“Μεῖνον μεθ᾿ ἡμῶν, ὅτι πρός ἑσπέραν ἤδη ἡ ἡμέρα…”

☦ Ἀπολυτίκιον Ἀναστάσιμον, Ἦχος πλ. α’“Τὸν συνάναρχον Λόγον”

Παρασκευή 16 Ιουνίου 2017

Της Βασίλισσας του Ουρανού η Παράταξη (Σύναξη των Αγιορειτών Πατέρων)

Μητροπολίτου Προικοννήσου Ιωσήφ

«Τη δευτέρα Κυριακή του Ματθαίου, την μνήμην εορτάζομεν πάντων των Οσίων Πατέρων, των εν Αγίω Όρει του Άθω λαμψάντων».
Όρη ιερά και, άγια υπάρχουν πολλά… Άγιο όρος και θεοβάδιστο, το Σινά. Εκεί δόθηκε από τον ίδιο το Θεό Σαβαώθ ο Νόμος στο δούλο Του τον Μωυσή. Άγιο όρος το Θαβώρ! Εκεί η Μεταμόρφωση του Ιησού υπήρξε για τους Αγίους Αποστόλους μια εμπειρία θεώσεως. Άγιο όρος το Όρος των Ελαιών, απ’ όπου ο Θεάνθρωπος ανελήφθη στους ουρανούς, «ίνα πέμψη τον Παράκλητον τω κόσμω» κ.λπ. Όμως εμείς όταν μιλάμε για «Άγιον Όρος», εννοούμε «τον αγιώνυμο Άθω, τον νοητό της Θεοτόκου και ωραίο παράδεισο». Το «Περιβόλι της Παναγίας», όπως απλά τον αποκαλούμε. Άθως. Άγιον Όρος, Περιβόλι της Παναγίας!

Επιστολή Γόρτυνος Ιερεμία προς τον Αργολίδος Νεκτάριο

Ἐν Δημητσάνῃ τῇ 15 Ἰουνίου 2017

Σεβασμιώτατε  Ἅγιε Ἀργολίδος,
Κε Κε ΝΕΚΤΑΡΙΕ,

Εὐλογεῖτε.
Ἐπειδή ἡ ἐπιστολή Σας πρός τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Πειραιῶς κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ καί ἡ δική Του ἀπάντηση πρός Σᾶς θίγουν σπουδαῖο θέμα, διότι ἀποτελοῦν σύγκρουση δύο ρευμάτων παρατηρουμένων ἀείποτε στήν ἱστορία τῆς Ἐκκλησίας μας, καί ἐπειδή, ὡς γράφετε, «τέτοιες ὑποθέσεις ἀφοροῦν ὁλόκληρο τό σῶμα τῆς διοικούσης Ἐκκλησίας», ἐπιτρέψατέ μου, παρακαλῶ, νά καταθέσω τήν θέση μου ἐπί τῆς ἀλληλογραφίας αὐτῆς.

Ξεκινάει αθόρυβα: η ΠΑΝΑΓΙΑ η Δελφινούσσα έδωσε την εικόνα ΤΗΣ για να την πάνε οι Ρώσοι στην ΠΟΛΗ.

Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
Πως μπορούμε να ονοματίσουμε την Εικόνα της Μεγαλόχαρης που παραδόθηκε σεβαστικά από τα δελφίνια της Μαύρης Θάλασσας σε ανθρώπινα χέρια;
Αυτό που έρχεται από μόνο του είναι ΠΑΝΑΓΙΑ η Δελφινούσσα. Από εχθές αναρωτιούνται όλοι, τι συμβαίνει και τα ΘΕΟΣΗΜΕΙΑ σε όλη την ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ συμβαίνουν σε καθημερινή συχνότητα;

Σύναξη της Παναγίας της Αρβανίτισσας στην Χίο

Εορτάζει 63 ημέρες μετά το Άγιο Πάσχα
Βιογραφία
O ναός της Παναγίας της Αρβανίτισσας
Στην Παναγία την Αρβανίτισσα είναι αφιερωμένος ναός (εξωκλήσι) στις Καρυές της Χίου. Ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος Μονομάχος ο Θ΄ (1042 - 1054 μ.Χ.), έστειλε πετράδες (που κατάγονταν από τη Βόρειο Ήπειρο), για να κτίσουν τη Νέα Μονή της Χίου. Μετά την ανοικοδόμηση της Νέας Μονής (που, παρά τις λεηλασίες και τις καταστροφές της από τους Τούρκους, σώζεται μέχρι σήμερα), οι άνθρωποι αυτοί έμειναν στο νησί και έγιναν κάτοικοί του. Οι απόγονοί τους ήταν ποιμένες και εγκαταστάθηκαν στην περιοχή «Κοχλία» (περιλαμβάνει τα χωριά Καρυές, Αυγώνυμα, Ανάβατο και Δαφνώνα).

ΚΑΝΩΝ ΠΑΡΑΚΛΗΤΙΚΟΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΒΑΝΙΤΙΣΣΑ

Ιερά καλύβη Ζωοδόχου Πηγής
Ιερά Σκήτη Αγίου Παντελεήμονος Κουτλουμουσίου

Το άρθρο 3 στόχος των αθέων

Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου
Η από χρόνια επιδίωξη  των αθέων, και των «εκσυγχρονιστών», ιδεολόγων της πολτοποίησης των εθνικών ταυτοτήτων, είναι η κατάργηση του άρθρου 3 του Συντάγματος. Ο μύθος, που εκπέμπει  συστηματικά η πανίσχυρη επικοινωνιακά προπαγάνδα τους, είναι ότι η Ελλάδα, με την κατάργηση του άρθρου 3, θα προσχωρήσει στα «προοδευτικά ουδετερόθρησκα κράτη».

Η Παναγία θύμιαζε στη Μεγίστη Λαύρα

Ο γέρο-Θεόφιλος, αδελφός της Μονής αυτής, σε μια πνευματική συζήτηση που είχαμε, πριν από 40 περίπου χρόνια, μου είπε τα εξής :
«Αδελφέ πάτερ Ανδρέα, επειδή και συ είσαι εξαρτηματικός αδελφός της Ιεράς Μονής Μεγίστης Λαύρας... κι εδώ έβαλες μετάνοια για να γίνεις μοναχός και επομένως σαν παράδελφος μου, που είσαι, σου λέγω, πως πρέπει πάντοτε να είμαστε προσεκτικοί και νηφάλιοι. Η προσευχή με την υπακοή πρέπει αδελφές να είναι ενωμένες, όπως είναι οι φτερούγες στα πουλιά, για να μπορεί ο άνθρωπος να έχει πνευματική προκοπή και να πετάει με το νου του, από τα γήινα στα ουράνια.

ΕΘΝΙΚΟΣ ΠΕΙΡΑΣΜΟΣ τα 12 ναυτικά μίλια για προλάβουμε τον Αττίλα Όιλ ή τον Μογγόλο Όιλ;

Φώτο από Protothema
Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
Για να προλάβουμε το αμέσως χρονικό διάστημα τον Αττίλα Όιλ στην Κύπρο ή τον Μογγόλο Όιλ στο Αιγαίο μήπως πρέπει να μπούμε σε ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΡΑΣΜΟ;
12 ναυτικά μίλια ή θα το κάνουμε μόνοι μας ή θα μας ¨πιέσουν¨ τρίτοι;