“Μεῖνον μεθ᾿ ἡμῶν, ὅτι πρός ἑσπέραν ἤδη ἡ ἡμέρα…”

☦ Ἀπολυτίκιον Ἀναστάσιμον, Ἦχος πλ. α’“Τὸν συνάναρχον Λόγον”

Δευτέρα 1 Αυγούστου 2011

Ποιος κυβερνά αυτόν τον τόπο;


Πριν πολλά χρόνια, κάπου 50 και βάλε, ο τότε πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής – όχι βέβαια ο Κωστάκης, αλλά ο άλλος, ο αείμνηστος με τα φρύδια – είχε πει την περίφημη φράση:
-Ποιος κυβερνά αυτόν τον τόπο;
Και δεν ήταν μια ρητορική ερώτηση. Είχε συγκεκριμένη στόχευση τα ανάκτορα, γιατί τότε η άμοιρη αυτή χώρα είχε και βασιλιάδες. Και οι βασιλιάδες της Ελλάδας ήταν πάντα φερέφωνα και δούλοι των μεγάλων δυνάμεων (άλλοτε των Γερμανών, άλλοτε των Άγγλων και πριν τους σιχτιρίσουμε των Αμερικανών). Και επειδή εκτελούσαν εντολές των ξένων δυνάμεων ανακατευόντουσαν και στη διακυβέρνηση αυτής της χώρας. Άλλοτε αρνούνταν να υπογράψουν νόμους της κυβέρνησης και άλλοτε δεν δεχόντουσαν υπουργούς που όριζε η νόμιμη κυβέρνηση. Μπανανία δηλαδή. Σήμερα όλος ο κόσμος υποβάλλει το ίδιο ερώτημα: «Ποιος κυβερνά αυτόν τον τόπο;» Οι πιο ψαγμένοι, ας πούμε, πολιτικά δίνουν την απάντηση ο Βαγγέλης Βενιζέλος. Αμ δε. Αυτός φαίνεται στην επιφάνεια. Άλλος κυβερνά αυτή τη χώρα. Ο κ. Θύμιος. Ποιος Παπανδρέου και ποιος Βενιζέλος και ποιος Πάγκαλος. Ο κ. Θύμιος πάνω απ’ όλα. Αυτός ο τύπος με το βαμμένο μαλλί και τη ντουντούκα στο χέρι. Ο κ. Θύμιος Λυμπερόπουλος, ο πρόεδρος των ταξιτζήδων. Αυτός κυβερνά αυτή τη χώρα. Κλείνει όποτε γουστάρει τα αεροδρόμια, τα λιμάνια, τους αρχαιολογικούς χώρους, ανοίγει τα διόδια να περνάνε ελεύθερα τα αυτοκίνητα, γράφει στα αρ….. του όλους τους νόμους της χώρας, βγάζει τη γλώσσα στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, πετάει λάδια στους δρόμους να μην κινούνται άλλα αυτοκίνητα, φυλακίζει τουρίστες σε πλοία και αεροδρόμια.
Γίγαντας ο κ. Θύμιος. Γίγαντας παρανομίας απέναντι σε νάνους της πολιτικής.
Και περιμένουμε από αυτήν την κυβέρνηση που έχει δώσει τα κλειδιά αυτής της χώρας στον κ. Θύμιο να μας σώσει από την πτώχευση;
Το άλλο με τον Τοτό το ξέρετε;

http://www.newsbomb.gr

Λάβρος Β.Πούτιν κατά ΗΠΑ γιατί "παρασιτούν σε βάρος της παγκόσμιας οικονομίας"

Σκληρή μετωπική επίθεση κατά των ΗΠΑ με την οποία κατά τους πολιτικούς παρατηρητές στη Μόσχα "εγκαινίασε" άτυπα την προεκλογική του εκστρατεία για τις προεδρικές εκλογές του Μαρτίου του 2012, εξαπέλυσε πριν λίγο ο Ρώσος πρωθυπουργός Β.Πούτιν με αφορμή την ακολουθούμενη οικονομική πολιτική.  «Η χώρα (σ.σ. οι ΗΠΑ) ζει με πίστωση, πέρα από τις δυνατότητές της και εναποθέτει ένα μέρος του χρέους της στην παγκόσμια οικονομία. Παρασιτεί την παγκόσμια οικονομία χρησιμοποιώντας το μονοπώλιο του δολαρίου», είπε ο Ρώσος πρωθυπουργός καταχειροκροτούμενος στην διάρκεια συνάντησης στη λίμνη Σέλιγκερ με μέλη ενός φιλοκυβερνητικού κινήματος νέων. Ο συμβιβασμός που επιτεύχθηκε το βράδυ της Κυριακής για την αύξηση του ορίου του χρέους απλώς «μεταθέτει τη λήψη αποφάσεων για τη ρύθμιση του προβλήματος», πρόσθεσε, μην παραλείποντας ωστόσο να χαιρετίσει «την υπευθυνότητα και την κοινή λογική» που έδειξε η Ουάσινγκτον αποφεύγοντας τη στάση πληρωμών. «Η αμερικανική οικονομία είναι μια από τις ατμομηχανές της παγκόσμιας οικονομίας και δεν είναι καλό πράγμα να υπάρχει αδυναμία πληρωμών. Ορισμένες χώρες, όπως η Ρωσία και η Κίνα, έχουν σημαντικά αποθέματα δολαρίων αλλά το ζήτημα δεν είναι αυτό, το πρόβλημα είναι ότι ολόκληρη η οικονομία (αυτών των χωρών) θα μπορούσε να κλονιστεί», κατέληξε ο Πούτιν. Σημειώνεται ότι η Ρωσία στις διεθνείς της συναλλαγές χρησιμοποιεί δολάριο αντί για ευρώ και τα συναλλαγματικά αποθέματά της είναι σε δολάριο.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Ασύμφορο χαρακτηρίζουν τον αγωγό Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη οι Βούλγαροι

«Ασύμφορο» για τη Βουλγαρία χαρακτήρισε το έργο κατασκευής του αγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη ο πρωθυπουργός της χώρας Μπόικο Μπορίσοφ. «Όλοι μας βλέπουμε πόσο ασύμφορο είναι αυτό το σχέδιο για τη Βουλγαρία. Για 30 εκατομμύρια δολάρια να ριψοκινδυνεύουμε την οικολογία μας. Γι’ αυτό και από την πρώτη κιόλας μέρα το ξεγράψαμε», δήλωσε ο Μπορίσοφ, στο πλαίσιο ευρύτερων δηλώσεών του για τα ενεργειακά έργα στη Βουλγαρία. Η επίσημη θέση της βουλγαρικής κυβέρνησης για τον πετρελαιαγωγό είναι ότι η Σόφια θα λάβει την οριστική απόφασή της για το μέλλον του σχεδίου, μόλις ενημερωθεί για τα συμπεράσματα της μελέτης των περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων του πετρελαιαγωγού.  Πρόσφατα, ωστόσο, η μελέτη αυτή επεστράφη, για τρίτη φορά, από το υπουργείο Περιβάλλοντος της Βουλγαρίας στη διεθνή κατασκευάστρια εταιρεία για αναθεώρηση, συμπλήρωση και επανεπεξεργασία. Το γεγονός αυτό έχει προκαλέσει την έντονη αντίδραση του αρμόδιου εκπροσώπου του κύριου μετόχου στην εταιρεία Trans Balkan Pipeline εκ μέρους της Ρωσίας, Transneft, που χαρακτήρισε την απόφαση του βουλγαρικού υπουργείου ως προσβολή. Μάλιστα, η ρωσική πλευρά προτίθεται, όπως λέγεται, να αναζητήσει εναλλακτική διαδρομή του αγωγού, που θα παρακάμπτει τη Βουλγαρία.

http://piazzadelpopolo.blogspot.com

Πλωτό τερματικό LNG και δύο ηλεκτρικές μονάδες από τον Όμιλο Κοπελούζου στην Αλεξανδρούπολη


Στον όμιλο Κοπελούζου ανήκει κατά 100% η εταιρεία GasTrade S. A. με έδρα την Αθήνα, η οποία δρομολογεί την κατασκευή τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ανοιχτά της Αλεξανδρούπολης. Ο όμιλος, σύμφωνα με πληροφορίες, ετοίμαζε αθόρυβα εδώ και ένα χρόνο το σχέδιο που τώρα ξεκινά η υλοποίησή του. Η εταιρεία έχει καταθέσει σχετική αίτηση στη ΡΑΕ και το ΥΠΕΚΑ από τις 17 Δεκεμβρίου και η υπόθεση ήρθε στην επιφάνεια από ανακοίνωση που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Wall Street Journal της 31ης Δεκεμβρίου, χωρίς να είναι γνωστό ποιος ήταν «πίσω» από την επένδυση. Πώς έχουν λοιπόν τα πράγματα: Το συνολικό σχέδιο περιλαμβάνει την εγκατάσταση πλωτού υπεράκτιου τερματικού σταθμού LNG, τη σύνδεσή του μέσω υποθαλάσσιων και υπέργειων αγωγών με τη βιομηχανική ζώνη Αλεξανδρούπολης, και τη δημιουργία εκεί δύο ηλεκτροπαραγωγικών μονάδων.


Τερματικός σταθμός
Προς το παρόν, η αίτηση στη ΡΑΕ αφορά τον υπεράκτιο σταθμό στην περιοχή Αμφιτρίτη στις εκβολές Έβρου, ως ΑΣΦΑ (Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου). Το κόστος για αυτό το κομάτι της επένδυσης φτάνει τα 380 εκατ. ευρώ. Το τερματικό θα έχει χωρητικότητα 135.000-145.000 κ.μ. και δυνατότητα μεταφοράς στην ακτή 500 εκατ. κυβικά πόδια ανά ημέρα (που μεταφράζεται σε 14 περίπου εκατ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου την ημέρα ή σε 23.600 κυβικά μέτρα LNG ανά ημέρα). Η δυναμικότητά του υπολογίζεται σε 3 περίπου δις. κυβικά μέτρα το χρόνο. Η θέση του θα βρίσκεται 22 χμ νοτιοδυτικά της Αλεξανδρούπολης, σε απόσταση 12 χμ από τις ακτές. Η διασύνδεση του τερματικού περιλαμβάνει επίσης υποθαλάσσιο τμήμα μήκους 12χμ, (τα βάθη στην περιοχή είναι μικρά) καθώς και επίγειο τμήμα μήκους 9χμ, το οποίο θα καταλήγει στη Βιομηχανική περιοχή Αλεξανδρούπολης. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι ο επίγειος αγωγός στην πορεία του προς την ΒΙΠΕ «τέμνει» τον τουρκο – ελληνο – ιταλικό αγωγό ITGI (και το εθνικό σύστημα αερίου) γεγονός που κάνει εύκολη τη διοχέτευση αερίου, τόσο στο ελληνικό εθνικό σύστημα, στο οποίο επ΄εσχάτοις το LNG παίζει όλο και σημαντικότερο ρόλο, όσο και στον υπό κατασκευή Ελληνο – Βουλγαρικό αγωγό. «Οι εξαγωγές αερίου προς τη Βουλγαρία μπορούν να πραγματοποιηθούν προνομιακά από εδώ» υποστηρίζουν στελέχη του Ομίλου. Ο όμιλος βρίσκεται για το έργο σε συνεννόηση με τη Gazprom (συνεταίρος του στον Προμηθέα) η οποία θα προμηθεύει το σταθμό με LNG. Πρέπει δε να σημειωθεί ότι η Gazpom είναι πλέον «κολοσσός» και στο LNG (πέραν του αερίου των αγωγών) καθώς παράγει τεράστιες ποσότητες στη Σαχαλίνη και παίζει όλο και μεγαλύτερο ρόλο στις διεθνείς αγορές. Υπενθυμίζεται ότι ήταν παρούσα με προσφορά και στον πρόσφατο διαγωνισμό της ΔΕΗ για προμήθεια LNG.

Το ρεύμα
Ο Όμιλος Κοπελούζου έχει αποκτήσει ολόκληρη την έκταση της ΒΙΠΕ Αλεξανδρούπολης (περί τα 1200 στρέμματα). Στο χώρο αυτό θα «χτιστούν» δύο «δίδυμες» ηλεκτροπαραγωγικές μονάδες φυσικού αερίου, περί τα 400 MW η κάθε μία. Για τη μία ο όμιλος διαθέτει ήδη από παλιά άδεια, ενώ για τη δεύτερη είτε θα ζητηθεί άδεια από τη ΡΑΕ είτε θα αξιοποιηθεί η άδεια που έχει ο όμιλος για τη Χαιρώνεια που «αργεί». Το ρεύμα από τις δύο μονάδες συνολικής δυναμικότητας περί τα 800 MW, θα διοχετεύεται βεβαίως στην ελληνική ημερήσια αγορά με βάση τα δεδομένα που θα διαμορφωθούν, αλλά ο σκοπός είναι να διοχετεύεται στην τουρκική αγορά η οποία είναι ελλειμματική και θεωρείται ότι θα δημιουργήσει περαιτέρω ευκαιρίες. Πάντως η θέση της επένδυσης θεωρείται ιδανική, τόσο για την εμπορία και εξαγωγή φυσικού αερίου όσο και για την εμπορία και εξαγωγή ηλεκτρικού ρεύματος.

http://www.energypress.gr