“Μεῖνον μεθ᾿ ἡμῶν, ὅτι πρός ἑσπέραν ἤδη ἡ ἡμέρα…”

☦ "Ὁ ῎Αγγελος ἐβόα τῇ Κεχαριτωμένῃ·"

Κυριακή 21 Απριλίου 2013

“η ανάπτυξη άργησε μια μέρα…”

Διαβάστε το σχετικό δημοσίευμα της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ
«Νάρκη» για τα έργα του Μετρό η φυγή στελεχών στη Μέση Ανατολή
Επιστολή - σοκ του προέδρου της «Αττικό Μετρό» προς την ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών. Ο κ. Τσίτουρας ενημερώνει το υπουργείο για τη μαζική πλέον αποχώρηση από την «Αττικό Μετρό» έμπειρων και πολύτιμων στελεχών, λόγω της μείωσης των αποδοχών τους....
Και προειδοποιεί για τις σοβαρότατες συνέπειες της εξέλιξης αυτής, που εκτιμά ότι θέτει εν αμφιβόλω ακόμη τη συνέχιση του έργου της εταιρείας! Η επιστολή, με ημερομηνία 16 Απριλίου, απευθύνεται στον υπουργό Κωστή Χατζηδάκη και τον αναπληρωτή υπουργό Σταύρο Καλογιάννη και στους γενικούς γραμματείς Δημοσίων Εργων, Στράτο Σιμόπουλο και Μεταφορών, Νίκο Σταθόπουλο.

«Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για την παρατηρηθείσα τους τελευταίους μήνες ταχύρρυθμη αποδόμηση της εταιρείας «Αττικό Μετρό Α.Ε.» από το έμπειρο στελεχικό δυναμικό της, με αποτέλεσμα την εξαιρετικά μεγάλη δυσκολία να εκτελέσει πλέον η εταιρεία το έργο της», αναφέρει.

«Χάνεται τεχνογνωσία»
Οπως επισημαίνει ο κ. Τσίτουρας, «η αποχώρηση των πλέον έμπειρων και παραγωγικών στελεχών είναι αποτέλεσμα του χαρακτηρισμού της εταιρείας ως ΔΕΚΟ και της συνεπαγόμενης υπερβολικής μείωσης στις αποδοχές των στελεχών, η οποία έχει φθάσει σε ορισμένα στελέχη έως και το 65% - 70%, με προοπτική ακόμη μεγαλύτερων μειώσεων». Μάλιστα, ως παράδειγμα αναφέρεται η αποχώρηση από τη Διεύθυνση Μελετών 14 μηχανικών, «με αποτέλεσμα να έχει μειωθεί σημαντικά η δυνατότητα ενδελεχούς ελέγχου των μελετών (που αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της επιτυχίας και της ποιότητας/ασφάλειας των έργων του μετρό έως σήμερα), της παραγωγής μελετών για νέα έργα, της ουσιαστικής υποστήριξης της κατασκευής όσων έργων έχουν κατασκευές σε εξέλιξη, αλλά και ευρύτερα της διεθνούς παρουσίας και θέσης της “Αττικό Μετρό”». Τονίζει δε ότι «μέρα με την ημέρα χάνεται η πανάκριβη να αποκτηθεί τεχνογνωσία της “Αττικό Μετρό”, που αποτέλεσε την τελευταία 20ετία τον κύριο λόγο της επιτυχίας της».

Καταλήγοντας, ο κ. Τσίτουρας επισημαίνει την αδυναμία εξεύρεσης αλλά και πρόσληψης έμπειρου προσωπικού για την αντικατάσταση του απερχομένου και ζητεί από την ηγεσία του υπουργείου να λάβει «όποια μέτρα απαιτούνται για την κατά το δυνατόν αναστροφή αυτής της δυσμενούς έως καταστροφικής για την “Αττικό Μετρό” πραγματικότητας».

Σύμφωνα με πληροφορίες, σχεδόν όλα τα στελέχη που παραιτήθηκαν τους τελευταίους μήνες από την “Αττικό Μετρό” βρήκαν (φυσικά πολύ καλύτερα αμειβόμενη) εργασία σε εταιρείες που πραγματοποιούν έργα μετρό στην Ευρώπη και, κυρίως, στη Μέση Ανατολή. Με δεδομένο ότι το μετρό της Αθήνας συνάντησε ιδιαίτερες δυσκολίες στην κατασκευή του (γεωλογικά προβλήματα, σεισμικά ρήγματα, πλούσια αρχαιολογικά ευρήματα κ.ά.), η εμπειρία που έχουν αποκομίσει τα στελέχη της είναι περιζήτητη στην αγορά. Επειτα από συνταξιοδοτήσεις και παραιτήσεις στελεχών τα τελευταία δύο χρόνια, το προσωπικό της αριθμεί πλέον περί τους 430 υπαλλήλους, από 600 και πλέον που διέθετε στην περίοδο της αιχμής της.

Η «Αττικό Μετρό» διαχειρίζεται τα έργα μετρό και τραμ στην Αθήνα και το μετρό Θεσσαλονίκης. Οσον αφορά το μετρό της Αθήνας, σήμερα ασχολείται με τους πέντε υπό παράδοση σταθμούς των δύο επεκτάσεων προς Ελληνικό και Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι), καθώς και με το μεγάλο έργο της επέκτασης προς Πειραιά.

πηγή: Καθημερινή