Παρά το γεγονός ότι το ατύχημα στη Φουκουσίμα εκτόξευσε τις τιμές του LNG, το υγροποιημένο φυσικό αέριο φαίνεται να αποτελεί το καύσιμο του μέλλοντος. Για τα επόμενα 10-20 χρόνια εκτιμάται ότι θα είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη ενεργειακή πηγή σε παγκόσμιο επίπεδο. Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι οι δέκα χώρες που εισήγαγαν LNG το 2000 έχουν υπερδιπλασιασθεί το 2010, φθάνοντας τις 23, ενώ είναι σε εξέλιξη πέντε νέα projects για αγωγούς που θα μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο και έντεκα νέα τέρμιναλς. Το ατύχημα της Φουκουσίμα οδηγεί σε αντικατάσταση της πυρηνικής ενέργειας από το LNG. Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάσθηκαν στην ημερίδα του ΙΕΝΕ, για την ενέργεια και τη ναυτιλία, ο μεγαλύτερος εξαγωγέας LNG είναι αυτή τη στιγμή το Κατάρ, κατέχοντας παγκόσμιο μερίδιο 25,4%, το οποίο σημείωσε εντυπωσιακή αύξηση κατά 51% από το 2009. Από την άλλη πλευρά, ο μεγαλύτερος εισαγωγέας LNG είναι σήμερα η Ιαπωνία, λόγω και της Φουκουσίμα, ακολουθούμενη από τη Νότια Κορέα και την Ισπανία. Η αγορά του υγροποιημένου φυσικού αερίου εκτιμάται ότι θα γνωρίσει άνθηση, όταν η Κίνα θα μπει στο παιχνίδι, ως καταναλωτής. Οι πρώτες ενδείξεις φαίνεται να είναι ενθαρρυντικές. Από μηδενικές εισαγωγές που παρουσίαζε το 2000, έφθασαν σήμερα στο 5%, για να αυξηθούν, όπως αναμένεται, στο 12% στη διετία 2014-2015.
Η άνθηση της αγοράς συνδυάζεται και με την ανακάλυψη shale gas στις ΗΠΑ, η οποία μπορεί να γίνει, όπως εκτιμάται, ένας σημαντικός εξαγωγέας. Ένα ζήτημα που αφορά στους καταναλωτές LNG είναι το γεγονός ότι δεν υπάρχουν διεθνείς τιμές για το προϊόν. Σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα εξαρτώνται, από τις προοπτικές της τροφοδοσίας του αερίου, την οικονομική ανάπτυξη, αλλά και πολιτικά ζητήματα. Σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα εξαρτώνται από τη δυνατότητα αποθήκευσης του προϊόντος και την ευελιξία εξεύρεσης του. Αναγνωρίζεται, πάντως, ότι υπάρχουν ευκαιρίες για αρμπιτράζ τιμών μεταξύ διαφόρων αγορών. Η παγκόσμια ναυτιλία και μαζί και η ελληνική ανακαλύπτει μια νέα επικερδή δραστηριότητα, στη μεταφορά LNG. Ειδικότερα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες εισέρχονται δυναμικά στον τομέα αυτό, ενισχύοντας το στόλο τους με νέα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Σύμφωνα με στοιχεία που ανακοινώθηκαν στην ημερίδα, 12 νέα τέτοια πλοία παραδίδονται σε ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες, που αντιστοιχούν στο 3% του παγκόσμιου νέου στόλου που δημιουργείται και υπολογίζεται σε 357 πλοία. Υπό παραγγελία, επίσης, βρίσκονται για ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες άλλα 28 πλοία, το 42% των παγκόσμιων νέων παραγγελιών που φθάνουν τα 66 πλοία. Ανάμεσα στις εταιρίες, συμπεριλαμβάνονται, ο όμιλος Αγγελικούση (4 παραδοτέα και 7 υπό παραγγελία), η Dynacom (4 και 5 αντίστοιχα), ο όμιλος Λιβανού (3 και 8 αντίστοιχα), ο όμιλος Τσάκου (1 παραδοτέο), το γκρουπ Οικονόμου (4 υπό παραγγελία), η Thenamaris (3 υπό παραγγελία) και η Alpha Tankers (1 υπό παραγγελία).