Στην Ανατολική Μεσόγειο εντός των περιοχών της ελληνικής υφαλοκρηπίδας
με τελικό προορισμό την Κύπρο θα πλεύσει στις 23 Ιανουαρίου η νεότευκτη stealth
κορβέτα του γαλλικού στόλου, «L’Adroit», το πρώτο σκάφος της κλάσης «Gowind» σε
μία κίνηση που λέει πολλά σε ότι αφορά την γεωστρατηγική επιλογή της Γαλλίας
στο θέμα των ΑΟΖ Ελλάδας και Κύπρου.
Το πλοίο, το οποίο είναι το κορυφαίο σκάφος επιφανείας της
κατηγορίας των 2.000 τόνων θα παραμείνει στο λιμάνι της Λεμεσού. Η πλεύση της «L’Adroit» σε ύδατα στα οποία μόλις
χθες η Τουρκία "έβαλε φωτιά" με την άρνηση της Άγκυρας να δεχθεί τα
ελληνικά δικαιώματα στην υφαλοκρηπίδα και να προειδοποιεί ευθέως, διά του
Α.Νταβούτογλου, με πόλεμο (όπως έκανε άλλωστε και με την Κύπρο, απλά δεν τους
βγήκε και έβαλαν την "ουρά στα σκέλια"), έχει πλέον "ειδική
σημασία", σε συνδυασμό με την κινητικότητα που έχει αρχίσει να
επανεμφανίζεται στο πρόγραμμα των γαλλικών φρεγατών FREMM για την Ελλάδα.
Το πλοίο, όπως σημείωνε στο defencenet.gr, ανώτατος Γάλλος
αξιωματούχος "Θα πλεύσει σε περιοχές ελληνικών και κυπριακών
αρμοδιοτήτων", όπερ εστί αναγνώριση "διά της πλαγίας οδού" της
ακολουθίας ελληνικής και κυπριακής ΑΟΖ στην Α.Μεσόγειο και απόρριψη των
τουρκικών αιτιάσεων. Και πιθανότατα και η Κύπρος, ουδόλως είναι αδιάφορη για
ένα σκάφος της κλάσης της «Gowind», αφού στα επόμενα χρόνια η ανάγκη διαφύλαξης
των εξεδρών άντλησης φυσικού αερίου θα είναι μεγάλες.
Ένα από τα βασικότερα χαρκτηριστικά της κλάσης Gowind
είναι η ράμπα που επιτρέπει την ταχεία επιχειρησιακή αξιοποίηση ταχυπλόων,
ιδανικό χαρακτηριστικό για αποστολές προστασίας εξεδρών άντλησης
πετρελαίου/φυσικού αερίου.. Πρόκειται για μια δυναμική σχεδίαση που μπορεί να
φτάσει εκτόπισμα μέχρι 2.400 τόνους και διαθέτει βλήματα επιανίας-επιφανείας
ΜΜ-40 Βlock 2 Exocet, βλήματα επιφανείας-αέρος ASTER 15, πυροβόλο των 76 χλστ., ανθυποβρυχιακό εξοπλισμό, ταχύπλοα
για βατραχανθρώπους, επιθετικά και μεταφορικά ελικόπτερα και μη επανδρωμένα
αεροσκάφη.
Το μήκος του σκάφους είναι 87 μέτρα και το πλάτος του 13
μέτρα και μπορεί να έχει αυτονομία 8.000 ναυτικών μιλίων (περίπου τρεις
εβδομάδες), ενώ έχει μέγιστη ταχύτητα 21 κόμβων. Όσο για την Ελλάδα, απ'ότι
ακούγεται από κυβερνητικά χείλη, η προπτική υλοποίησης προγράμματος απόκτησης
σύγχρονων φρεγατών, μπορεί να υλοποιηθεί πολύ πιο σύνοτμα, απ'ότι δείχνουν τα
οικονομικά δεδομένα της χώρας. Κάτι για το οποίο δεν θα έχει αντίρρηση ούτε η
Γερμανία... defencenet.gr