Του
Δρ. Κωνσταντίνου Βαρδάκα
“η ΧΡΙΣΤΟΥΠΟΛΗ των Ρωμηών η Καβάλα των νεοελλήνων”
Δύο λέξεις, δυο βασικές έννοιες που
αφορούν την ίδια πόλη και εσείς πάρτε
και διαλέξτε. Όμως μέσα στην Ιστορία οι γνωστοί –άγνωστοι παραχαράκτες
αποφάσισαν για εμάς πρίν από εμάς.
1562 ο περιβόητος Γερμανός ιστορικό-καλόγερος Ιερώνυμος Wolf αυτο-κινούμενος
ή υπο-κινούμενος από τον Καρλομάγνειο μεγαλοιδεατισμό παραχαράσσει την ονομασία
της Ανατολικής Ρωμαίικης Αυτοκρατορίας και την υποβιβάζει στην 2η Εθνική στην
ομάδα του Βύζαντα. Από τότε “μπλέξαμε” με τους Βυζαντινολόγους, ο τρόπος του
λέγειν.
Να ήταν μόνο αυτό, εκείνη την χρονική
περίοδο έπιασε τους Φράγκους και τους
Τούρκους τόσος οίστρος που δεν αφήσανε τίποτε Ρωμαίικο δίχως να το ξεπατώσουνε, λες και ήταν συνεννοημένοι.
Λίγα χρόνια πρίν το 1546-1549 έχουμε
πλέον επίσημες αναφορές από Δυτικούς Περιηγητές βλ. P. Belon ότι οι Τούρκοι κατακτητές της Ρωμαίικης Χριστουπόλεως “εξισλάμισαν” την
ονομασία της και την έλεγαν πλέον Καβάλλα
(La Cavalle).
Σήμερα γίνονται φιλότιμες προσπάθειες από
αξιόλογους ερευνητές να διαλευκάνουν την αιτιολογία και την προέλευση της
ονομασίας της πόλεως της Καβάλας.
Όμως ποιό είναι το μείζον;
Η ονομασία Καβάλα ή η πάλαι ποτέ
Χριστώνυμος ονομασία της πόλεως αυτής της Αν. Μακεδονίας;
Για δείτε τι λένε για την γεωπολιτική
αξία της Χριστουπόλεως 100 χρόνια πριν εξισλαμίσουν το όνομα της.
Ο Βενετός
πλοίαρχος Pietro-Zen το καλοκαίρι του 1425 στέλνει στον αδελφό του
επιστολές στην Βενετία και
περιγράφει την ΧΡΙΣΤΟΥΠΟΛΗ “ως
σπουδαία στρατηγική θέση και δίοδο προς την Καλλίπολη, την Αδριανούπολη και
προς την υπόλοιπη Ελλάδα”. Μάλιστα τον Οκτώβριο του ίδιου έτους σε παρόμοια
επιστολή χαρακτηρίζει την Χριστούπολη “ως
θέση καλυτέρα της Θεσσαλονίκης και ισχυροτέρα της Καλλιπόλεως”.
Υπάρχουν
και άλλες ιστορικές αναφορές που
αναδεικνύουν την γεωστρατηγική αξία της περιοχής.
Να λοιπόν πως εξηγείται και το φλέρτ του
Στρατηγικού βάθους των εξ ανατολών γειτόνων μας που μετά την Δυτ. Θράκη τους
άνοιξε η όρεξη για την Αν. Μακεδονία.
Το μέρος αυτό και η ευρύτερη περιοχή έχει
υλικές και πνευματικές ευλογίες άνωθεν για αυτό και συγκλίνουν σε αυτή την
περιοχή οι πλέον απίθανοι συνδυασμοί
κινδύνων.
Υλικές
Ευλογίες
…ορυκτός πλούτος, σπάνιες γαίες,
υποθαλάσσια πετρελαιοφόρα κοιτάσματα, στρατηγικός λιμένας, γεωστρατηγικό
πέρασμα- κόμβος βλ. ΤΑΠ κ.α
Σε αυτό το μέρος η ΕΥΡΩΠΗ και ο τότε
γνωστός κόσμος υποδέχθηκαν ΤΟΝ
ΕΝΣΑΡΚΩΜΕΝΟ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ δια του Αποστόλου
Παύλου που πλέον τον διέδιδε με την Ελληνική γλωσσολαλιά , η οποία
έγινε και το εργαλείο της ΘΕΙΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ να καρπώσει η Χριστιανική Πίστη στην
Ρωμαική Ευρωπαική Επικράτεια. Απο αυτό το μέρος ο Απόστολος των Εθνών μεταφέρει
το μήνυμα του ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΥ και ΑΝΑΣΤΗΜΕΝΟΥ Θεανθρώπου Κυρίου Ημών Ιησού
Χριστού με την βοήθεια της Ελληνικής Γλώσσας και αρχίζει να εδραιώνεται η
Ελληνοχριστιανική σκέψη στον πολιτισμό και στην ανθρώπινη διανόηση.
ΝΑ
ΛΟΙΠΟΝ ΣΕ ΠΟΙΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΕΓΙΝΕ ΑΘΟΡΥΒΑ ΑΥΤΟ Ο ΓΑΜΟΣ-ΕΝΩΣΗ της
Ελληνόγλωσσης Κλασσικής Αρχαιότητας με το μήνυμα του ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ.
Και φυσικά οι πρόγονοι μας για να
τιμήσουν δεόντως αυτό το μέρος το ονόμασαν ΧΡΙΣΤΟΥΠΟΛΗ.
Στην επίσκεψη του Αποστόλου Παύλου ((είδαν))
την παρουσία του ίδιου του Κυρίου μας ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ που πλέον τον τιμούσαν σαν
Πρόσωπο μέσα στην ανθρώπινη ιστορία περιγράφοντας ΑΥΤΟΝ με την ονομασία μιάς
ολόκληρης πολιτείας.
Η Χριστώνυμος αυτή ονομασία της πόλεως
ομολογούσε ΧΡΙΣΤΟ με δύο Φύσεις την Θεική και την Ανθρώπινη, σε
αντίθεση με τις φοβερές αιρέσεις του μονοφυσιτισμού και της εικονομαχίας. Απο
τις ιστορικές πηγές καταδεικνύεται ότι στα Ρωμαίικα χρόνια της χιλιόχρονης
Ανατολικής Αυτοκρατορίας η σημερινή πόλη της Καβάλας ονομαζόταν ΧΡΙΣΤΟΥΠΟΛΗ από
το 746 μ.Χ μέχρι την καταστροφή της από τους Οθωμανούς το 1391 μ.Χ, αλλά και
μετά μέχρι το 1549 μ.Χ ,όταν εμφανίσθηκε η νέα ονομασία της πόλεως σαν
Καβάλλα.
Ευλογίες
έχουμε, μυαλό δεν έχουμε…
γιατί δεν καταλαβαίνουμε ότι η καθαρή ιστορία του τόπου μας είναι η αμύθητη περιουσία και
το στρατηγικό πλεονέκτημα της ράτσας μας μέσα στο παγκόσμιο γίγνεσθαι, αλλά
είναι και το διαμορφωτικό στοιχείο- καταλύτης της πολιτισμικής εξέλιξης. Σήμερα
νοιώθουμε αυτήν την Ιστορία να την κτυπάνε όλα τα σκοτάδια της γης...με πρώτο
στόχο να διασπάσουν το Ελληνικό από το Χριστιανικό στοιχείο και στο τέλος
να διαλύσουν και τα δύο.
Μετά από πολυετή έρευνα ιστορικών πηγών
και την θερμή συμπαράσταση των λόγων του Πατρός Γεωργίου Μεταλληνού, τις Ευλογίες
του Γέροντος Εφραίμ του Αριζονίτη, του Ιστορικού και Πολιτικού Ν. Μάρτη (
πλαστογράφηση της ονομασίας της Μακεδονίας) κ. α φέραμε προσωπικά σε πέρας το πόνημα μας Χριστουπόλεως
Αναστήλωση ( η Χριστώνυμος Πόλις απέναντι στην αίρεση και την πλάνη) το οποίο
και διαθέσαμε δωρεάν στο διαδίκτυο. Ακριβώς εκείνη την εποχή
ξεκινούσε και η υλοποίηση της
θεωρίας του στρατηγικού βάθους του Τούρκου ΥΠΕΞ.
Κάποιοι με ρωτούσαν αν διέβλεψα την
συγκυρία.
Η απάντηση μου ήταν σε όλους αυτούς τους
καλοπροαίρετους ερευνητές- γεωπολιτικούς η εξής…
“ο
ΧΡΙΣΤΟΣ σφράγισε τα σύνορα της Ελλάδας με το ΥΠΕΡ ΠΑΝ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ” Πρ. Φιλιππησίους επιστολή του Απ. Παύλου.
Μάλιστα στην συγκεκριμένη περιοχή της Αν.
Μακεδονίας η διαδραστική πνευματική αξία της Χριστώνυμης Ονομασίας, το στρατηγικό
ΒΑΘΟΣ των Τούρκων το έκανε στρατηγικά ΡΗΧΟ, κάτι που διαφαίνεται και από την
απαξίωση που υπέστη τον τελευταίο καιρό.
Η Ορθοδοξία είναι ουράνιος πνευματικός
πλούτος, η Ρωμηoσύνη είναι η καλύτερη στρατηγική διαχείριση επιβίωσης στα
δύσκολα χρόνια που περνάμε.
Κάποιοι χλευάζουν, κοροιδεύουν, πολεμάνε
και απαξιώνουν. Σε λίγο και εκ των πραγμάτων και αυτούς θα τους υποδεχθεί ο
ΚΥΡΙΟΣ στις αγκάλες της Άφατης Φιλανθρωπίας του.
Μέχρι
τότε όμως θα βλέπουμε στην Ρωμαίικη Συρία να κόβουν κεφάλια και να αναδεικνύονται
μάρτυρες, μπορεί και Άγιοι, ενώ στην Ελλάδα των νεοελλήνων να “κόβονται”
συνειδήσεις και να αναδεικνύονται δειλοί και προδότες.
Αυτό είναι και το μαρτύριο της συνειδήσεως μας “αφού βγάλαμε το όνομα του
ΧΡΙΣΤΟΥ από τις ημέρες, τα έργα και τις πόλεις μας επιτρέψαμε στους τότε
παραχαράκτες της Ιστορίας και τους
σήμερα τοκογλύφους δυνάστες να έρθουν Καβάλλα στις ζωές μας”.
ΠΟΣΟ
ΘΑ ΚΡΑΤΗΣΕΙ ΑΥΤΟ;
ΔΕΝ
ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΕΙ ακόμα άλλο…
Δρ.
Κωνσταντίνος Βαρδάκας