☦ “Μεῖνον μεθ᾿ ἡμῶν, ὅτι πρός ἑσπέραν ἤδη ἡ ἡμέρα…”
☦ "Ὁ ῎Αγγελος ἐβόα τῇ Κεχαριτωμένῃ·"
Κυριακή 19 Μαρτίου 2023
☦ “Όστις θέλει οπίσω μου ακολουθείν, απαρνησάσθω εαυτόν και αράτω τον σταυρόν αυτού, και ακολουθείτω μοι..” (Μαρκ. η’ 34 – θ’1)
Την Κυριακή Γ’ ΝΗΣΤΕΙΩΝ (ΣΤΑΥΡΟΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΩΣ) στους Ιερούς Ναούς διαβάζεται το ευαγγέλιο με μια από τις πιο σημαντικότερες ομιλίες του Κυρίου μας.
Στο ευαγγέλιο αυτής της Κυριακής ο Κύριος μας ζητάει να απαρνηθούμε τον εαυτό μας, να σηκώσουμε τον Σταυρό μας και να τον ακολουθήσουμε. Μέχρι του σημείου να περιφρονήσουμε ακόμη και το θάνατο.
Σάββατο 18 Μαρτίου 2023
Παρασκευή 17 Μαρτίου 2023
☦ ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤΑΥΡΟΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΩΣ-Η αιώνια ζωή δεν είναι μια αφηρημένη υπόσχεση για την μετά θάνατο κατάσταση.
Σταυρός και Ανάσταση στην Ορθοδοξία είναι αλληλένδετη πραγματικότητα. Όπου προηγείται ο Σταυρός ακολουθεί η Ανάσταση. Ο Σταυρός, από μέσο θανατικής καταδίκης, έγινε, με την Ανάσταση του Χριστού, σύμβολο νίκης κατά του θανάτου και αιώνιας ζωής. Και κάτι ακόμη περισσότερο: φανερώνει την απέραντη αγάπη του Δημιουργού προς το πλάσμα του, αφού πεθαίνει Εκείνος για να ζήσει αυτό.
☦ ΤΙ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΩΣ;
Σχόλιο: Σημειώνουμε ότι στον Όρθρο αυτής της Κυριακής των Γ’ ΝΗΣΤΕΙΩΝ, οι Ειρμοί του Κανόνα είναι παρμένοι από την πασχαλινή ακολουθία (Αναστάσεως ημέρα) και ο Κανόνας είναι παράφραση του Αναστάσιμου Κανόνα (Σταυροαναστάσιμος Κανόνας).
π. Αλεξάνδρου Σμέμαν
Η τρίτη Κυριακή των Νηστειών ονομάζεται «Κυριακή της Σταυροπροσκύνησης». Στην αγρυπνία (σ. ή στον Όρθρο) αυτής της μέρας, μετά από τη μεγάλη Δοξολογία, ο Σταυρός μεταφέρεται σε μια σεμνή πομπή στο κέντρο του ναού και παραμένει εκεί όλη την υπόλοιπη εβδομάδα οπότε στο τέλος κάθε ακολουθίας γίνεται προσκύνηση του Σταυρού.
Πέμπτη 16 Μαρτίου 2023
☦ Γ΄ Χαιρετισμοί - «Χαίρε ηδύπνοον κρίνον, Δέσποινα, πιστούς ευωδιάζον· θυμίαμα εύοσμον, μύρον πολύτιμον»
«Χαίρε ηδύπνοον
κρίνον, Δέσποινα, πιστούς ευωδιάζον·θυμίαμα εύοσμον, μύρον πολύτιμον»
1. Ο υμνογράφος ήδη από την πρώτη ωδή του κανόνα του για την Υπεραγία Θεοτόκο την χαρακτηρίζει ως κρίνο που ευωδιάζει, ως εύοσμο θυμίαμα, ως πολύτιμο μύρο που η μυρωδιά του είναι μεθυστική. Προϋποθέτει δηλαδή την ύπαρξη πνευματικής όσφρησης στον άνθρωπο, η οποία προκαλείται από το πνευματικό άρωμα της Παναγίας.