνος.

Γέροντας Σωφρόνιος του Έσσεξ, το 1975: “πρώτα εμείς οι Ρώσοι θα πάρουμε την ΠΟΛΗ και μετά εσείς οι Έλληνες-τώρα μην στενοχωρείσαι, θα επιστρέψεις στην Ελλάδα”

Ενόψει της ολοκλήρωσης της διαδικασίας του Brexit  που σηματοδοτεί πολλά, θα μεταφερθούμε στην Μεγ. Βρετανία στα μέσα της δεκαετίας του 70, όταν αυτή δεν ήταν  πλήρες μέλος της τότε ΕΟΚ.
Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
Το παρακάτω συμβάν είναι προσωπική μαρτυρία. Με προβλημάτισε αν πρέπει να δοθεί, αλλά θεωρώ ότι φτάσαμε σε κρίσιμους καιρούς και είναι ανάγκη να μοιράζουμε τις εμπειρίες μας προς Δόξα του ΑΓΙΟΥ ΤΡΙΑΔΙΚΟΥ ΘΕΟΥ.

Να ντρέπεσαι για όλα μπροστά στον Χριστό και όχι για τον Χριστό μπροστά σε όλους !

Δεν είναι λογοπαίγνιο τούτος ο τίτλος (από ομιλία του Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς) , δεν είναι παιχνίδι η σωτηρία της ψυχής μας ! Στο κέντρο του ένα ρήμα ! Το ντρέπομαι ! Η ντροπή, το όνειδος, η αισχύνη, η αιδώς, η συστολή, συνώνυμες λέξεις με διαφορετικές χρήσεις και σημασίες. Άλλοι προσεγγίζουν την ντροπή  μέσα από την επιστήμη της ψυχολογίας. Και προσπαθούν να την  καταπολεμήσουν, τονώνοντας την αυτοπεποίθηση αν την προκαλεί η αίσθηση κατωτερότητας.

Γιατί νηστεύουμε τήν Μεγάλη Τεσσαρακοστή. (Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου)

Γιὰ πιὸ λόγο νηστεύουμε τὶς σαράντα αὐτὲς ἡμέρες; Τὴν παλαιὰ ἐποχὴ πολλοὶ πιστοὶ προσέρχονταν στὰ μυστήρια χωρὶς καμιὰ προετοιμασία καὶ μάλιστα κατὰ τὴν εποχὴ ποὺ ὁ Χριστὸς τὰ συνέστησε. Ἀντιλαμβανόμενοι οἱ πατέρες τὴν παρακαλούμενη βλάβη ἀπὸ τὴν ἀπροετοίμαστη προσέλευσι, ἀφοῦ συγκεντρώθηκαν καθιέρωσαν σαράντα ἡμέρες νηστείας, προσευχῶν, ἀκροάσεως τοῦ θείου λόγου καὶ συνάξεων, ὥστε, ἀφοῦ καθαρισθοῦμε ὅλοι μας μὲ κάθε ἐπιμέλεια καὶ με προσευχὲς καὶ μὲ ἐλεημοσύνη καὶ μὲ νηστεία καὶ μὲ ὁλονύκτιες παρακλήσεις καὶ μὲ δάκρυα μετανοίας καὶ μὲ ἐξομολόγησι καὶ μὲ ὅλα τὰ ἄλλα, νὰ προσέλθουμε ἔτσι στὴν Θεία Κοινωνία μὲ καθαρὴ κατὰ τὸ δυνατὸ συνείδηση.

ΓΕΡΩΝ ΓΑΒΡΙΗΛ - ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗ