Ποιος
σας είπε ότι η Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία και γενικά η Ορθοδοξία έχει ανάγκη
από προνόμια, την στιγμή που ΑΥΤΗ χαρίζει δωρεάν “προνόμια”;
Ποιός λοιπόν μπορεί να της χορηγήσει
προνόμια; Στην ετήσια έκθεση του για τις
«Θρησκευτικές Ελευθερίες» το State Department παρεμβαίνει ωμά σε βάρος της
Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και υποστηρίζει πως, «η κυβέρνηση χορήγησε
προνόμια και νομικά προνόμια στην Ορθόδοξη Εκκλησία -ό,τι δεν παρέχει σε άλλες
θρησκευτικές ομάδες- όπως η προνομιακή φορολογία και η θεσμοθετημένη σύνδεση με
το κράτος».
Προσθέτει ότι, «γενικά η κυβέρνηση σέβεται τη θρησκευτική ελευθερία, αλλά επέβαλε περιορισμούς που επηρεάζουν μέλη μη ελληνορθόδοξων θρησκευτικών ομάδων».
Μήπως πήρατε φόρα εξ αιτίας των κωλυμάτων που έχετε πρόσφατα με
την Ρωσία και ταυτίσατε την Ορθοδοξία με το σημερινό αντίπαλο γεωπολιτικό
δέος σας;
Η Ορθοδοξία είναι από μόνη της
¨πνευματικό πυρηνικό ενεργειακό καύσιμο¨
που δεν τελειώνει ποτέ και σύντομα θα στραφείτε σε αυτό γιατί ¨τα
άλλα καύσιμα¨ σας θα έχουν τελειώσει.
Είναι λοιπόν δυνατόν ΑΥΤΗ
να ζητάει προνόμια και δη νομικά του κόσμου τούτου του απατεώνος για να επιβιώσει ανάμεσα στον αχταρμά της
πολιτισμικότητας της οποίας είστε και οι
καθ ύλη προπαγανδιστές;
Και αν βρεθείτε σύντομα σε αδιέξοδα η
ίδια η Ορθοδοξία σας προσκαλεί να λάβετε ¨δωρεάν¨ από τα προνόμια αυτά που
χαρίζει δίχως υλικό αντίτιμο.
Γιατί η Ορθοδοξία είναι ¨η Πνοή του ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ¨ μέσα στον
ορατό και αόρατο κόσμο.
Δεν είναι λοιπόν κάτι το εξωγήινο αλλά
κάτι το απτό που το έχετε δίπλα σας.
Απλά πρέπει να μάθετε για τα δωρεά αυτά
προνόμια- χαρίσματα της.
Πάντα χορηγεί τό Πνεύμα το Άγιον.
Στιχηρόν
ιδιόμελον των Κεκραγαρίων. Ήχος πρώτος.
Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον, βρύει
προφητείας, ιερέας τελειοί, αγραμμάτους σοφίαν εδίδαξεν, αλιείς θεολόγους
ανέδειξεν, όλον συγκροτεί τόν θεσμόν τής Εκκλησίας. Ομοούσιε καί Ομόθρονε, τώ
Πατρί καί τώ Υιώ, Παράκλητε, δόξα σοι.
Απόδοση.
Το Άγιο Πνεύμα τα χαρίζει όλα στους
πιστούς. Σαν βρύση ρέουν οι προφητείες από το στόμα των προφητών, που Αυτό φωτίζει
αναδεικνύει τέλειους τους Ιερείς, διδάσκει τη σοφία στους αγράμματους, τους
ψαράδες τους αναδεικνύει θεολόγους και τον θεσμό της Εκκλησίας, ο οποίος είναι
απλωμένος σε όλο τον κόσμο, τον κρατάει ενωμένο. Για όλα αυτά δόξα ανήκει σε
Σένα Παράκλητε, που στηρίζεις και παρηγορείς τους ανθρώπους, καθώς έχεις την
ίδια ουσία, και βρίσκεσαι στον ίδιο θρόνο με τον Πατέρα και τον Υιό.
Πάμε όμως και στον Ιερό Χρυσόστομο για να
μας κατηχήσει πάνω σε αυτά τα ιδιαίτερα
προνόμια- χαρίσματα και δωρεές.
¨ο
Χρυσόστομος αποκαλύπτει για μιαν ακόμη φορά τις ουσιαστικές θεολογικές και
ανθρωπολογικές του προϋποθέσεις για την σωστή προσέγγιση του ζητήματος των χαρισμάτων
μέσα στην Εκκλησία. Τα όσα αναπτύσσει αναφορικά με την προφητεία, ισχύουν, με
τις ανάλογες προσαρμογές, και για τα άλλα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος. Το
χάρισμα δεν σημαίνει σε καμιά περίπτωση καταναγκασμό, βία, επιβολή άτεγκτη επί
της ανθρωπίνης θελήσεως ή αναίρεση, έστω και προσωρινή της θελήσεως αυτής. Ο
αποδέκτης της χαρισματοφόρου δωρεάς του Αγίου Πνεύματος διατηρεί ακέραια την
ελευθερία του και αμείωτη την ενέργεια της θελήσεώς του, ακόμη και στο
αποκορύφωμα της λειτουργίας του χαρίσματος. Για τον Χρυσόστομο, οιαδήποτε
ελάττωση ή, πολύ περισσότερο αναστολή και εξαφάνιση της πνευματικής ελευθερίας,
αποτελεί ένδειξη της παρουσίας δαιμονικής δυνάμεως και όχι χαρίσματος του Αγίου
Πνεύματος.
Το χάρισμα επί πλέον, δεν σημαίνει
άμβλυνση των διανοητικών λειτουργιών, της νηφαλιότητος, της εγρηγόρσεως, της
αυτοσυνειδησίας. Το διαμετρικά αντίθετο ισχύει. «Θεού το φωτίζειν και μετά
συνέσεως διδάσκειν τα δέοντα», γι’ αυτό και ο προφήτης και γενικότερα ο
χαρισματούχος μέσα στην Εκκλησία ενεργεί μετά διανοίας νηφούσης και σωφρονούσης
καταστάσεως και ειδώς α φθέγγεται».
Αυτή η διπλή έμφαση του Χρυσοστόμου στην
ελευθερία και στην διανοητική εγρήγορση, που διαφυλάσσονται και ανθίζουν σε
κάθε περίπτωση χαρίσματος του Αγίου Πνεύματος, δείχνουν την πρωταρχική σημασία
που αποδίδει στον άνθρωπο ως άνθρωπο μέσα στην Εκκλησία, δείχνουν επί πλέον πως
αντιλαμβάνεται, ερμηνεύοντας τον Παύλο, την παρουσία των χαρισμάτων, ως
φανερώσεων του Αγίου Πνεύματος. Για τον Χρυσόστομο οι δωρεές του Αγίου
Πνεύματος σπείρονται, φυτρώνουν και αναπτύσσονται πάντοτε μέσα σ’ ένα κλίμα
διαφυλάξεως της ανθρωπίνης ελευθερίας και πνευματικής ακεραιότητος. Γι’ αυτό
και μπορεί να συνδυάζει, όπως είδαμε λίγο προηγουμένως, κατά λαμπρό τρόπο και
σε θαυμαστή σύνθεση ένα καθαρό ανθρωπολογικό πραγματισμό με ένα συνεπή
Πνευματολογικό πραγματισμό.
(Αρχιεπ.
Αμερικής Δημητρίου, Παρουσία του Αγίου Πνεύματος, εκδ. Σήμαντρο, Αθήνα 1984,
σ.90-100) ¨ http://www.pemptousia.gr/ 24 Ιουνίου 2013
Αυτά σύμφωνα με την ανωτέρω πηγή έλεγε ο
νυν Αμερικής πριν γίνει Αμερικής.
Θα μου πείτε που κολλάνε όλα αυτά;
Την στιγμή που όλος ο πλανήτης ¨κολλάει
¨στο αίμα και την φρίκη των ημερών μας. Την στιγμή που τα δάκρυα στέρεψαν. Την
στιγμή που οι διεθνείς εγκληματίες δείχνουν ολοκάθαρα το πρόσωπο και τις
προθέσεις τους.
Είναι δυνατόν οι κοσμοκράτορες του αιώνος
τούτου να ομιλούν για χορήγηση προνομίων την στιγμή που δεν γεύτηκαν στην
ζωή τους ¨τα αληθινά προνόμια¨;
Γιατί
αν τα γευόταν δεν θα ήταν συνοδοιπόροι
με την φρίκη που περιζώνει τους καιρούς μας αλλά θα ήταν θιασώτες της
πραγματικής ανθρώπινης Ειρήνης και συνδιαλλαγής.
Άρα
μάλλον κάποιοι είναι αναρμόδιοι να
ομιλούν για χορήγηση προνομίων στην
Ορθοδοξία μέσα στην Ελλάδα.
Δρ.
Κωνσταντίνος Βαρδάκας