Πολλές φορές που είπαμε ΟΧΙ στην ζωή μας
σωθήκαμε. Άλλες φορές που είπαμε ΝΑΙ χαντακωθήκαμε. Το ΟΧΙ θέλει σπλάχνα. Το
ΝΑΙ φέρνει και «μάσα» για λίγους.
Έτσι απλά. Ένας Λάος που αγνοεί την ιστορία του
είναι υποχρεωμένος να την ξαναζήσει.
Οι παππούδες που είπαν το ΟΧΙ και
στεφανώθηκαν στο Αλβανικό Έπος έσωσαν την Ελλάδα από την νέα λατινοκρατία του
Βατικανού.
Όμως …
Η ιστορία με τα σημεία της και τις
συμπτώσεις της μας φωνάζει.
1978- 1979 τα πιο κρίσιμα χρόνια της
μεταπολίτευσης.
Ο Ουρανός και η ΓΗ εργάζονται με χρονικές
συγκυρίες μήπως πάρει μπροστά το μυαλό μας.
Όλα τα παρακάτω γεγονότα όσοι τα ζήσαμε
βγάλαμε και τα συμπεράσματα μας.
15 ΙΟΥΝΙΟΥ 1978 ο μεγάλος ΑΓΙΟΣ μας πάλι
παρών
Τέσσερεις ημέρες πριν τον μεγάλο σεισμό
στην Θεσσαλονίκη ὁ ἀκαδημαϊκὸς ᾿Αναστάσιος ᾿Ορλάνδος στὶς 15/6/1978
ανακοινώνει στὴν ᾿Ακαδημία ᾿Αθηνῶν την
ανεύρεση των ἱερών λείψανων τοῦ μεγαλομάρτυρος ἁγίου Δημητρίου στὴν
κρύπτη τοῦ ἀββαΐου τοῦ Σὰν Λορέντζο ῍Ιν Κάμπο τῆς ᾿Ιταλίας από την βυζαντινολόγο-ἀρχαιολόγο Μαρία Θεοχάρη.
20 ΙΟΥΝΙΟΥ 1978 ο μεγάλος σεισμός
«Ο Μεγάλος Σεισμός της Θεσσαλονίκης σημειώθηκε
την Τρίτη 20 Ιουνίου 1978 και ώρα
23:03, με επίκεντρο 35 χιλιόμετρα ανατολικά-βορειοανατολικά της πόλης της Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα στο χωριό Στίβος, που βρίσκεται ανάμεσα στις λίμνες Κορώνεια και Βόλβη.
Η σεισμική δραστηριότητα ξεκίνησε στις 8
Μαΐου 1978 με ισχυρότερους προσεισμούς αυτών της 24ης Μαΐου (ώρα 02:34) με
μέγεθος 5,8 Ρίχτερ και της 19ης Ιουνίου με μέγεθος 5,3 Ρίχτερ. Ο κύριος σεισμός
της 20ης Ιουνίου ήταν μεγέθους 6,5 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ, είχε εστιακό βάθος 10 χιλιομέτρων,
διάρκεια 10 δευτερολέπτων και έγινε αισθητός σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα, τη Γιουγκοσλαβία και
τη Βουλγαρία. Υπήρξε ο πρώτος που έπληξε μεγάλο αστικό κέντρο
στην Ελλάδα και θεωρείται η μεγαλύτερη σεισμική δραστηριότητα στη γύρω περιοχή
από το 1932» https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CF%8D%CE%BB%CE%B7:%CE%9A%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%B1
Ο ΑΓΙΟΣ ΤΡΙΑΔΙΚΟΣ ΘΕΟΣ μαζί με τον
καταστροφικό σεισμό ξαναάνθισε και ένα μυροβόλο λουλούδι στην Συμβασιλεύουσσα
Θεσσαλονίκη.
«Τὰ ἱερὰ λείψανα τοῦ μεγαλομάρτυρος ἁγίου Δημητρίου ἀνακάλυψε στὴν κρύπτη τοῦ ἀββαΐου τοῦ Σὰν Λορέντζο ῍Ιν Κάμπο τῆς ᾿Ιταλίας ἡ βυζαντινολόγος-ἀρχαιολόγος Μαρία Θεοχάρη. Σχετικὴ ἀνακοίνωση ἔκανε ὁ ἀκαδημαϊκὸς ᾿Αναστάσιος ᾿Ορλάνδος
στὶς 15/6/1978 στὴν ᾿Ακαδημία ᾿Αθηνῶν. Εὐθὺς ἀμέσως κινήθηκε δραστηρίως ὁ
μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Παντελεήμων ὁ Β¢ καὶ πέτυχε ἀρχικὰ τὴν ἐπιστροφὴ τῆς
ἁγίας κάρας (᾿Οκτώβριος 1978) καὶ ὕστερα ὁλοκλήρου τοῦ λειψάνου (24/4/1980).
῾Η ἐπανακομιδὴ τῶν ἱερῶν λειψάνων χαροποίησε ὁλό-κληρο τὸ ὀρθόδοξο πλήρωμα ποὺ εἶχε τὴν εὐκαιρία νὰ πληροφορηθεῖ ὅτι ὁ πολιοῦχος τῆς Θεσσαλονίκης καὶ ὑπέρμαχος τῆς ᾿Ορθοδοξίας βρίσκεται σωματικῶς στὸν ῾Ιερὸ Ναό του. ῎Εκτοτε καὶ μέχρι σήμερα ὀρθόδοξοι χριστιανοὶ συρρέουν
στὸ Ναό του ἀπ᾿ ὅλα τὰ μέρη τοῦ κόσμου γιὰ νὰ προσκυνήσουν τὰ χαριτόβρυτα
λείψανά του.» ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ένα ακριβώς χρόνο μετά
ΙΟΥΝΙΟΣ 1979 κολυμπάμε ήδη μέσα στην ΕΟΚ
βλ. σημερινή ΕΕ.
«Στις 28 Μαΐου 1979, ο Έλληνας
πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Καραμανλής υπογράφει στο αίθριο του Ζαππείου Μεγάρου
τη Συνθήκη Προσχώρησης της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα.
Η Ελλάδα ήταν η φτωχότερη χώρα που είχε
κάνει αίτηση ένταξης. Η ΕΟΚ αριθμούσε τότε 9 κράτη -μέλη και προσπαθούσε ακόμη
να απορροφήσει τους κραδασμούς από την τελευταία ένταξη των τριών -Βρετανία,
Δανία, Ιρλανδία- το 1973.
Ο Καραμανλής είχε ανακοινώσει την
πρόθεση της κυβέρνησής του να επιζητήσει την προσχώρηση στις 12 Ιουνίου
1975, με επιστολή που απηύθυνε στον πρόεδρο του Συμβουλίου Υπουργών της
Ευρωπαϊκής Κοινότητας, υπουργό Εξωτερικών της Ιρλανδίας G. Fitzgerald.
Ο Καραμανλής εκτιμούσε ότι η ένταξη στην
ΕΟΚ θα εξασφάλιζε οικονομική ανάπτυξη, αλλά και θα συνέβαλε στην σταθεροποίηση
της Δημοκρατίας, η οποία ήταν ακόμη εξαιρετικά ευαίσθητη».
http://www.thetoc.gr/ 28 Μαΐ. 15
Αν από τις παραπάνω χρονικές συγκυρίες
δεν καταλάβαμε τίποτε ας αφήσουμε την ιστορική ανάλυση να μας τα
εξηγήσει.
«Κατὰ τοὺς χρόνους τῆς Φραγκοκρατίας, ἂν
καὶ τὸ ἔ-θνος παρουσιάζει σημεῖα κάμψεως καὶ μελανὰ σύννεφα ἐμφανίζονται στὸν ὁρίζοντα,
δημιουργοῦνται νέες τάσεις, ποὺ συντελοῦν στὴ δημιουργία τοῦ Νέου ῾Ελληνισμοῦ.
Τὶς τάσεις αὐτὲς τὶς βρίσκουμε καὶ στὰ κείμενα ἐκεῖνα ποὺ ἀφιερώνονται στὸν ἅγιο Δημήτριο, γιὰ νὰ ὑπογραμμισθεῖ, ὅπως λέγει ὁ Νικόλαος Καβάσιλας, ὅτι ὁ ἅγιος Δημήτριος κόσμησε τὴν ῾Ελλάδα μὲ νίκες καὶ δόξασε τοὺς ῞Ελληνες.
῾Ελλάδα γιὰ τὸ Νικόλαο Καβάσιλα εἶναι ὅλη ἡ αὐτοκρατορία καὶ ῞Ελληνες οἱ κάτοικοι αὐτῆς.
῾Ο ἅγιος Δημήτριος ἐμψυχώνει τοὺς ῞Ελληνες
κατὰ τοὺς χρόνους τῆς Τουρκοκρατίας.
Αὐτὸ διαπιστώνεται ἀπὸ τὴν πίστη τῶν ῾Ελλήνων, ὅπως ἀποτυπώνεται στὰ μεταβυζαντινὰ κείμενα, στὰ ὁποῖα βρίσκουμε τὰ αἰτήματα τῶν ῾Ελλήνων γιὰ ἀπαλλαγὴ ἀπὸ τοὺς ᾿Αγαρηνούς.
῾Ο ἅγιος Δημήτριος ἐμπνέει καὶ τοὺς ἀγωνιστὲς τοῦ 1821 στὸν τιτάνιο ἀγώνα τους κατὰ τῶν Τούρκων.
῾Ο Γεώργιος Καραϊσκάκης θεωροῦσε τὸν ἅγιο
Δημήτριο προστάτη του. Τέλος, δὲν εἶναι τυχαῖο καὶ τὸ γεγονὸς ὅτι ἡ Θεσσαλονίκη
ἀπελευθερώθηκε ἀπὸ τοὺς Τούρκους στὶς 26 ᾿Οκτωβρίου τοῦ 1912, ἡμέρα τῆς ἑορτῆς
τοῦ πολιούχου της.
Τὰ γεγονότα ποὺ παραθέτουν οἱ πλούσιες πηγὲς ἀποδεικνύουν ὅτι ὁ ἅγιος Δημήτριος ἀπέβη προστάτης ὄχι μόνο τῆς πατρίδας του ἀλλὰ καὶ τῆς χώρας ἁπάσης, ἁπάντων τῶν ῾Ελλήνων καὶ τῆς ῾Ελλάδος. Τὸ δέκατο τέταρτο αἰώνα, σύμφωνα μὲ τὰ λεγόμενα τοῦ
Νικολάου Καβάσιλα ἀλλὰ κι ἄλλες πηγές, ὅπως ἔδειξαν ἄλλοι ἐρευνητὲς τῆς
περιόδου αὐτῆς, ἡ αὐτοκρατορία εἶναι πλέον ῾Ελληνική.
Οἱ κάτοικοί της ῞Ελληνες.
῾Ο ἅγιος Δημήτριος εἶναι ῞Ελλην.
Κατὰ τὶς πλούσιες πηγὲς ὁ ἅγιος Δημήτριος δὲν ὑπῆρξε μόνο προστάτης καὶ πολιοῦχος τῆς Θεσσαλονίκης καὶ τῆς “χώρας ἁπάσης”, ἀλλὰ καὶ ὁ ἀποφασιστικὸς πολέμιος τῶν αἱρέσεων καὶ διδάσκαλος τῆς ᾿Ορθοδοξίας.» ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Μέσα σε εαυτή την δαιμονική μπόρα σηκώνει
το ανάστημα του ο κυρ. Φώτης Κόντογλου και λέει ανήμερα του ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
πριν ικανούς χρόνους όταν τα πρώτα συννεφάκια της πύκνωναν στον Ελληνικό
Ορίζοντα προερχόμενα από Δυσμάς.
«Έλα μάρτυρα του Χριστού, σε μας που
έχουμε μεγάλη ανάγκη από τη συμπονετικιά σου την επίσκεψη και γλύτωσέ μας από
τις τυραννικές φοβέρες και από την δεινή μανία της αιρέσεως που μας κατατρέχει
σαν νάμαστε σκλάβοι και περπατούμε γυμνοί δώθε και κείθε κι αλλάζουμε ολοένα τόπο
με τόπο και πλανιόμαστε σαν τα” αγρίμια στα βουνά και στα σπήλαια. Λυπήσου μας,
πανεύφημε και δος μας ανάπαυση, πάψε τη ζάλη και σβύσε την αγανάκτηση που
σηκώθηκε καταπάνω μας, παρακαλώντας τον Θεό, που δίνει στον κόσμο το μέγα
έλεος»
¨Ο Άγιος Δημήτριος περισκεπάζει όλη την
οικουμένη, όπως λέγει το τροπάρι του, αλλά ιδιαίτερα προστατεύει τη
Θεσσαλονίκη, που τη γλύτωσε πολλές φορές και στέκεται κι ανθίζει ως τα σήμερα,
καινούριος Μέγας Αλέξανδρος, που η δύναμή του κ” η ανδρεία του δεν χαθήκανε με
τον θάνατό του, όπως έγινε στον Αλέξανδρο, αλλά ζει και φανερώνεται στον αιώνα,
σ” όσους τον παρακαλάνε με θερμή καρδιά. Η πατρίδα του βρίσκεται ολοένα σε
κίνδυνο και σε σκληρές περιστάσεις.¨ Γιώτα Παμπάλου, GreekPress.gr
Μπορεί μέσα στην μπόρα που ζούμε να φαίνεται
ΑΠΕΛΠΙΔΑ προσπάθεια να φτιαχτεί ένας τόπος γεμάτο τρύπες.
Όμως μετά την μπόρα την δαιμονική θα
έρθει λιακάδα θεϊκή… όπως έλεγε ιδιογράφως ο Όσιος Παίσιος ο Αγιορείτης.
Και οι ξενιτεμένοι Έλληνες ΝΕΟΙ μας θα
ξαναγυρίσουν στην Πατρίδα λόγω του γονιδίου του ΟΔΥΣΣΕΑ.
Και θα πιάσουν το νόημα της ζωής από εκεί
που το άφησαν οι πρόγονοι μας ώστε να γίνουν μια μεγάλη πνευματική προσκομιδή
με σπουδαία καταξίωση.
Φωτισμένοι
με τον προβολέα Παγκοσμίου φήμης που λέγεται Ελληνοχριστιανικός Πολιτισμός με
στόχο να ελευθερωθεί η ΑΓΑΠΗ που είναι κλεισμένη στην καρδιά κάθε ανθρώπου.
Με
Πίστη και Ελπίδα
Δρ.
Κωνσταντίνος Βαρδάκας