“Μεῖνον μεθ᾿ ἡμῶν, ὅτι πρός ἑσπέραν ἤδη ἡ ἡμέρα…”

☦ Ἀπολυτίκιον Ἀναστάσιμον, Ἦχος πλ. α’“Τὸν συνάναρχον Λόγον”

Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2020

Η αξία της ελεημοσύνης

Να ελεούμε χωρίς διακρίσεις
Ένας καλός ιερέας κάθε Κυριακή μετά τη Λειτουργία μάζευε τους φτωχούς της ενορίας του και τους μοίραζε τα χρήματα, που μάζευε το «κιβώτιο των πτωχών».
Μια Κυριακή πήγε μία γυναίκα με παλιά ξεσκισμένα ρούχα με ύφος κακομοίρικο. Ο Ιερέας τη λυπήθηκε. Έβαλε το χέρι του στο κιβώτιο με την πρόθεση να της δώσει όσα χρήματα χωρούσε η παλάμη του. όταν το τράβηξε έξω, είδε πως είχε πιάσει λίγα κέρματα.

Να χαίρεσαι το Σταυρό σου!

Θυμάμαι μία φορά, που είχα πάει στην Κρήτη, σ’ ένα χωριό, στα Ανώγεια, είχαν έλθει κάποιες γριές για εξομολόγηση, και όταν τέλειωσαν, μου λέει μια γριά μιαν ευχή: "Να χαίρεσαι τον Σταυρό σου".  
Μετά ήλθε μια άλλη γριά: "Να χαίρεσαι τον Σταυρό σου". Κι εγώ παραξενεύτηκα και λέω: "Μα τι είναι αυτή η ευχή;".
Και μου λένε: «Έτσι το λέμε εδώ. Για κάποιο γονιό, μάνα ή πατέρα, λέμε: "Να χαίρεσαι τα παιδιά σου", γιατί η χαρά των γονιών είναι τα παιδιά τους.
Όταν κανείς είναι παπάς του λέμε: "Να χαίρεσαι την ιεροσύνη σου".

"Αυτός σήμερα, εγώ αύριο".

Ο Άγιος Ισαάκ ο Σύρος ζητά, όχι μόνο να μην κατακρίνουμε τους άλλους αλλά και να σκεπάζουμε τα αμαρτήματα αυτών.
«Γίνε κοινωνός στα παθήματα όλων, αλλά στάσου με το σώμα σου μακριά από όλους. Κανένα να μη ελέγχεις και κανένα να μη κατηγορείς για τη συμπεριφορά του, ούτε και τον πιο κακό. Άπλωσε τον χιτώνα σου πάνω σ’ αυτόν που έφταιξε, και σκέπασε τον.
Κι αν δεν μπορείς να φορτωθείς επάνω σου το φταίξιμό του και να δεχτείς για λόγου του την τιμωρία και την ντροπή, τουλάχιστον δείξε υπομονή και μη τον περιφρονήσεις».
Σκέπασε αυτόν που φταίει, όταν βέβαια δεν πρόκειται να σε ζημιώσει. Με τον τρόπο αυτό του δίνεις θάρρος, αλλά και συ κρατάς το έλεος του Θεού».
Πολλές φορές βλέπουμε ένα αμάρτημα και εύκολα το κατακρίνουμε αλλά η θέση διαφόρων ασκητών είναι διαφορετική και φερόντουσαν με αγάπη.

Το χωράφι και η αγάπη των δύο αδελφών

‹‹Ήταν ένα χωράφι, που ανήκε σε δύο αδελφούς, από τους οποίους ο ένας τους ήταν παντρεμένος και είχε μεγάλη οικογένεια. Ένα βράδυ όταν ο θερισμός είχε τελειώσει και το στάρι είχε χωρισθεί σε δύο ίσους σωρούς, ένα για τον κάθε αδελφό, ο μεγαλύτερος είπε στη γυναίκα του:
- Ο αδελφός μου είναι φανερό ότι κουράσθηκε αυτή τη χρονιά πολύ περισσότερο από μένα. Η μοιρασιά όπως έγινε δεν είναι δίκαιη. Θα σηκωθώ και θα προσθέσω στο μερίδιό του μερικά δεμάτια από το δικό μας μερίδιο, χωρίς να με καταλάβει.

Πριν πάτε στα παζάρια με τον τούρκο να ρωτήσετε πρώτα την Αρχιστράτηγο των Αρχαγγελικών δυνάμεων αν συμφωνεί με την μοιρασιά του σπιτιού της;

Την «ελεγχόμενη προφητεία» την ονομάζεις ΘΕΡΜΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ και μετά την σερβίρεις εν ψυχρώ για να φάνε άνετα οι τούρκοι από το κορμί της Ελλάδος; έτσι ρωτάμε. Και κάτι άλλο, η στροφή του Ερντογάν προς την Δύση ξαναφρεσκάρει παλαιές αντιπαροχές – συμφωνίες; Η θέση της Ελλάδος βαίνει επιδεινούμενη ραγδαίως;
Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
Είμαστε απογυμνωμένοι γιατί τρέχουμε  « στους δρόμους της φωτιάς  των μνημονίων»  και άλλοι ετοιμάζονται να μας ρίξουν «στα θηρία του Κολοσσαίου». Ήρθαν τα μνημόνια όχι μόνο για να μας  πάρουν «υπαλλήλους» στο διεθνές δουλεμπόριο (τεράστια απώλεια νέων επιστημόνων που θα μπορούσαν να  ξαναδημιουργήσουν την πατρίδα)  ,αλλά επίσης για να χάσουμε την ιστορία μας (βλ. Μακεδονία), να αλλοιώσουν την κοινωνία (τεράστιες προσφυγικές ροές) δίχως να μπορούμε να έχουμε φωνή δυνατή και στο τέλος να έλθει ο τούρκος  για να τα θέλει όλα.