“Μεῖνον μεθ᾿ ἡμῶν, ὅτι πρός ἑσπέραν ἤδη ἡ ἡμέρα…”

☦ Ἀπολυτίκιον Ἀναστάσιμον, Ἦχος πλ. α’“Τὸν συνάναρχον Λόγον”

Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2011

ΡΩΣΙΑ: ΔΙΑΨΕΥΔΕΤΑΙ Η ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΑΓΩΓΟΥ "ΜΠΟΥΡΓΚΑΣ - ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

Η Ρωσία δεν αποχωρεί από το σχέδιο Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, αλλά θα «ελαχιστοποιήσει» τα έξοδα γι’ αυτόν, σύμφωνα με δηλώσεις του εκπροσώπου της «Τρανσνιέφτ» Ίγκορ Ντεμίν στο πρακτορείο ΡΙΑ-Νόβοστι
 «Δεν σκοπεύουμε να διαλύσουμε την εταιρεία του σχεδίου, αλλά να ασχοληθούμε με την ελαχιστοποίηση των εξόδων», είπε ο Ντεμίν, ο οποίος επιβεβαίωσε ότι η Βουλγαρία έχει έως σήμερα το μεγαλύτερο χρέος στη διακρατική εταιρεία του αγωγού και «μετά από αυτήν σταμάτησε τη χρηματοδότηση και ο άλλος εταίρος, η Ελλάδα», με αποτέλεσμα η χρηματοδότηση της Trans-Balkan Pipeline B.V. να γίνεται σήμερα μόνο από τη ρωσική πλευρά. Σύμφωνα με τη ρωσική «Τρανσνιέφτ» το συσσωρευμένο χρέος της εταιρείας σε τρέχοντα έξοδα είναι 7,3 εκατομμύρια ευρώ και της Ελλάδας ανέρχεται σε 1,269 εκατ. ευρώ. Ο κ. Ντεμίν διέψευσε και σε άλλα ρωσικά ΜΜΕ δημοσιεύματα περί οριστικής αποχώρησης της Ρωσίας από το σχέδιο του Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, επιμένοντας ότι αύριο στη Ρώμη από ρωσικής πλευράς θα τεθεί στη συνεδρίαση των μετόχων του έργου σχέδιο μείωσης στο ελάχιστο του προσωπικού της εταιρείας και των αμοιβών των στελεχών της, καθώς και μείωσης όλων των διαχειριστικών-λειτουργικών εξόδων, έτσι ώστε να αντιμετωπιστεί η κατάσταση, που έχει διαμορφωθεί.
Μιλώντας στο ΙΤΑΡ-ΤΑΣΣ ο κ. Ντεμίν είπε ότι κανείς δεν συζητά «κλείσιμο της εταιρείας και του σχεδίου, ούτε πολύ περισσότερο προγραμματίζει διοχέτευση φορτίων πετρελαίου σε γειτονικούς αγωγούς», αλλά οπωσδήποτε το θέμα των χρεών θα τεθεί και θα συζητηθεί η μετατροπή των συμβολαίων με τους υπεργολάβους του έργου, έτσι ώστε να μην απαιτούνται τακτικές πληρωμές.

http://eglimatikotita.blogspot.com

Υπονομεύει τον Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη η κυβέρνηση

Για υπονόμευση ενός έργου στρατηγικής σημασίας για την Ελλάδα, κατηγόρησε την κυβέρνηση  ο εκπρόσωπος της ΝΔ Γιάννης Μιχελάκης, αναφερόμενος στις σημερινές εξελίξεις στην υπόθεση του αγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη. Συγκεκριμένα δήλωσε: «η κυβέρνηση του κ. Παπανδρέου “έκανε πράξη” την προεκλογική της εξαγγελία για τον αγωγό φυσικού αερίου Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη. Ότι “η Ελλάδα θα διασφαλίσει τα συμφέροντά της τόσο στην κατασκευή, όσο και στη λειτουργία αυτού του αγωγού”.
Φρόντισε, με κάθε τρόπο, να υπονομεύσει ένα έργο στρατηγικής σημασίας για την Ελλάδα, μη πληρώνοντας τη συμμετοχή της χώρας στην κοινοπραξία που το έχει αναλάβει.  Σύμφωνα με τον  Εκπρόσωπο της Ρωσικής πλευράς, η χώρα μας δεν ανταποκρίθηκε στις υποχρεώσεις της. Αυτή είναι η αλήθεια κ. Παπανδρέου;
Και αν είναι έτσι, γιατί;»... Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος  χαρακτήρισε  το μεσημέρι, στο briefing, τις πληροφορίες για το μέλλον του αγωγού  Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη φήμες που δεν έχουν σχέση με την ελληνική πλευρά, ωστόσο, όπως είπε, η Αθήνα αναμένει τις επίσημες τοποθετήσεις ώστε να τοποθετηθεί επίσημα. Σε άλλη ερώτηση αν η κυβέρνηση είναι ικανοποιημένη «δεδομένου ότι ο κ. Παπανδρέου είχε μιλήσει για αναθεώρηση της σύμβασης», είπε ότι «οι φήμες δεν έχουν σχέση με την ελληνική πλευρά, αλλά με τη ρωσική, άρα ας περιμένουμε να δούμε πρώτα τις αποφάσεις της ρωσικής πλευράς και η τοποθέτηση η δική μας ούτως ή άλλως είναι πάγια».

www.antinews.gr

ΘΕΜΑ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΜΕ ΤΟ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΡΕΥΜΑ ΣΤΑ ΑΚΡΙΤΙΚΑ ΝΗΣΙΑ;

Η απελευθέρωση στην αγορά ενέργειας και στα ακριτικά ελληνικά νησιά, όπου το μονοπώλιο έχει η ΔΕΗ, αποτελεί μία ακόμη απαίτηση του ΔΝΤ. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος», η Τρόϊκα «με βάση το νέο αναθεωρημένο Μνημόνιο για την ενέργεια , ζητεί από την χώρα μας να απελευθερώσει την αγορά ενέργειας και στα μη διασυνδεδεμένα ελληνικά νησιά, όπου το μονοπώλιο έχει η ΔΕΗ». Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η εφημερίδα «αυτό σημαίνει ότι όσοι ιδιώτες επενδυτές επιθυμούν να προμηθεύουν με ηλεκτρική ενέργεια τα νησιά μας θα έχουν την δυνατότητα να το κάνουν. Το ίδιο και οι Τούρκοι, οι οποίοι σημειωτέον έχουν ήδη εκδηλώσει σχετικό ενδιαφέρον». Μάλιστα, στις 14 Μαΐου 2010, κατά την επίσκεψη Ερντογάν στην Αθήνα, Τούρκοι επιχειρηματίες είχαν θέσει στο Υπουργείο Περιβάλλοντος θέμα ηλεκτροδότησης των Ελληνικών νησιών από Τουρκικές εταιρείες, χωρίς να υπάρξει θετική απάντηση από την πολιτική ηγεσία. Το δημοσίευμα υπογραμμίζει ότι τώρα το θέμα επανέρχεται, με αφορμή την απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας και τονίζει ότι η χώρα μας μέχρι την 31η Μαρτίου του 2011 υποχρεούται να συμπεριλάβει και τα μη διασυνδεδεμένα νησιά στην προσαρμογή με το τρίτο ενεργειακό πακέτο. Με αφορμή όλα τα παραπάνω, ο Τομεάρχης Εξωτερικών της Ν.Δ , κ. Πάνος Παναγιωτόπουλος, κατέθεσε ερώτηση προς τους Υπουργούς Ενέργειας, Εξωτερικών και Εθνικής Άμυνας για τα θέματα Εθνικής Ασφάλειας, που προκύπτουν από την απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας και για ακριτικά νησιά του Αιγαίου, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις, που έχει αναλάβει η Κυβέρνηση, στο πλαίσιο των Δανειακών Συμβάσεων που υπέγραψε με την Τρόικα.
Τα ερωτήματα που ζητούν απάντηση είναι:

1) Αν αληθεύουν οι πληροφορίες του σχετικού δημοσιεύματος.

2) Ποιος είναι ο ειδικός ενεργειακός σχεδιασμός για την τροφοδοσία των ακριτικών νησιών και πως επηρεάζεται αυτός από τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η χώρα μας στο πλαίσιο του Μνημονίου.

3) Σε ποιες ενέργειες και σε ποιους σχεδιασμούς έχουν προχωρήσει τα τρία Υπουργεία, ώστε οι όποιες εξελίξεις και αλλαγές στο πλαίσιο της απελευθέρωσης της αγοράς ενέργειας, να μην δημιουργήσουν προβλήματα σε θέματα Εθνικής Ασφάλειας της χώρας και προστασίας των κυριαρχικών της δικαιωμάτων.

http://www.newsbomb.gr

ΠΕΙΤΕ ΑΛΗΘΕΙΑ: ΔΕΝ ΞΕΡΕΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΤΕ!

Η κυβέρνηση Παπανδρέου - βαδίζοντας στα χνάρια της κυβέρνησης Καραμανλή- τις τελευταίες ημέρες "κυβερνάει" παρέα με τα Μέσα Ενημέρωσης. Η μέθοδος είναι εξαιρετικά απλοϊκή: "ρίχνει" μία είδηση για κάτι που σκοπεύει να κάνει και περιμένει να δει πώς θα το αντιμετωπίσουν εφημερίδες, τηλεοπτικά δελτία και ιντερνετικά μέσα. Αναλόγως με την αντίδραση, προχωράει στην υλοποίσηση του ή ζητάει συγγνώμη και το παίρνει πίσω! Αν το καλοσκεφτείτε θα δείτε ότι αυτό ακριβώς έκανε με το θέμα της "αξιοποίησης" της δημόσιας περιουσίας, τους ημιυπαίθριους, το άρθρο για τους δικηγόρους στο νομοσχέδιο των κλειστών επαγγελμάτων, το θέμα της Natura...Θα πει κάποιος καλοπροαίρετος - σε βαθμό ανοησίας!- ότι "δεν είναι κακό να ακούει την κοινή γνώμη μία κυβέρνηση"! Θα συμφωνήσω απολύτως! Μόνο που τα Μέσα Ενημέρωσης, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, εδώ και χρόνια ΔΕΝ εκφράζουν την "κοινή γνώμη"!
Συνεπώς αν ο κ. Παπανδρέου επιθυμεί να μάθει την άποψη του ελληνικού λαού πριν λάβει μία απόφαση, υπάρχουν δύο τρόποι: το δημοψήφισμα και οι εκλογές! Το να τον σέρνουν όμως τα μέσα ενημέρωσης, είτε αυτά εκφράζουν τα συμφέροντα των μεγάλων αφεντικών τους, είτε προσωπικές απόψεις και πολιτικές πεποιθήσεις των δημοσιογράφων τους, ξεπερνάει τα όρια του ερασιτεχνισμού και αγγίζει το έγκλημα! Θα πρέπει επιτέλους η κυβέρνηση να αποφασίσει αν σκοπεύει έστω και την ύστατη στιγμή να ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙ! Αν πάλι ζορίζεται και δεν μπορεί, δεν την κρατάει κανείς δεμένη! Μπορεί αύριο κιόλας, να φύγει! Να πάει αλλού! Αλλά σίγουρα δεν είναι δυνατόν να συνεχιστεί το φαινόμενο που ζούμε τα τελευταία 24ωρα: νομοσχέδια, ρυθμίσεις, αποφάσεις ανακοινώνονται κατά τις 19.30, περιμένουμε να δούμε τι γνώμη έχουν γι αυτά τα δελτία των 20.00, οι εφημερίδες της επόμενης ημέρας, sites και blogs και αναλόγως αποφασίζουμε!
Είναι διάχυτη πλέον η αγωνία των στελεχών του ΠΑΣΟΚ, να "μπαλώσουν" ό,τι προλαβαίνουν για να εξασφαλίζουν την επανεκλογή τους και να παραμείνουν ζωντανοί στην πολιτική σκηνή. Φοβάμαι όμως πως, για πολλοστή φορά, υποτιμούν την νοημοσύνη των ψηφοφόρων. Κι αυτό θα φανεί στο χειροκρότημα!

Κώστας Χαρδαβέλλας

http://www.newsbomb.gr

“ΝΑΥΑΓΗΣΑΝ” ΤΑ ΔΥΟ ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ ΠΟΥ ΜΑΣ “ΧΑΡΙΖΑΝ”



Αίσθηση και ερωτήματα προκαλούν ντοκουμέντα τα οποία δείχνουν ότι η γερμανική εταιρεία Thyssen παραχωρούσε στη χώρα μας το καλοκαίρι του 2009 δωρεάν δύο υποβρύχια τα οποία και η τότε κυβέρνηση Καραμανλή αρνήθηκε. Το Πρώτο Θέμα της Κυριακής επικαλείται επιστολή που δημοσίευσε το περιοδικό «Στρατηγική», συντάκτης της οποίας ήταν η γερμανική εταιρεία και παραλήπτης ο τότε υπουργός Οικονομίας, Γιάννης Παπαθανασίου.
Στην επιστολή, η Thyssen έκανε σαφή τη δέσμεύση της ότι θα έδινε δύο γερμανικά υποβρύχια με μόνο αντάλλαγμα την υποχώρηση της ελληνικής κυβέρνησης από τις απαιτήσεις της για καταβολή της ποινικής ρήτρας σε περίπτωση καθυστέρησης της παράδοσης προηγούμενων παραγγελιών υποβρυχίων. Ωστόσο, σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας η κυβέρνηση δεν έχει αντικρούσει ρεπορτάζ ότι οι ποινικές ρήτρες δεν καταλογίστηκαν στους Γερμανούς. Η ελληνική στάση είχε ως αποτέλεσμα όχι μόνο να μην πάρουμε τα δύο υποβρύχια, αλλά και να διακοπεί η συνεργασία με την εταιρεία.

75 λογαριασμούς «πάγωσε» το ΣΔΟΕ

Στο μάτι του ΣΔΟΕ έχουν μπει σύμφωνα με το Πρώτο Θέμα της Κυριακής 75 άτομα, τα οποία φέρονται να εμπλέκονται στην υπόθεση με τις μίζες για τα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού. Μεταξύ των εμπλεκομένων είναι πρώην στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, μεσολαβητές, δικηγόροι, ένας ναύτης αλλά και συνδικαλιστές. Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας, η αντιεισαγγελέας κ. Πόπη Παπανδρέου που έχει αναλάβει την υπόθεση είναι έτοιμη να ασκήσει ποινικές διώξεις για τουλάχιστον τρία κακουργήματα, αμέσως μόλις παραλάβει από το υπουργείο Εξωτερικών την επίσημη μετάφραση των εγγράφων από τη γερμανική δικογραφία. Τα κακουργήματα είναι η σύσταση και συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, η απιστία σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου και το ξέπλυμα μαύρους χρήματος. Επιπλέον, εξετάζονται στοιχεία για απαγγελία ενδεχομένως και της κατηγορίας για δωροδοκία.

«Κόστισαν ακριβά δεν τα χρησιμοποιήσαμε ποτέ!» 

Την ίδια στιγμή οι άνδρες της Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος έχουν ανοίξει τον φάκελο της υπόθεσης των τεσσάρων Hovercraft που αγοράστηκαν από το ελληνικό δημόσιο το 2002. Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας Πρώτο Θέμα το ΣΔΟΕ έχει στοιχεία ότι τα πλοία αγοράστηκαν στη διπλάσια τιμή της πραγματικής αξίας! Αξίζει ωστόσο, να σημειωθεί ότι δεν τα χρησιμοποιήσαμε ποτέ γιατί είναι κατασκευασμένα μόνο για λίμνες.

http://www.newsbomb.gr