“Μεῖνον μεθ᾿ ἡμῶν, ὅτι πρός ἑσπέραν ἤδη ἡ ἡμέρα…”

☦ Ἀπολυτίκιον Ἀναστάσιμον, Ἦχος πλ. α’“Τὸν συνάναρχον Λόγον”

Τρίτη 18 Ιουνίου 2019

Τα τελευταία βράδια ο ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ φαίνεται να περιδιαβαίνει από άκρον εις άκρον την ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ και να κυνηγά τζιχαντιστές.

Ουαί υμίν υποκριτές … το Φατιχ σας «πείραξε» τόσο πολύ,  την στιγμή που πυρήνες τζιχαντιστών της ΜΙΤ αλωνίζουν τα νησιά του ΑΙΓΑΙΟΥ  και τις μεγαλουπόλεις της Ελλάδος;
Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
Το κόκκινο τουρκικό γεωτρύπανο στρογγυλοκάθισε από τις 4 Μαΐου στην Κυπριακή ΑΟΖ για γεωτρήσεις, αλλά περίμεναν πρώτα να γίνουν οι ευρωεκλογές και να προκηρυχθούν οι εθνικές εκλογές στην Ελλάδα για να σημάνουν συναγερμό μετά από ένα και μήνα;

Η Σύναξη των Αγιορειτών Πατέρων

Θ.Π.: Φέτος κατά παράδοξο τρόπο η σύναξη των Αγιορειτών Πατέρων ως κινητή εορτή την οποία εορτάζουμε 63 ημέρες μετά το Άγιο Πάσχα, θα την εορτάσουμε την 30η Ιουνίου μαζί με την εορτή των Αγίων Αποστόλων. Δηλαδή εκείνη την ημέρα θα εορτάσουμε σχεδόν όλους τους Αγίους Πατέρες της Εκκλησίας μας μαζί. Είναι κάτι το οποίο είχε να συμβεί σχεδόν έναν αιώνα και κατά την γνώμη μας είναι πολύ παρήγορο που θα έχουμε τις πρεσβείες τόσων Αγίων μαζί, ειδικά σ’ αυτήν εδώ την συγκυρία όπου οι προφητείες των Αγίων μας κοντεύουν να γίνουν ειδήσεις των δελτίων….
Το Άγιον Όρος παρουσιάζει ιστορία πολύπτυχη, αξιοθαύμαστη και αξιοσέβαστη. Μια από τις ωραιότερες πτυχές του, αναμφίβολα, είναι ο αγιολογικός πλούτος του. Η αθωνική αγιολογία δίκαια αποτελεί τη βασική δόξα και τον μεγαλύτερο έπαινο ενός υπερχιλιόχρονου μοναχισμού.
Οι άγιοι του Αγίου Όρους είναι οι φιλόστοργοι πατέρες των Αγιορειτών. Η αγάπη μας προς αυτούς προέρχεται από χρέος και ευγνωμοσύνη για τις δωρεές τους. Είναι αγάπη τέκνων προς κηδεμόνες, μαθητών προς διδασκάλους.

Γυναῖκες στό ἀναλόγιο;

π. Βασιλείου Μπακογιάννη
Παρατηρεῖται στίς ἡμέρες μας, μεταξύ τῶν ἄλλων, στίς ἐνορίες, γυναῖκες νά ἀνεβαίνουν στό ἀναλόγιο, καί νά συμψάλλουν μέ τούς ἄνδρες. Καλῶς; Κακῶς;
Ὅσοι ἔχουν ἐπισκεφθεῖ τό  Μοναστήρι «Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Εὐαγγελιστής» (Σουρωτή Θεσ/νίκης), θά ἔχουν ἰδεῖ, πώς ἐν ὥρᾳ Ἀκολουθίας  οἱ ἄνδρες εἶναι σέ πλήρη «ἀπομόνωση»· καμία ἐπικοινωνία μέ  τίς μοναχές ἀλλά καί  μέ τίς γυναῖκες, ἐπισκέπτριες! Ἔτσι τά «κανόνισε»    κτίτορας τοῦ Μοναστηριοῦ, Ὅσιος Παϊσιος ὁ Ἁγιορείτης. Γιατί ἄραγε; Ὡς ὅσιος καί μέγας ἀγωνιστής, ἤξερε πώς τά (σαρκικά) πάθη  εἶναι ἱκανά καί μέσα στήν ἐκκλησία νά «ξυπνήσουν», καί προπαντός ἐν ὥρᾳ Ἀκολουθίας, (γιατί  τό σῶμα παραμένει ἀκίνητο, καί ὁ νοῦς τρέχει…!).