114. Μη θέλεις
καθόλου να δέχεσαι στον νου σου κάποια μορφή η σχήμα στην ώρα της
προσευχής.
115. Μην επιθυμείς να δεις αγγέλους η δυνάμεις ή τον
Χριστό σωματικώς, μην τυχόν και φτάσεις σε τέτοια κατάσταση φρένων, ώστε
να δεχτείς λύκο αντί βοσκού και να προσκυνήσεις τούς εχθρούς δαίμονες.
116. Αρχή της πλάνης του νου είναι η κενοδοξία, από
την οποία παρακινείται ο νους και προσπαθεί να περιγράφει το θειο με μορφές και
σχήματα.
117. Εγώ λέω κάτι δικό μου, πού το έχω πει και σε
νεώτερους.
Μακάριος ο νους, ο οποίος κατά τον καιρό της προσευχής απέκτησε
τέλεια απουσία μορφών και σχημάτων.
118. Μακάριος ο νους, ο οποίος, προσευχόμενος
χωρίς περισπασμούς, αποκτά διαρκώς περισσότερο πόθο προς τον Θεό.
119. Μακάριος ο νους, ο οποίος κατά τον καιρό της
προσευχής γίνεται άϋλος και ελεύθερος από όλα.
120. Μακάριος ο νους, ο οποίος κατά τον καιρό της
προσευχής απέκτησε τέλεια αναισθησία για όλα τα πράγματα.
*****************************
126. Πραγματική προσευχή εκτελεί εκείνος πού
προσφέρει πάντοτε ολόκληρη την πρώτη σκέψη του θυσία στον Θεό, σαν τη θυσία των
πρώτων καρπών.
128. Αν θέλεις να προσεύχεσαι πνευματικά, μην αντλήσεις
τίποτε από όσα ανήκουν στη σάρκα, και δεν θα έχεις απέναντί σου, στην ώρα της
προσευχής, κανένα σύννεφο να σε σκοτίζει.
http://agiopneymatika.blogspot.com