Όλοι έχουμε έναν Πνευματικό Πατέρα - το Ευαγγέλιο. Αυτό είναι το νόημα της ζωής, της ζωντανής πίστης, της ελπίδας και της αγάπης ... Λυπάμαι που το μόνο άτομο ψάχνει μόνο αυτό και ξεχνά τον Κύριο ...
Πρωτ. Νικολάι
Γκουριάνοφ
apantaortodoxias
☦ “Μεῖνον μεθ᾿ ἡμῶν, ὅτι πρός ἑσπέραν ἤδη ἡ ἡμέρα…”
Όλοι έχουμε έναν Πνευματικό Πατέρα - το Ευαγγέλιο. Αυτό είναι το νόημα της ζωής, της ζωντανής πίστης, της ελπίδας και της αγάπης ... Λυπάμαι που το μόνο άτομο ψάχνει μόνο αυτό και ξεχνά τον Κύριο ...
Πρωτ. Νικολάι
Γκουριάνοφ
apantaortodoxias
Σαράντος Καργάκος
Ὅταν ἔφυγε ἔγραψα: «Σέ κλαίει ὁ λαός!».
Σήμερα, μετά ἀπό τήν παρέλευση τόσων ἐτῶν ἀπό τή θανή του εἶμαι ὑποχρεωμένος νά
γράψω: «Σέ θέλει ὁ λαός!».
Στό διάστημα τῆς ἐπίγειας ἀπουσίας του «ἔφυγαν κι ἄλλοι πολλοί, μεγάλοι καί τρανοί, πού ἦσαν πασίγνωστοι ἐδῶ κι ἐκεῖ. Ὅλους ὅμως τούς πῆρε τό ποτάμι τῆς Λήθης. Μόνον ὁ Χριστόδουλος ζῆ -ἄσβηστο καντήλι στήν ψυχή τοῦ ἁγνοῦ λαοῦ πού πονεῖ γιά τήν ἔρμη πατρίδα.
«Όποιος προσεύχεται για τους άλλους έχει κέρδος ο ίδιος, αφού κάνει μία πράξη αγάπης και αυξάνει, φτάνοντας σε μία ανώτερη πνευματική κατάσταση. Έπειτα προσεύχεται για τον εαυτό του. Μέσα από το γεγονός ότι προσεύχεται, έρχεται σε επαφή με τον Θεό εκ του Οποίου πηγάζουν η αγαθότητα και η δύναμη. Προσευχόμενος συνεχώς για τους άλλους, προσεύχεσαι για τον εαυτό σου. Και πόσοι μπορούν να το κάνει αυτό.
Του Μοναχου Θεοκλήτου Διονυσιάτου
...Εάν ζητούν διάλογον μεθ' ήμών, είναι διότι ανεκάλυψαν ρήγματα εις το τείχος μας. Δεν θέλουν συζητήσεις περί Ορθοδοξίας. Τά ξεύρουν όλα. Ούτε ζητούν να ακούσωμεν τας ιδικάς των απόψεις. Γνωρίζουν, ότι τας ξεύρομεν...».
ΟΙ ΚΛΗΡΙΚΟΊ ...ΟΙ ΕΠΊΣΚΟΠΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΙ ..ΔΕΝ
ΕΙΔΟΠΟΙΟΥΝ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΝΑ ΕΤΟΙΜΆΖΕΤΕ.....!!!!!!
ΚΑΙ ΕΛΕΓΕ Ο ΑΠΟΘΑΝΩΝ....ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΔΟΠΟΙΕΊΤΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΊΑ;;;;;;
"Μου λέει κάποιος πρόσφατα συνάδελφος κληρικός, απ' άλλον τόπο-ας μην πω ποιός είναι- υπήρχε ένας μοναχός ασκητής, αυτός είχε κάποια εξέχουσα θέση κάποτε- ήταν και λόγιος κ.λπ.- όμως τα άφησε όλα για να γίνει μοναχός και μάλιστα ασκητής. Εκοιμήθη - δηλαδή απέθανε- ο μοναχός αυτός το 1962 δηλαδή έιναι πολλά χρόνια - καμιά 25αριά χρόνια. Προσέξτε τώρα εδώ έλεγε το εξής:
Θ.Π.: Αυτή είναι η
σύγχρονη πλάνη του διαβόλου προς τον άνθρωπο. Τον έχει κάνει να πιστεύει ότι
δεν υπάρχει…..
Eάν οι άνθρωποι γνώριζαν περί του διαβόλου, θά εκτιμούσαν τήν Εκκλησία καί τά Μυστήριά Της, πού τόν προστατεύουν από αυτόν.
Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
Μπορεί κατά καιρούς
να σας μεταφέρουμε μηνύματα από σεβαστούς πατέρες της προσευχής και της άσκησης
και φυσικά αυτό είναι στο δικό σας κριτήριο να τα αξιολογήσετε.
Αλλά καλόν είναι να τα βάλουμε, όπως κάνουμε προσωπικά σε μια γωνία του μυαλού και της καρδιάς μας και όταν βρεθούμε ενώπιον αυτών των γενομένων , τότε να δοξάσουμε τον ΑΓΙΟ ΘΕΟ.
Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
Ένας καλός φίλος
πήγε πριν χρόνια στον γνωστό του Γέροντα σήμερα
ΟΣΙΟ ΕΦΡΑΙΜ τον Κατουνακιώτη με
ένα ερώτημα:
- Γέροντα μου
πρότειναν να ασχοληθώ με την πολιτική, τι γνώμη έχετε, έχω την ευλογία σας;
και ο πάντα
μειλίχιος ΑΓΙΟΣ του απάντησε:
- παιδί μου, η πολιτική έχει και δύσκολες περιπτώσεις , όπως παιδάκι μου, αν πάρεις μια φρέσκια ντομάτα και την βάλεις μέσα σε ένα καφάσι με σάπιες ντομάτες , τι θα πάθει , δεν θα σαπίσει και αυτή;
ΠΩΣ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ
π. Δημητρίου Μπόκου
Ο δεύτερος της τριάδας των Ιεραρχών και της τριάδας των Θεολόγων Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός, με τη δυναμική παρουσία του στη Βασιλεύουσα πόλη το 380 μ. Χ., έκανε πραγματικότητα αυτό που φάνταζε ακατόρθωτο. Οι αιρετικές παραφυάδες του Αρειανισμού (όμοιοι, ανόμοιοι, ομοιουσιανοί κ.λ.π.), με την υποστήριξη αρειανών αυτοκρατόρων και του Ιουλιανού του Παραβάτη, είχαν επικρατήσει σχεδόν παντού.
Τα κυριακάτικα κηρύγματά μας, αδελφοί χριστιανοί, αναφέρονται στους αγίους Πατέρες, στην ζωή τους και την διδασκαλία τους. Γι᾽ αυτό και παρακαλώ να τα προσέχετε ιδιαίτερα. Για να νοήσουμε δε καλύτερα τους αγίους Πατέρες, τους μελετούμε κατά την χρονολογική τους σειρά. Τώρα είμαστε στους λεγομένους «Αποστολικούς Πατέρες», στην μεγάλη μορφή του Αγίου Ιγνατίου, Επισκόπου Αντιοχείας.
Συνήθως, όταν
πρόκειται να ομιλήσωμεν διά τους Αγίους της Εκκλησίας, συμβαίνει να
μεταφερώμεθα εις την εποχήν των. Και, παρασυρόμενοι από το κλίμα του
παρελθόντος, να νομίζωμεν, ότι ανήκουν μόνον εις τον αιώνα των.
Παρ’ ότι και τώρα τους τιμώμεν, έχομεν την εντύπωσιν, ότι ο βίος των, τα έργα των, η διδαχή των, ισχύουν μόνον διά την εποχήν των. Εν τούτοις, οι άγιοι «εις τον αιώνα ζώσι». Διότι η ζωή των και η διδαχή των περιέχει την αιωνίαν αλήθειαν του Θεού. Και ως τοιαύτη παραμένει άφθαρτος από τον χρόνον και τας μεταβολάς του κόσμου. Αυτό έχει εφαρμογήν εις την πληρότητά του διά τους «Τρεις Ιεράρχας». Ό,τι τους έκαμε μεγάλους εις την εποχήν των, το ίδιον τους καθιστά μεγάλους ύστερα από δέκα πέντε αιώνας και μέχρι συντελείας του κόσμου. Καμμία εγκοσμία μεταλλαγή, δεν ημπορεί να ανατρέψη την θέσιν που κατέχουν οι «Τρεις Ιεράρχαι» εν τη Εκκλησία…