“Μεῖνον μεθ᾿ ἡμῶν, ὅτι πρός ἑσπέραν ἤδη ἡ ἡμέρα…”

☦ "Ὁ ῎Αγγελος ἐβόα τῇ Κεχαριτωμένῃ·"

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2019

«Χάνεται η Ελλάδα, δεν χάνεται μόνο η Ορθοδοξία»

Με την τελευταία ομιλία (ως Ποιμενάρχου προς το ποίμνιό του) του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου πρώην Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβροσίου συνεχίστηκαν χθες οι εσπερινές ομιλίες που έχει καθιερώσει τα τελευταία χρόνια η τοπική μας Εκκλησία και οι οποίες πραγματοποιούνται κάθε Κυριακή στο Κέντρο Νεότητος «Νέοι Ορίζοντες».
Ενώπιον πολυπληθούς ακροατηρίου που το αποτελούσαν άτομα κάθε ηλικίας, ο Σεβασμιώτατος επέλεξε να μιλήσει από καρδιάς, κάνοντας μία σύντομη αναφορά στην 41χρονη ποιμαντορία του στην Ιερά Μητρόπολή μας, συγκινώντας αλλά και συνάμα προβληματίζοντας τους δεκάδες ευσεβείς χριστιανούς τού Αιγίου, οι οποίοι, μετά το πέρας της ομιλίας του, περίμεναν υπομονετικά για να λάβουν την ευλογία του.

Προσοχή ξεχάσαμε τα Βαλκάνια αλλά τα Βαλκάνια δεν μας ξέχασαν. Μυρίζει μπαρούτι.

Φώτο «ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ με τα γυμνά ποδαράκια του ασκητής στο Θεοβάδιστο Όρος του Σινά»
Μήπως ξεχνάμε την ΑΠΕΙΛΗ; «Εσείς οι στρατιωτικοί, την Αλβανία να προσέχετε. Από εκεί θα έρθει η απειλή» ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ. Και μια που λέμε για Βαλκάνια. Φαίνεται ότι την μετακίνηση των νεοεισερχομένων από τον Έβρο μέσα στην χώρα   την κάνουν οι Βαλκάνιοι γείτονες, με το αζημίωτο φυσικά. Αυτοί που ναρκοθέτησαν τα ΒΑΛΚΑΝΙΑ πόντισαν νάρκες και στο ΑΙΓΑΙΟ – Κύπρο για να σκάσουν παράλληλα. Βαλκάνια –ΑΙΓΑΙΟ- Κύπρο  στον ίδιο άξονα κρίσης.
Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
Πάντα ο πνευματικός νόμος λειτουργεί στην εντέλεια. Πείραξαν την ιστορία της Ελληνικοτάτης Μακεδονίας και τα Βαλκάνια θα αλλάξουν την ιστορία  και τα σύνορα τους  με ότι αυτό συνεπάγεται για το άμεσο μέλλον.

Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2019

Αγίου Γέροντος Εφραίμ συμβουλή

Πήγαμε εκεί, ήρθε ο Ιβηρίτης, ο Πρωτεπιστάτης. Μας κέρασαν, τέλος πάντων. Λέει: Πάτερ, τί θα κάνουμε με τον Πατριάρχη; Λέω: Γέροντα, το χώρισμα, το σχίσμα εύκολα γίνεται, η ένωση είναι δύσκολος. Γέροντα, λέω, εγώ δεν παρακολουθώ τέτοια πράγματα, κοιτάω το κομποσχοινάκι μου, να πω την αλήθεια. Τί κάνουν οι Εκκλησίες, η Κοινότης, άλλοι μου τα λένε, ούτε ερευνώ να μάθω. Λέω: Γέροντα, είδες τί έκαναν οι Ρώσοι; Παρέδωσαν τα μυστήρια στους καθολικούς και οι καθολικοί στους Ρώσους. Η Εκκλησία τί τους έκανε, τους έδιωξε;  Όχι. Υπομονή. Τώρα οι Ρώσοι, να με συγχωρήσετε, σφάλμα έχουνε κάνει. Έτσι κυβερνάται η Εκκλησία. Ναι, η Εκκλησία είναι Εκκλησία! Σε χωρίζω, ναι, αλλά να γίνει η ένωση δύσκολα είναι.

Ἅγιος Παΐσιος: Ἡ νηστεία νά γίνεται μέ φιλότιμο…


Μὲ τὴν νηστεία ὁ ἄνθρωπος δείχνει τὴν προαίρεσή του. Κάνει ἀπὸ φιλότιμο μιὰ ἄσκηση καὶ ὁ Θεὸς βοηθάει. Ἄν ὅμως ζορίζη τὸν ἑαυτό του καὶ πῆ «τί νὰ κάνω; εἶναι Παρασκευή, πρέπει νὰ νηστέψω», θὰ βασανίζεται. 
Ἐνῶ, ἄν μπῆ στὸ νόημα καὶ νηστέψη ἀπὸ ἀγάπη γιὰ τὸν Χριστό, θὰ χαίρεται. «Αὐτὴν τὴν ἡμέρα, νὰ σκεφθῆ, ὁ Χριστὸς σταυρώθηκε· οὔτε νερὸ δὲν Τοῦ ἔδωσαν νὰ πιῆ· ξίδι Τοῦ ἔδωσαν. Κι ἐγὼ δὲν θὰ πιῶ νερὸ ὅλη τὴν ἡμέρα». Ἄν τὸ κάνη αὐτὸ, τότε θὰ νιώθη ἀνώτερη χαρὰ μέσα του ἀπὸ αὐτὸν ποὺ πίνει τὰ καλύτερα ἀναψυκτικά!

Η Νηστεία (Μέγας Βασίλειος)

«…αληθής νηστεία η των κακών αλλοτρίωσις, εγκράτεια γλώσσης, θυμού αποχή, επιθυμιών χωρισμός, καταλαλιάς, ψεύδους και επιορκίας…»
Η νηστεία είναι θεσμός πανάρχαιος και θεόσδοτος. Τη νομοθέτησε ήδη στον παράδεισο ο Θεός, αμέσως μετά την πλάση του ανθρώπου, όταν απαγόρευσε στους πρωτοπλάστους να φάνε «από το δέντρο της γνώσεως του κάλου και του κάκου» (Γεν. 2:17). Την όρισε στη συνέχεια ο Μωσαϊκός Νόμος. Την επικύρωσε ο Θεάνθρωπος Ιησούς τόσο με το λόγο Του όσο και με το παράδειγμά Του, ό­ταν νήστεψε «σαράντα μέρες και σαράντα νύχτες» (Ματθ. 4:2). Την τήρησαν οι απόστολοι και οι πρώ­τοι χριστιανοί. Τη θεσμοθέτησε η Εκκλησία: «Αν κάποιος επίσκοπος ή πρεσβύτερος ή διάκονος ή υποδιάκονος ή αναγνώστης ή ψάλτης δεν νηστεύει την Αγία Τεσσαρακοστή, την Τετάρτη και την Πα­ρασκευή, να καθαιρείται. Αν είναι λαϊκός αυτός που δεν νηστεύει, να αφορίζεται. Εκτός, βέβαια, αν εμποδίζεται να νηστέψει από σωματική ασθένεια» (Καν. ξθ’ Αγίων Αποστόλων).

“ΠΟΝΑΩ την Ελλάδα γιατί η Ελλάδα θα ΠΟΝΕΣΕΙ, αλλά θα βγει ΝΙΚΗΤΡΙΑ στους ΠΟΝΟΥΣ”

Φωτο: μνήμη  τιμής του ΑΓΙΟΥ ΠΑΙΣΙΟΥ στην Συρία με ανάρτηση Aεροπανό
ΦΟΒΕΡΑ και ΠΑΡΑΔΟΞΑ ακούγονται. Να ξεκινήσουμε με αυτό. Μια αναγνώστρια μας έστειλε το παρακάτω  περιεκτικό μήνυμα: «Ο Άγιος Πορφύριος έλεγε, ότι η ιεραποστολή θα γίνει μέσα από τους υπολογιστές, και γίνεται εδώ και χρόνια! Αν αυτοί οι γέροντες έρχονταν στις πλατείες και μιλούσαν κανείς δεν θα τους έδινε σημασία. Όλοι θα τους έλεγαν τρελούς. Τότε μιλούσαν στις πλατείες, τώρα διαβάζουν όλοι στο ίντερνετ. Πώς θα μπορούσε αλλιώς ο Θεός να επικοινωνήσει μαζί μας; Μα με τον τρόπο που έχουμε μάθει να επικοινωνούμε... Όποιος έχει μάτια ας δεί κι όποιος έχει καρδιά ας νιώσει. Οι γέροντες και οι γερόντισσες που μιλούν, για όποιον έχει ασχοληθεί με τις προφητείες από βιβλία και την αποκάλυψη θα δεί ότι έχουν το ίδιο πνεύμα. Ταπεινό φρόνημα και πίστη θέλει κι ο καθένας ανάλογα το δοχείο του θα καταλάβει.»
Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
Έτσι και εμείς αδελφοί επικοινωνούμε από ψυχής και ανταλλάσσουμε απόψεις, αξιολογούμε και διακρίνουμε τι είναι ψεύτικο, τι χρήσιμο, τι αληθινό. Εναπόκειται τελικά  στην κρίση του καθενός. Αν βγει κάποιο πνευματικό όφελος όλοι μας κερδίζουμε.

Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2019

Η Συμφωνία των Πρεσπών 1000 Πολυτεχνεία και βάλε;

Είναι και τα δυο σημαντικά ιστορικά γεγονότα που  μπορούν να συγκριθούν ως αναφορά την δυναμική τους και το φορτίο των εξελίξεων που δρομολόγησαν ή πρόκειται να δρομολογήσουν.
Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
Η σημερινή ιστορική συγκυρία των ημερών μας είναι ιδιαίτερα φορτισμένη με πρωτόγνωρες προκλήσεις που φαίνονται μη διαχειρίσιμες . Φυσικά υπαιτιότητα μας έγιναν μη διαχειρίσιμες.
«Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ αναμένεται να τεθεί επικεφαλής του μπλοκ του ΣΥΡΙΖΑ στην πορεία για την επέτειο του Πολυτεχνείου.  Ο Αλέξης Τσίπρας θα ηγηθεί της πορείας του ΣΥΡΙΖΑ, με τον γραμματέα του κόμματος, Πάνο Σκουρλέτη.

Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης: Όχι απελπισία, ούτε αδιαφορία!

Ήρθε κάποιος νεαρός αναστατωμένος και μου είπε: «Γέροντα, δεν πρόκειται να διορθωθώ. Μου είπε ο πνευματικός μου: ‘’αυτά είναι και κληρονομικά…’’».
Τον είχε πιάσει απελπισία. Εγώ, όταν μου πη κάποιος ότι έχει προβλήματα κ.λπ., θα του πω: «Αυτό συμβαίνει γι’ αυτόν και γι’ αυτόν τον λόγο· για ν’ αλλάξης, πρέπει να κάνης εκείνο κι εκείνο».
Έχει λ.χ. κάποιος έναν λογισμό που τον βασανίζει και δεν κοιμάται, παίρνει χάπια για το κεφάλι, για το στομάχι και με ρωτάει: «Να κόψω τα χάπια;». «Όχι, του λέω, να μην κόψης τα χάπια. Να πετάξης τον λογισμό που σε βασανίζει και ύστερα να τα κόψης. Αν δεν πετάξης τον λογισμό, έτσι θα πας· θα ταλαιπωρήσαι». Γιατί, τι θα ωφελήση να κόψη τα χάπια, όταν κρατάη μέσα του τον λογισμό που τον βασανίζει;

Κυριακή Θ' Λουκά: Ο πραγματικός πλούτος μας είναι το έλεος και η αγάπη.

(Λουκ. 12.16-21)
«Οὕτως ὁ θησαυρίζων ἐν ἑαυτῷ καί μή εἰς θεόν πλουτῶν».
Μέ αὐτό τό συμπέρασμα ἔκλεισε, ἀδελφοί μου, ὁ Χριστός τή σημερινή παραβολή, πού εἶναι γνωστή ὡς ἡ παραβολή τοῦ ἄφρονος πλου­σίου.
Γιατί ὅμως ὁ πλούσιος τοῦ σημερινοῦ εὐαγγελίου χαρακτηρίζεται ἄφρων καί κατακρίνεται ἀπό τόν Θεό; ρωτᾶ, μαζί ἴσως μέ πολλούς ἀπό ἐμᾶς, ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Πα­λα­μᾶς. Γιατί ὀνομάζεται ἄφρων; Μήπως ἀπέκτησε τόν πλοῦτο του μέ ἄδικες πράξεις ἤ μήπως ἔφταιγε ἐκεῖνος, ἐπειδή ἡ χώρα του εὐφό­ρησε καί τά κτήματά του ἔδωσαν πολλούς καρπούς;

Θεία Κοινωνία χωρίς…νηστεία;

Μέσα στην Αγία Γραφή ακούγεται η πρόσκληση «υιέ μου δος μοι σην καρδίαν». Την καρδιά του ανθρώπου ζητά ο Θεός, για να ζει και να αναπνέει με το θέλημά Του.
Μέσα ακόμη όμως και στον χώρο των λεγομένων πιστών δεν κυριαρχεί, δυστυχώς, το θέλημα του Θεού, αλλά το ίδιον θέλημα. Εδώ τα πράγματα γίνονται τραγικά, διότι ενώ γνωρίζουν το λόγο του Θεού, όμως τον διαμορφώνουν σύμφωνα με τα μέτρα τους.

Ευχή εις την Κυρίαν Θεοτόκον επί ενοχλήσει πονηρών λογισμών

Παναγία Δέσποινά μου Θεοτόκε, ἀποδίωξον ἀπ’ ἐμοῦ τοῦ ἁμαρτωλοῦ καὶ ἀναξίου δούλου σου, τὴν ἀκηδίαν, τὴν λήθην τὴν ἄγνοιαν, τὴν ἀμέλειαν, καὶ πάντας τοὺς πονηροὺς λογισμοὺς καὶ αἰσχροὺς καὶ βλασφήμους· ἀποσόβησον ἐκ τῆς ἀθλίας καὶ ταλαιπώρου μου καρδίας καὶ ἐκ τῆς μεμολυσμένης μου ψυχῆς καὶ τοῦ ἐσκοτισμένου μου νοὸς καὶ κατάσβεσόν μου τὴν φλόγαν τῶν παθῶν καὶ ἐλέησον καὶ βοήθησόν μοι, ὅτι ἀσθενὴς καὶ ταλαίπωρος εἰμὶ ἐγώ· καὶ ρῦσαί με ἀπὸ τῶν ἐπερχομένων μοι πονηρῶν ἐνθυμήσεων καὶ προλήψεων καὶ πασῶν τῶν κακῶν με ἐλευθέρωσον πράξεων, τῶν ἐν νυκτὶ καὶ ἡμέρα.
Ὅτι ὑπερευλογημένη ὑπάρχεις καὶ τὸ ὄνομά σου τὸ ἅγιον δεδοξασμένον εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων. Ἀμήν.

Κυριακή Θʼ Λουκά: Η παραβολή του άφρονα πλουσίου (Αγ. Νικολάου Βελιμίροβιτς)

(Λουκ. ιβ’ 16-21)
Ο Κύριος Ιησούς Χριστός ήρθε στη γη για να θεραπεύσει τους ανθρώπους από τα φθοροποιά πάθη και τις ροπές τους. Τα πάθη κι οι ροπές είναι σοβαρές ψυχικές παθήσεις. Κλέβει ποτέ ένας γιός από τον πατέρα του; Όχι. Ο δούλος όμως κλέβει από τ’ αφεντικό του. Τη στιγμή που ο Αδάμ εγκατέλειψε την ιδιότητα του υιού κι απόκτησε την ιδιότητα του δούλου, το χέρι του απλώθηκε για να πιάσει τον απαγορευμένο καρπό.