“Μεῖνον μεθ᾿ ἡμῶν, ὅτι πρός ἑσπέραν ἤδη ἡ ἡμέρα…”

☦ Ἀπολυτίκιον Ἀναστάσιμον, Ἦχος πλ. α’“Τὸν συνάναρχον Λόγον”

Σάββατο 1 Αυγούστου 2020

☦ «Ιερεύς τις τού 20ού αιώνος»

Χωριστήκαμε σε δυο ομάδες, βάλαμε τίς ιατρικές μας μπλούζες καί με τον υπεύθυνο γιατρό προχωρήσαμε στό κρεβάτι τού πρώτου ασθενούς. Τον φώναξε ο υπεύθυνος από τήν παρέα του, ήρθε ένας μικρός μαγκάκος από τήν Λάρισα ομιλητικός αλλά μαγκάκος. Δέν θυμάμαι τίποτα από τό πρώτο αυτό μάθημα ούτε γιατί ήταν μέσα ο ασθενής ούτε τί φάρμακα έπαιρνε, απλώς στήν ρύμη τών λόγων τού είπε. «Έχουμε καί τόν παπά νά μάς βοηθά καί περνάμε καλά καί ενώ έπρεπε νά φύγουμε σέ τρείς μήνες επισπεύσαμε τό πρόγραμμα χάρις σ' αυτόν καί θά φύγω σέ 1,5 μήνα». Τότε μέ τάραξε ο λογισμός μου, ένας καθολικός παπάς μέ τό κουστουμάκι του βοήθησε αυτόν εδώ; Αδύνατον, ένας καθολικός παπάς!!!!

☦ Στον ΜΥΣΤΙΚΟ ΔΕΙΠΝΟ δεν πάμε με μάσκες.

Στα ρεστοράν για δείπνο δίχως μάσκες, στον Δείπνο της ΖΩΗΣ  δηλ . στον Μυστικό Δείπνο με μάσκες γιατί;
Το ερώτημα είναι απλό γιατί σύμφωνα με τις οδηγίες πρόληψης  στα εστιατόρια και στις εκκλησίες μέχρι να ανακοινωθούν τα νέα μέτρα ασφάλειας και υγιεινής οι δέουσες αποστάσεις ήταν επιβεβλημένες συν τα υπόλοιπα για την αποτροπή της πανδημίας. Τώρα στα ρεστοράν για δείπνο θα πάμε με τις τηρούμενες αποστάσεις και δίχως μάσκες ( φυσικά είναι λογικό γιατί πως θα τρώγαμε;)
Στις εκκλησίες μας όμως εν μέσω του μήνα της ΠΑΝΑΓΙΑΣ θα πάμε να «δειπνήσουμε» τον ΑΡΤΟ της ΖΩΗΣ και το ΑΙΜΑ της ΣΩΤΗΡΙΑΣ μας. Ακριβώς γιατί εκεί τώρα με τα νέα μέτρα   θα εισέλθουμε για να συμμετάσχουμε στον ΜΥΣΤΙΚΟ ΔΕΙΠΝΟ με μάσκες, όπως επιβάλλεται. Το ερώτημα παραμένει και προσπαθήσαμε να το δώσουμε, όσο πιο κατανοητά γίνεται. Τέτοιας αξίας ΔΕΙΠΝΟΣ μεταξύ  προσώπων που κοινωνούν ΧΡΙΣΤΟ και   κρατούν μάλιστα  αποστάσεις  γίνεται με μάσκα; τι θα μας πει ΑΥΤΟΣ που μας κάλεσε  στον ΔΕΙΠΝΟ;
 Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
Αυτό που θα μας σώσει και θα μας οδηγήσει τις επόμενες μέρες σε ξέφωτο είναι η ΖΩΟΠΟΙΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ μας. Παρακάτω ένα αξιόλογο άρθρο του σεβασμιότατου Καστοριάς μας μεταφέρει στο Βυζάντιο που πρέπει να το ξαναθυμηθούμε γιατί είμαστε εκ των πραγμάτων υποχρεωμένοι να το ξαναζήσουμε.

☦ Παραλογισμοί σκοτισμένων ἀπίστων

Ὅπως ἦταν ἀναμενόμενο, ὁ ἄρχων τοῦ κόσμου ἐτούτου ἐτοιμάζει τὸ νέο κτύπημα ἐναντίον τοῦ λαοῦ τοῦ Θεοῦ ἐν ὅψει τῆς νηστείας τοῦ δεκαπενταυγούστου καὶ τῶν ἑορτῶν τῆς Μεταμορφώσεως καὶ τῆς Κοιμήσεως. 
Τὰ ὄργανά του ἐτοιμάζονται καὶ αὐτά, ἔχοντας πλέον καὶ τὴν πείρα ἀπὸ τὴν πρώτη προσπάθεια. Βέβαια οἱ καθοδηγητὲς, τὰ μεγάλα ἀφεντικὰ, ἔχουν μελετήσει κάθε λεπτομέρεια καὶ ἔχουν ἐξετάσει κάθε πιθανότητα ὥστε τὸ ἀποτέλεσμα νὰ εἶναι τὸ ἀναμενόμενο.

☦ “Παρακαλώ σε Παρθένε βοήθησόν μοι εν τάχει”

Η Παναγία, κατά τον άγιο Ιωάννη τον Δαμασκηνό, τον μεγαλύτερο δογματικό πατέρα της Εκκλησίας μας, "κατέχει τα δευτερεία της Αγίας Τριάδος".
Δηλαδή εμείς οι ορθόδοξοι χριστιανοί μετά την Αγία Τριάδα τιμάμε την Παναγία. Μεγάλη όντως τιμή. Στο πρόσωπο της Παναγίας τιμάται το γυναικείο φύλο. Ο πιστός ελληνικός λαός τιμά ιδιαίτερα κι ευλαβείται πολύ την Παναγία.

Με αυτή την φωτογραφία επιβεβαιώνεται ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ που έλεγε «δεν θα αφήσει ο ΘΕΟΣ την ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ για πολύ ακόμα στα χέρια των βρώμικων τούρκων»

Η τουρκία ξάπλα μέσα στην ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ- η βεβήλωση της βεβήλωσης. Στη φωτογραφία απεικονίζεται ένας Τούρκος μουσουλμάνος να έχει ξαπλώσει στο τιρκουάζ χαλί που έχει στρωθεί στο δάπεδο της Αγίας Σοφίας, για να τραβήξει selfie! https://www.iefimerida.gr
Παρανόμησε μόνο γιατί δεν φορούσε την μάσκα του, κατα τά άλλα έγινε δημοφιλής ανάρτηση σε όλα τα τουρκικά ΜΜΕ.

☦ Αύγουστος, το Πάσχα του καλοκαιριού.

Ὁ μήνας Αὔγουστος εἶναι ὁ κατ’ ἐξοχήν Θεομητορικός μήνας. Προσφυῶς ἔχει χαρακτηρισθεῖ ὡς τό Θεομητορικόν Πάσχα, ἀφοῦ τό Θεομητορικόν πρόσωπο εὑρίσκεται εἰς τό κέντρο τῆς λατρευτικῆς ζωῆς τῆς Ἐκκλησίας μας κορυφουμένης εἰς τήν ἑορτήν τῆς Κοιμήσεως τῆς Μητρός τοῦ Κυρίου μας, ἀλλά καί τῆς πνευματικῆς ζωῆς ἑκάστου πιστοῦ.
Οἱ πιστοί τιμῶμεν τό ‘πανάρρητον τῆς οἰκονομίας κειμήλιον’ κατά τόν ἅγιον Ἐπιφάνιον Κύπρου. Κάθε ἀνθρώπινη γλῶσσα αἰσθάνεται ἀδύνατη νά ὁμιλήσῃ διά τά ἔργα τοῦ Θεοῦ, ὅσα ὁ φιλάνθρωπος Θεός καί Πατέρας μας ἐβουλεύσατο προαιωνίως καί εἰργάσθη ἐπ’ ἐσχάτων τῶν χρόνων δι’ ἡμᾶς καί διά τήν ἡμετέραν σωτηρίαν.

Wall Street Journal: «Ολοταχώς για Capital Control o Ρ.Τ.Ερντογάν» ή για το ΑΙΓΑΙΟ, λέμε εμείς ;

Ποιες κόκκινες γραμμές; έχουμε εισέλθει στο βαθύ κόκκινο και δεν ντρεπόμαστε , ενώ και οι πέτρες έχουν κοκκινίσει από ντροπή. Αναλογιζόμενοι με αυτά που συμβαίνουν  και προβληματιζόμενοι σφόδρα για αυτά που ακολουθούν.
 Γράφει ο Δρ Κωνσταντίνος Βαρδάκας
«Μετά από 86 χρόνια Αγία Σοφία: Πρωινή μουσουλμανική προσευχή για το Κουρμπάν Μπαϊράμ. Την προσευχή τέλεσε ο επικεφαλής Διεύθυνσης Θρησκευτικών Υποθέσεων Αλί Ερμπάς»

☦ Άγιον Όρος : Η φωτογραφία-μυστήριο από το 1903

Την σύναξη των μοναχών είχε απαθανατίσει ένας μοναχός του Αγίου Όρους το μακρινό 1903 αποτυπώνοντας έτσι την στιγμή που οι καμπάνες χτυπούσαν στο μοναστήρι του Αγίου Παντελεήμονος.
Ωστόσο ακόμη μυστήριο παραμένει πως γίνεται στην φωτογραφία να φαίνεται μία γυναικεία μορφή.
Ήταν τότε παραμονές των «εννιάμερων» της Παναγίας και σύμφωνα με τη συνήθεια που επικρατούσε στο μοναστήρι, έδιναν στους φτωχούς μοναχούς που έμεναν στα εξαρτηματικά κελιά, τους ονομαζόμενους «κελιώτες», λίγη βοήθεια. Μία ελεημοσύνη.

☦ Στο Άγιον Όρος - Πόθος καί χάρη τῆς Παναγίας

«εκ του οράν τίκτεται το εράν»
Εξέχουσα η θέση της Παναγίας στο ορθόδοξο αγιολόγιο, Βαθιά ριζωμένη η τιμή της στη συνείδηση των ορθοδόξων πιστών. Στη χάρη της αφιερώνονται ναοί, μοναστήρια, προσκυνητάρια. Στις χαριτόβρυτες εικόνες της ανάβονται κανδήλες και λαμπάδες. Στα ιερά καθιδρύματά της τελούνται ιεραποδημίες και γίνονται επικλήσεις της πρεσβείας της προς τον Σωτήρα, Χριστό, Τον Υιόν και Θεόν της.

☦ Αύγουστος: ένας μήνας αφιερωμένος στην «Αυτοκράτειρα» του κόσμου

«Χαῖρε τῆς Ζωῆς Θησαυρέ τῆς Ἀδαπάνητε» Ἐπί τῇ εὐκαιρίᾳ τῆς Ἐορτῆς τῆς Κοιμήσεως τῆς Ἐνδόξου Δεσποίνης Ἡμῶν Θεοτόκου.
Όλοι οι απανταχού Ορθόδοξοι Χριστιανοί έρχονται « τάς ἡμέρας αυτάς να εὐρωσι, διά τῆς ἐγκρατείας και τῆς προσευχῆς καί τοῦ ἱεροῦ ᾂσματος, ἀναψυχήν και παραμυθίαν…..»[1]  εἰς την καταφυγήν του κόσμου τον « Γλυκασμόν τῶν Ἀγγέλων, τῶν θλιβομένων την χαράν»[2]. Και είναι πραγματικά μεγάλη η ευλογία όταν εξυμνείς «την τροφό του κόσμου»[3] μέσα στη βαβούρα των « νεφών»  και των θλίψεων. Μονάχα να σκεφτεί κανείς το πόσοι ναοί παλαιοί και νέοι, εξωκκλήσια, και μοναστήρια είναι αφιερωμένα στη «Θεοτόκο Και Μητέρα του Φωτός», καταλαβαίνει ότι πράγματι η Κεχαριτωμένη αποτελεί « Τήν Παγκόσμια Δόξα την ἐξ ἀνθρώπων σπαρείσαν»[4] της εκκλησίας.

☦ Καλό Δεκαπενταύγουστο - Καλή Παναγιά

Αδελφοί, από αύριο 1η Αυγούστου μπαίνουμε στη νηστεία του Δεκαπενταύγουστου. Το Πάσχα του καλοκαιριού όπως συνηθίζουν να το λένε οι πατέρες.
Από αύριο αρχίζουν και οι παρακλήσεις προς την Παναγία μας, οι οποίες θα τελούνται καθημερινά σε όλους τους Ορθόδοξους Ναούς των πόλεων μας. Ας επωφεληθούμε ειδικά εφέτος απ’ αυτήν την ευκαιρία κι ας νιώσουμε βαθιά μέσα μας την κατάνυξη των ημερών, παρακολουθώντας από κοντά τις ιερές αυτές ακολουθίες.

☦Η ΚΥΡΑ ΤΟΥ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

"«τι γυρεύεις;» του λέω, «τη Θεοτόκο» μου λέει 
–στην ακατάληπτη γλώσσα εκείνων που δίνουν νόημα σε μια εποχή!"(τ.λειβ)
Τά ματόφρυδά της εἶναι καμαρωτά, ζωηρά καί μακρυά, φτάνοντας ἴσαμε κοντά στ' αὐτιά της, τά μάτια της ἀμυγδαλωτά, ἰσκιωμένα, καστανά, βαθειά, σοβαρά μά γλυκύτατα, μέ τ' ἀσπράδι καθαρό μά ἰσκιωμένο. Τό βλέμμα της εἶναι μελαγχολικό ἁπλό, ἴσιο, ἥσυχο, συμπαθητικό, ἀγαπητό, θλιμένο μά καί μαζί χαροποιό, αὐστηρό μά καί μαζί συμπονετικό, ἁγιώτατο, πνευματικό, ἀθῶο, σκεφτικό, ἄμωμο, ἐλπιδοφόρο, ὑπομονητικό, πρᾶο, σεμνώτατο, μακρυά ἀπό κάθε σαρκικόν λογισμό, καθρέφτισμα μυστικό τοῦ παραδείσου, βασιλικό καί ταπεινό, ἀνθρώπινο καί θεϊκό, ἄκακο, ἀδελφικό, εὐγενικό, ἐλεγκτικό, ἄγρυπνο, γαληνό, φιλάνθρωπο, μητρικό, παρθενικό, δροσερό, καυτερό γιά ὅσους ἔχουνε πονηρούς λογισμούς, τρυφερό, διαπεραστικό, ἐρευνητικό, ἀπροσποίητο, ἡγεμονικό, συγκαταβατικό, παρακαλεστικό, ἀμετασάλευτο. Ἡ μύτη της εἶναι μακρυὰ καί στενή, μέ μέτρο, ἰουδαϊκή, ἄσαρκη, μέ λεπτά ρουθούνια, λίγο γυριστή, σεμνή.