“Μεῖνον μεθ᾿ ἡμῶν, ὅτι πρός ἑσπέραν ἤδη ἡ ἡμέρα…”

☦ Ἀπολυτίκιον Ἀναστάσιμον, Ἦχος πλ. α’“Τὸν συνάναρχον Λόγον”

Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2019

Αγίου Γέροντος Εφραίμ συμβουλή

Πήγαμε εκεί, ήρθε ο Ιβηρίτης, ο Πρωτεπιστάτης. Μας κέρασαν, τέλος πάντων. Λέει: Πάτερ, τί θα κάνουμε με τον Πατριάρχη; Λέω: Γέροντα, το χώρισμα, το σχίσμα εύκολα γίνεται, η ένωση είναι δύσκολος. Γέροντα, λέω, εγώ δεν παρακολουθώ τέτοια πράγματα, κοιτάω το κομποσχοινάκι μου, να πω την αλήθεια. Τί κάνουν οι Εκκλησίες, η Κοινότης, άλλοι μου τα λένε, ούτε ερευνώ να μάθω. Λέω: Γέροντα, είδες τί έκαναν οι Ρώσοι; Παρέδωσαν τα μυστήρια στους καθολικούς και οι καθολικοί στους Ρώσους. Η Εκκλησία τί τους έκανε, τους έδιωξε;  Όχι. Υπομονή. Τώρα οι Ρώσοι, να με συγχωρήσετε, σφάλμα έχουνε κάνει. Έτσι κυβερνάται η Εκκλησία. Ναι, η Εκκλησία είναι Εκκλησία! Σε χωρίζω, ναι, αλλά να γίνει η ένωση δύσκολα είναι.

Ἅγιος Παΐσιος: Ἡ νηστεία νά γίνεται μέ φιλότιμο…


Μὲ τὴν νηστεία ὁ ἄνθρωπος δείχνει τὴν προαίρεσή του. Κάνει ἀπὸ φιλότιμο μιὰ ἄσκηση καὶ ὁ Θεὸς βοηθάει. Ἄν ὅμως ζορίζη τὸν ἑαυτό του καὶ πῆ «τί νὰ κάνω; εἶναι Παρασκευή, πρέπει νὰ νηστέψω», θὰ βασανίζεται. 
Ἐνῶ, ἄν μπῆ στὸ νόημα καὶ νηστέψη ἀπὸ ἀγάπη γιὰ τὸν Χριστό, θὰ χαίρεται. «Αὐτὴν τὴν ἡμέρα, νὰ σκεφθῆ, ὁ Χριστὸς σταυρώθηκε· οὔτε νερὸ δὲν Τοῦ ἔδωσαν νὰ πιῆ· ξίδι Τοῦ ἔδωσαν. Κι ἐγὼ δὲν θὰ πιῶ νερὸ ὅλη τὴν ἡμέρα». Ἄν τὸ κάνη αὐτὸ, τότε θὰ νιώθη ἀνώτερη χαρὰ μέσα του ἀπὸ αὐτὸν ποὺ πίνει τὰ καλύτερα ἀναψυκτικά!

Η Νηστεία (Μέγας Βασίλειος)

«…αληθής νηστεία η των κακών αλλοτρίωσις, εγκράτεια γλώσσης, θυμού αποχή, επιθυμιών χωρισμός, καταλαλιάς, ψεύδους και επιορκίας…»
Η νηστεία είναι θεσμός πανάρχαιος και θεόσδοτος. Τη νομοθέτησε ήδη στον παράδεισο ο Θεός, αμέσως μετά την πλάση του ανθρώπου, όταν απαγόρευσε στους πρωτοπλάστους να φάνε «από το δέντρο της γνώσεως του κάλου και του κάκου» (Γεν. 2:17). Την όρισε στη συνέχεια ο Μωσαϊκός Νόμος. Την επικύρωσε ο Θεάνθρωπος Ιησούς τόσο με το λόγο Του όσο και με το παράδειγμά Του, ό­ταν νήστεψε «σαράντα μέρες και σαράντα νύχτες» (Ματθ. 4:2). Την τήρησαν οι απόστολοι και οι πρώ­τοι χριστιανοί. Τη θεσμοθέτησε η Εκκλησία: «Αν κάποιος επίσκοπος ή πρεσβύτερος ή διάκονος ή υποδιάκονος ή αναγνώστης ή ψάλτης δεν νηστεύει την Αγία Τεσσαρακοστή, την Τετάρτη και την Πα­ρασκευή, να καθαιρείται. Αν είναι λαϊκός αυτός που δεν νηστεύει, να αφορίζεται. Εκτός, βέβαια, αν εμποδίζεται να νηστέψει από σωματική ασθένεια» (Καν. ξθ’ Αγίων Αποστόλων).

“ΠΟΝΑΩ την Ελλάδα γιατί η Ελλάδα θα ΠΟΝΕΣΕΙ, αλλά θα βγει ΝΙΚΗΤΡΙΑ στους ΠΟΝΟΥΣ”

Φωτο: μνήμη  τιμής του ΑΓΙΟΥ ΠΑΙΣΙΟΥ στην Συρία με ανάρτηση Aεροπανό
ΦΟΒΕΡΑ και ΠΑΡΑΔΟΞΑ ακούγονται. Να ξεκινήσουμε με αυτό. Μια αναγνώστρια μας έστειλε το παρακάτω  περιεκτικό μήνυμα: «Ο Άγιος Πορφύριος έλεγε, ότι η ιεραποστολή θα γίνει μέσα από τους υπολογιστές, και γίνεται εδώ και χρόνια! Αν αυτοί οι γέροντες έρχονταν στις πλατείες και μιλούσαν κανείς δεν θα τους έδινε σημασία. Όλοι θα τους έλεγαν τρελούς. Τότε μιλούσαν στις πλατείες, τώρα διαβάζουν όλοι στο ίντερνετ. Πώς θα μπορούσε αλλιώς ο Θεός να επικοινωνήσει μαζί μας; Μα με τον τρόπο που έχουμε μάθει να επικοινωνούμε... Όποιος έχει μάτια ας δεί κι όποιος έχει καρδιά ας νιώσει. Οι γέροντες και οι γερόντισσες που μιλούν, για όποιον έχει ασχοληθεί με τις προφητείες από βιβλία και την αποκάλυψη θα δεί ότι έχουν το ίδιο πνεύμα. Ταπεινό φρόνημα και πίστη θέλει κι ο καθένας ανάλογα το δοχείο του θα καταλάβει.»
Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
Έτσι και εμείς αδελφοί επικοινωνούμε από ψυχής και ανταλλάσσουμε απόψεις, αξιολογούμε και διακρίνουμε τι είναι ψεύτικο, τι χρήσιμο, τι αληθινό. Εναπόκειται τελικά  στην κρίση του καθενός. Αν βγει κάποιο πνευματικό όφελος όλοι μας κερδίζουμε.