“Μεῖνον μεθ᾿ ἡμῶν, ὅτι πρός ἑσπέραν ἤδη ἡ ἡμέρα…”

☦ Ἀπολυτίκιον Ἀναστάσιμον, Ἦχος πλ. α’“Τὸν συνάναρχον Λόγον”

Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2022

☦ Όταν ρώτησε τον παππού του γιατί έχουν τόσες πολλές εκκλησίες στο χωριό τους του απάντησε απερίφραστα «μα για να έχουμε καλούς γειτόνους παιδί μου».

Γέρων Ιωαννίκιος Ανδρουλάκης: ένας «παλαιοδιαθηκικός» μοναχός της Κρήτης

Χρησιμοποιούσε ευρηματικά τα λόγια των απλών ανθρώπων που γνώρισε, για να διδάξει σημαντικά πράγματα για τη ζωή και τη πίστη μας.

Έλεγε αίφνης για τη μητέρα του ότι, το βράδυ όταν κοίμιζε τα παιδιά της, στεκόταν στην εξώπορτα κοιτάζοντας την Εκκλησία απέναντι στο σπίτι της και σταυροκοπιόντας έλεγε

☦ Είπε γέρων..

«Το να σιωπάς τέλος, όταν ο "Σταυρός" είναι στους ώμους σου ή όταν σύ είσαι πάνω στον "σταυρό" , αυτό σημαίνει ότι έχεις εισέλθει στη "Βασιλεία τών Ουρανών"»   apantaortodoxias

☦ Είπε γέρων..

«Τό να σιωπάς γιατί "είσαι νεκρός για τον κόσμο" σημαίνει ότι προγεύτηκες τη δύναμη της Ανάστασης του Χριστού.»

apantaortodoxias

☦ «Νῦν ἀπολύεις τόν δοῦλον σου δεσπότα»

Γράφει ὁ Ἀρχιμ. Ἰωήλ Κωνστάνταρος

Οἱ τα πάντα καλῶς διαταξάμενοι πνευματοκίνητοι ἅγιοι Πατέρες μας, ὅρισαν, μέσα στόν λειτουργικό της κύκλο, ἡ Ἐκκλησία μας νά ἑορτάζει τήν 2α Φεβρουαρίου τήν ἑορτή τῆς Ὑπαπαντῆς τοῦ Κυρίου ἠμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ.

Αὐτό συμβαίνει διότι ἡ εὐλογημένη αὐτή ἡμέρα εἶναι ἡ τεσσαρακοστή ἀπό τήν 25η Δεκεμβρίου, πού ἑορτάζεται ἡ κατά σάρκα Γέννηση τοῦ Κυρίου. Καί ὅπως ὁ Ἰησοῦς ἐκπλήρωσε στή ζωή τοῦ ὅλα τα τοῦ Νόμου τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, ἔτσι καί τώρα, σαράντα μέρες ἀπό τήν Γέννησή Του, προσφέρθηκε στό Ναό, σύμφωνα μέ τά καθιερωμένα, βάσει τῶν διατάξεων τοῦ Λευιτικοῦ (ΙΒ' κέφ.).

☦ Στήν ὥρα τῆς χαρᾶς ὁ Συμεών προ­­φητεύει τήν ὀδύνη.

«Σοῦ δέ αὐτῆς τήν ψυχήν διελεύ­σεται ρομφαία» (Λουκ. 2.35).

Συνάντηση οὐρανοῦ καί γῆς· συ­νάν­τηση παρόντος καί μέλ­λοντος σήμερα, ἀδελφοί μου, στόν ναό τοῦ Θεοῦ, καί ἐμεῖς θεαταί καί ἀκροαταί τῶν θείων μυστηρίων.

Ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ, τόν ὁποῖο ὁ Πα­τήρ προσέφερε γιά τή σωτηρία τοῦ κόσμου, προσφέρεται ἀπό τήν κατά σάρκα μητέρα του στόν ναό τοῦ Θε­οῦ.

☦ τρυφή και κατάνυξη

Όπως είναι αδύνατον να αναμείξει κανείς στο νερό τη φωτιά, έτσι είναι και αδύνατον να συνυπάρξουν η τρυφή και η κατάνυξη.

Διότι η μεν κατάνυξη είναι μητέρα των δακρύων και της νήψεως, ενώ η τρυφή είναι η μητέρα του γέλιου και της απερίσκεπτης διαγωγής. Και με την κατάνυξη η ψυχή αναπτερώνεται, ενώ με την τρυφή, γίνεται βαρύτερη και από τον μόλυβδο. (Ιερός Χρυσόστομος)

epanosifi

☦ Πώς να λέμε την Ευχή; ~ π. Στεφάνου Αναγνωστόπουλου

“Η ευχή μέσα στον κόσμο”

Ο πλέον συνηθισμένος τρόπος είναι να λέμε την Ευχή είτε προφορικά, είτε ψιθυριστά, είτε από μέσα μας με τον ενδιάθετο λόγο, παντού και πάντοτε.

Έτσι, στη δουλειά, στο σπίτι, στο δρόμο λέμε: “Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με”. Όταν τρώμε, όταν περπατάμε και, ειδικότερα, όταν βρισκόμαστε μέσα στο ναό: “Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με”.

☦ «Ακατάληπτόν εστι», Τα Μεγαλυνάρια της Υπαπαντής του Κυρίου

Ωδή θ’. Εν ή ψάλλονται τα επόμενα Μεγαλυνάρια. (Ήχος γ΄.)

Ακατάληπτον εστί, το τελούμενον εν σοί, και αγγέλοις και βροτοίς, Μητροπάρθενε αγνή. (Είναι αδύνατο να καταλάβουν και οι άγγελοι και οι άνθρωποι αυτό που συμβαίνει και τελείται μέσα Σου, Θεοτόκε, Μητροπάρθενε και αγνή.)

☦ Πάντα επευλόγει τους πιστώς σπεύδοντας μορφήν προσκυνήσαι....

Πάντα επευλόγει τους πιστώς σπεύδοντας μορφήν προσκυνήσαι, Μήτερ Θεού, την σεπτήν, πέλουσαν ιάσεων, Βηθλεεμίτισσα, ποταμόν πολυχεύμονα και σκέπε απαύστως τους λαμπρώς δοξάζοντας Υιόν σου πάνσεπτον, τον μη χωρισθέντα πατρώων κόλπων και λαβόντα αφράστως εκ των σων αιμάτων σάρκα βρότειον.