“Μεῖνον μεθ᾿ ἡμῶν, ὅτι πρός ἑσπέραν ἤδη ἡ ἡμέρα…”

☦ Ἀπολυτίκιον Ἀναστάσιμον, Ἦχος πλ. α’“Τὸν συνάναρχον Λόγον”

Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2021

☦ Φως στην παγίδα του σατανά

ΔΑΝΙΗΛ Ο ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΩΤΗΣ (1846-1929)

Προικισμένος ο γερο-Δανιήλ με έκτακτη ευφυΐα και δίψα μαθήσεως κατέφαγε τα πατερικά βιβλία και εσύλησε τους θησαυρούς του Πνεύματος.

Είχε πάλι την ευτυχία να γνωρίσει άνδρες με πολλήν οσιότητα – από τον μπαρμπά Αναστάση μέχρι τον Πατριάρχη Ιωακείμ και τον όσιο Αρσένιο, ενάρετους πατέρες του Όρους – και να ωφεληθεί από την πλούσια πνευματική τους πείρα.

Επίσης τα τριάμισυ χρόνια της ησυχίας τον επλούτισαν. Έτσι ο ορίζοντας της ψυχής του καθάρισε, και η σοφία του Θεού, η «ευπρεπεστέρα ηλίου» κατεσκήνωσε μέσα του. Και δεν απέμεινε παρά να τεθεί στην υπηρεσία της αγάπης […]

☦ «Βιάζομαι νά χαθεῖ ὁ κρυμμένος στά νερά ἐχθρός, ὁ πρίγκηπας τοῦ σκότους»

Ερμηνεία της εικόνας των Θεοφανείων

Ὁ Χριστὸς ἦλθε γιὰ νὰ εἶναι τὸ φῶς τοῦ κόσμου, ποὺ φωτίζει αὐτοὺς ποὺ κάθονταν στὰ σκοτάδια (Ματθ. 4, 16) ἀπὸ ἐκεῖ δὲ τὸ ὄνομα τῆς «Ἑορτῆς τῶν φώτων».

Ἐνῶ ὁ Χριστὸς κατέβαινε στὰ νερά, ἡ φωτιὰ ἄναψε μέσα στὸν Ἰορδάνη, εἶναι ἡ Πεντηκοστὴ τοῦ Κυρίου καὶ ὁ προεικονισμένος Λόγος, μὲ στύλο φωτὸς δείχνει ὅτι τὸ βάπτισμα εἶναι φωτισμός, γέννηση τῆς ὑπάρξεως στὸ θεῖο φῶς. Ἄλλοτε τὴν παραμονὴ τῆς ἑορτῆς γινόταν τὸ βάπτισμα τῶν κατηχουμένων καὶ ὁ ναὸς ἦταν πλημμυρισμένος ἀπὸ φῶς, σημεῖο μυήσεως στὴ γνώση τοῦ Θεοῦ. Ὁ μάρτυρας αὐτοῦ τοῦ φωτός, ὁ ἅγιος Ἰωάννης εἶναι δοσμένος στὸ γεγονὸς γιατὶ αὐτὸς ὁ ἴδιος εἶναι «ὁ λύχνος ὁ καιόμενος καὶ φαίνων» καὶ οἱ ἄνθρωποι ἔρχονταν «ἀγαλλιαθῆναι ἐν τῷ φωτὶ αὐτοῦ» (Ἰω. 5, 35).   Ἡ κάθοδος τοῦ Ἁγίου Πνεύματος μὲ τὴ μορφὴ ἑνὸς περιστεριοῦ ἐκφράζει τὴν κίνηση τοῦ Πατρὸς ποὺ φέρεται πρὸς τὸν Υἱό του. Ἐξ ἄλλου, ἐξηγεῖται, κατὰ τοὺς Πατέρες, κατ᾿ ἀναλογία μὲ τὸν κατακλυσμὸ καὶ τὸ περιστέρι μὲ τὸν κλάδο ἐλαίας, σημεῖο τῆς εἰρήνης. Τὸ Ἅγιο Πνεῦμα ποὺ φέρεται ἐπάνω ἀπὸ τὰ ἀρχέγονα νερὰ ἀνέδειξε τὴ Ζωή, ἐπίσης αὐτὸ ποὺ αἰωρεῖται ἐπάνω στὰ νερὰ τοῦ Ἰορδάνη, προκαλεῖ τὴ δεύτερη γέννηση τοῦ νέου δημιουργήματος. Ὁ Χριστὸς παριστάνεται ὀρθὸς ἐνάντια πρὸς τὸ βυθὸ τοῦ νεροῦ σκεπασμένος ἀπὸ τὰ κύματα τοῦ Ἰορδάνη. Ἀπὸ τὴν ἀρχὴ τῆς ἀποστολῆς του, ὁ Ἰησοῦς ἀντιμετωπίζει τὰ κοσμικὰ στοιχεῖα ποὺ περιέχουν σκοτεινὲς δυνάμεις: τὸ νερό, τὸν ἀέρα καὶ τὴν ἔρημο.

☦ Η ΕΞΟΔΟΣ ΤΗΣ ΠΟΡΤΑΪΤΙΣΣΗΣ ΤΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ Η ΡΙΨΗ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΙΒΗΡΩΝ.

☦ Το εισιτήριο για τα ΑΓΙΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ έχει κόστος 300 ευρώ, αλλά λαμβάνεις πλήρη σύνταξη στον Ουρανό για τα επόμενα χρόνια.

Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας

ΜΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΑΠΑΞΙΩΝΕΤΑΙ Ο ΚΟΙΝΌΣ ΝΟΥΣ ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΦΟΒΕΡΟΣ ΚΑΤΑΣΚΑΝΔΑΛΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ.

λέει ο Πόντιος Πιλάτος στον Χριστό και ο κάθε Πόντιος Πιλάτος σε κάθε εποχή:

"στο χέρι μου είναι να σε αφήσω ελεύθερο και να μην σταυρωθείς"

και η απάντηση του ΚΥΡΙΟΥ μας και του κάθε  συνειδητού χριστιανού σε κάθε ιστορική περίοδο είναι προς τον Πόντιο Πιλάτο " άραγε γνωρίζεις από ποίον πήρες της εξουσία που μπορεί να καταλυθεί ανά πάσα στιγμή;"

☦ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ

Θ.Π. Και φυσικά δεν θα κάνει τον Αγιασμό στο Μοσχάτο ο Ιερώνυμος όπως αρχικά είχε πει η Ιερά Σύνοδος….. τσάμπα δηλ.  και η λέξη «αντάρτικο» που χρησιμοποιήθηκε από κάποιους ενώ θα έπρεπε στη θέση της να είχε χρησιμοποιηθεί η λέξη «δουλοπρέπεια» ή «ραγιαδισμός» καλύτερα μιας και εορτάζουμε τα 200 χρόνια από την επανάσταση του  ‘21….

"Στο ίδιο πνεύμα της καλής θέλησης, ο κ. Ιερώνυμος έδωσε εντολή η αυριανή λειτουργία στους ναούς της αρχιεπισκοπής να είναι σύντομη και να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 08:30 π.μ."

ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΘΑ ΤΕΛΕΙΩΣΟΥΝ ΓΡΗΓΟΡΑ ΚΑΙ  ΟΧΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΑΠΛΕΤΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΗΜΕΡΑΣ ΤΩΝ ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ.

☦ Ι.Μ. Ιβήρων Η Ἀκολουθία των Θεοφανείων Α' KAI B' ΜΕΡΟΣ

☦ Η ερμηνεία της εικόνας της Βαπτίσεως του Κυρίου (Τα Θεοφάνεια)

Μέχρι τον Δ´ αἰώνα, ἡ Γέννηση καί ἡ Βάπτιση τοῦ Κυρίου ἑορτάζονταν τήν ἴδια ἡμέρα. Ἡ ἑνότης τους εἶναι ἀκόμη ὁρατή στήν παρόμοια σύσταση τῶν ἀκολουθιῶν αὐτῶν τῶν δύο ἑορτῶν καί δείχνει μιά ὁρισμένη συμπλήρωση τοῦ γεγονότος τῆς Γεννήσεως σ ̉ ἐκεῖνο τῆς Βαπτίσεως. Στή Γέννησή του, λέγει ὁ ἅγιος Ἰερώνυμος, ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ ἦλθε στόν κόσμο μέ κρυφό τρόπο, στήν Βάπτισή του ἐμφανίστηκε μέ φανερό τρόπο. Ἐπίσης ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος: Τά Θεοφάνεια δέν εἶναι ἡ ἑορτή τῆς Γεννήσεως ἀλλά τῆς Βαπτίσεως. Πρίν ἦταν ἄγνωστη ἀπό τό λαό, μέ τή Βάπτιση, ἀποκαλύπτεται σέ ὅλους.

☦ «Πήραν τους ναούς, εμείς όμως έχομε αυτόν που κατοικεί στον ναό, και κατοικεί μέσα μας».

Το άκρως επίκαιρο απόσπασμα από ομιλία του π. Αθανασίου Μυτιληναίου

[...]Αυτός είναι ο λόγος που διατηρούν την ίδια νοοτροπία (Ιουδαίοι), ότι ο Θεός είναι δικός τους και δεν μπορεί να ανήκει στους εθνικούς. Ήταν τότε που έφτασαν να καταδικάσουν τον Στέφανον, και που σήμερα επιθυμούν να κτίσουν τον ναόν των, για να αισθανθούν ότι πάλι ο Θεός είναι μαζί τους, κατά μια σύγχρονη διακήρυξή τους, που σας διάβασα την περασμένη Δευτέρα. Εκείνο που δημοσιεύθη στους Τάιμς της Ν. Υόρκης, και εκεί λέγει, ο Θεός έφυγε από μας.

☦ Αυτό φοβούνται..!

«Ὁ Χριστιανισμὸς σὲ καρδιὰ ἑλληνικὴ εἶναι δύναμις ποὺ ἠμπορεῖ νὰ ἀνατρέψη τὸ πᾶν καὶ νὰ δημιουργήση νέαν ζωὴν παντοῦ».

ΑΓΙΟΣ ΑΜΦΙΛΟΧΙΟΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΝΗΣΟΥ ΠΑΤΜΟΥ

Αυτό φοβούνται..!

proskynitis

☦ Η Τελευταία Λειτουργία στην Αγία Σοφία (5 Ιανουαρίου 1912)

του Χρήστου Αθ. Μούλια

Ο πόθος των υπόδουλων Ελλήνων, για αποτίναξη του τουρκικού ζυγού, άρχισε να κυοφορείται αμέσως μετά την πτώση της Πόλης. Απόδειξη γι’ αυτό αποτελούν οι εθνικοί θρύλοι, με παλαιότερον έναν που έχει περιλάβει στον τόμο της Ιστορίας του για την Άλωση, ο γλαφυρός και συναισθηματικός ιστορικός Δούκας. Κατά το ανώνυμο και σύντομο «χρονικό», που διέσωσε ο Δούκας, τη νύχτα της Λαμπρής του 1522, οι δερβίσηδες, πηγαίνοντας στην Αγία Σοφία, για να ασκήσουν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα, μόλις έφθασαν στο προαύλιο, είδαν κατάφωτο το ναό και τις πύλες του ανοιχτές και άκουσαν να ψάλλεται το «Χριστός Ανέστη»