Δεκαετία του 80 και η Μεταπολίτευση ερωτοτροπούσε δυναμικά με την τότε ΕΟΚ.
Το μήνυμα που περνούσε τότε ήταν «μπήκαμε στην ΕΟΚ και σωθήκαμε». Από ότι γνωρίσαμε εκ των υστέρων, ήταν ότι σώθηκαν οι τσέπες μερικών εις βάρος των πολλών.
Κυριακή της ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ δεκαετία του 80 στην Μητρόπολη των Αθηνών.
Πολλές φορές είχαμε πάρει την ευχή του τότε αείμνηστου Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ. κ Σεραφείμ Τίκα. Ως νέους μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση το αυθόρμητον, το ανυπόκριτον και το ανεμπόδιστον του λόγου του ανδρός.
Μετά το πέρας της ΘΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ την Κυριακή της ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ είθισται να εκφωνείται ο Αρχιερατικός πανηγυρικός της ημέρας από Μητροπολίτη που επιλέγει η Σύνοδος προς τον σκοπό αυτόν.
Στο βήμα του ομιλητή μια εμβληματική εκκλησιαστική μορφή με σπουδαίο έργο.
Βρισκόμουν μέσα στο εκκλησίασμα, όταν με πρόσεξε ο οδηγός του Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ, προσωπικά γνωστός μας.
Έλα μου λέει να πάρεις Ευχή από τον Παππού (έτσι έλεγε τον Αρχιεπίσκοπο Σεραφείμ λόγω της οικειότητας των πολλών δεκαετιών της γνωριμίας τους) .
Μας οδήγησε στο Ιερό Βήμα όπου είχε καθίσει και ξεκουραζόταν ο Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ ακούγοντας τον λόγο του ομιλητή.
Στο Σύνθρονο ο ομιλητής του πανηγυρικού της ημέρας Συνοδικός Μητροπολίτης με εκκλησιαστικά και ιστορικά επιχειρήματα ενώπιον των επισήμων αρχών και του πιστού λαού προσπαθούσε να συνδέσει την αξία της Ορθοδοξίας με την τότε διεθνή πορεία της χώρας μέσα στο περιβάλλον της τότε ΕΟΚ, καθότι είχαμε λίγους χρόνους που είχαμε εισέλθει σε αυτήν.
Σε μια αποστροφή του πανηγυρικού λόγου ακούστηκε το λογικόν επιχείρημα
« η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ έχει να παίξει σημαντικό ρόλο στα τεκταινόμενα της ΕΟΚ»
Τότε είδαμε τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ Σεραφείμ να πετάγεται και να λέει:
«Τι λέει βρε παιδιά αυτός; »
«Μωρέ με αυτούς θα ξεχάσουμε και τα γράμματα που ξέρουμε»
Αείμνηστε Μακαριότατε πόσο δίκαιο είχατε.
Φυσικά δεν ξεχάσαμε τα γράμματα της ΠΙΣΤΕΩΣ μας πλην εξαιρέσεων
ΑΛΛΑ κινδυνεύουμε με δαύτους « να χάσουμε τα αυγά και τα πασχάλια»
Για να ωφεληθεί η Ευρώπη και να ωφελήσει πρέπει να ΑΝΑΣΤΗΛΩΣΕΙ την Εικόνα του ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΥ και του ανθρώπου- πολίτη της.
«Καί ὁ Θεός, κατεβαίνοντας σέ αὐτόν τόν κόσμο σάν καθαρή, ὁλοκάθαρη Εἰκόνα τοῦ Θεοῦ, ὡς Θεός, ἔδειξε τί εἶναι ὁ ἄνθρωπος, τί εἶναι ὁ τέλειος ἄνθρωπος, πῶς πρέπει νά εἶναι ὁ ἄνθρωπος σέ αὐτόν τόν κόσμο.
Πῶς πρέπει νά εἶναι ὁ ἄνθρωπος σέ αὐτόν τόν κόσμο;
Ἐμεῖς σέ αὐτόν τόν κόσμο πραγματικά πολεμᾶμε, συνέχεια πολεμᾶμε γι’ αὐτήν τήν θεία Εἰκόνα πού εἶναι μέσα στήν ψυχή μας.
Ποιός μᾶς τήν κλέβει;
Ὅλοι οἱ εἰκονομάχοι.
Πρῶτος εἰκονομάχος εἶναι ἡ ἁμαρτία.
Ἡ ἁμαρτία δέν θέλει τόν Θεό. Δέν θέλει τόν Θεό οὔτε μέσα στόν ἄνθρωπο, οὔτε μέσα στόν κόσμο γύρω ἀπό τόν ἄνθρωπο.
Καί διά τῆς ἁμαρτίας κατεξοχήν εἰκονομάχος εἶναι ὁ Σατανᾶς καί οἱ ἄγγελοί του, οἱ ἀπαίσιοι δαίμονες.
Ἐκεῖνοι εἶναι πού κλέβουν τήν ψυχή μας, πού σωρεύουν ἁμαρτίες στήν ψυχή μας καί κατακαλύπτουν τήν θεία Εἰκόνα πού εἶναι μέσα μας.
Μέ τό μαῦρο κατράμι τῆς ἁμαρτίας ἀλοίφουν τήν θεία Εἰκόνα πού εἶναι μέσα στήν ψυχή μας.
Καί ὁ ἄνθρωπος, ὅταν ζῆ ἀμετανόητος μέσα στήν ἁμαρτία, ὅταν δέν πολεμᾶ κατά τῶν ἁμαρτιῶν του, ὅταν μένει σέ αὐτές, ὅταν δέν τίς ἐξομολογῆται, τί ἀπομένει ἀπό τήν ψυχή του;
Ἀπομένει ἡ θεία Εἰκόνα πασαλειμένη μέ τό μαῦρο πῦον τῆς ἁμαρτίας, τῶν παθῶν, τοῦ θανάτου. Φρικτό θέαμα, φοβερή ντροπή!
Τί σημαίνει λοιπόν νά εἶσαι Εἰκόνα τοῦ Θεοῦ;
Σημαίνει, ἀδελφοί, τό ἑξῆς: Ἐμεῖς ἔχουμε νοῦ, ἀλλά ὁ νοῦς μας εἶναι εἰκόνα τοῦ νοῦ τοῦ Θεοῦ μέσα μας.
Ἐμεῖς ἔχουμε θέλησι, ἀλλά ἡ θέλησις εἶναι εἰκόνα τῆς θελήσεως τοῦ Θεοῦ μέσα μας.
Ἐμεῖς ἔχουμε αἴσθησι, ἔχουμε καρδιά, ἀλλά αὐτά εἶναι εἰκόνα θείων αἰσθήσεων μέσα μας.» ΑΓΙΟΣ ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ ΠΟΠΟΒΙΤΣ Πηγή: www.impantokratoros.gr
Εκεί κάπου στο 1960 εκκλησιαστικές και λογοτεχνικές μορφές του τόπου μας , όπως ο Γέροντας Φιλόθεος Ζερβάκος , ο ΟΣΙΟΣ Ομολογητής Γεώργιος Καρσλίδης εκ Δράμας, ο κυρ Φώτης Κόντογλου έλεγαν « βλέπουμε ένα μαύρο σύννεφο να ξεκινάει από την Ευρώπη και να κινείται προς την Ελλάδα»
Κυριακή της ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ κι ένα χαμηλό βαρομετρικό και απαίσια αντίχριστο σύννεφο κάθεται πάνω από την πατρίδα μας και δίνει συνεχόμενες καταιγίδες.
Θαρσείτε το ΣΚΑΦΟΣ της Εκκλησίας έχει ΚΑΠΕΤΑΝΙΟ, τον ΚΥΡΙΟ ημών Ιησού Χριστό
Τυχεροί όσοι είναι μέσα σε αυτό.
Γιατί ;
«μετά την μπόρα την δαιμονική έρχεται Λιακάδα ΘΕΙΚΗ» ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ
Με Πίστη και Ελπίδα
Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας