Παρά τις περί του αντιθέτου εγχώριες κυβερνητικές διαβεβαιώσεις οι σχέσεις Ελλάδος και Ρωσίας περνούν την χειρότερη φάση τους εδώ και πολλά χρόνια όπως αναφέρουν απόλυτα έγκυρες πηγές από την Μόσχα, με την Ρωσία μετά το "πάγωμα" της αμυντικής συνεργασίας από την πλευρά της Ελλάδας και τα προσκόμματα που έχει δημιουργήσει η Βουλγαρία (με την ελληνική υπόθαλψη) στον αγωγό Μπουργκάς Αλεξανδρούπολη, να αποφασίζει την αποχώρηση από το εν λόγω ενεργειακό project!
Ήδη οι ρωσικές εταιρείες ρωσικές εταιρείες που συμμετέχουν στην κοινοπραξία Trans Balkan Pipeline, οι OAO Transneft, OAO Rosneft and OAO Gazprom Neft, έλαβαν εντολή από το υπουργείο Ενέργειας να αποχωρήσουν και επισήμως αύριο στη Ρώμη στην συνάντηση των τριών μετόχων και να ανακοινώσουν ότι σταματούν τη χρηματοδότηση του σχεδίου! Πρόκειται για την πλέον αρνητική γεωπολιτική εξέλιξη σε βάρος των ελληνικών συμφερόντων, απόρροια της πολιτικής που ακολουθήθηκε από την ελληνική πλευρά από το 2009 και μετά, ενώ ευθύνες υπάρχουν και στην προηγούμενη κυβέρνηση του Κώστα Καρμανλή που δεν είχε επιταχύνει τις εξελίξεις. Υπενθυμίζεται ότι Ελλάδα, Ρωσία και Βουλγαρία είχαν συμφωνήσει το 2007 στην κατασκευή του αγωγού, μήκους 285 χιλιομέτρων, που θα μετέφερε πετρέλαιο από το βουλγαρικό λιμάνι του Μπουργκάς στην Αλεξενδρούπολη. Το σχέδιο, ύψους 1 δισ. ευρώ, θα είχε μεταφορική ικανότητα 35 εκατ. μετρικών τόνων πετρελαίου τον χρόνο και θα παρέκαμπτε για πρώτη φορά στην Ιστορία τα στενά του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων, οδηγώντας σε σημαντική εξοικονόμηση του υψηλού κόστους που συνεπάγεται η μεταφορά πετρελαίου μέσω δεξαμενόπλοιων, αλλά κυρωίς δίνοντας στην Ελλάδα ένα τεράστιο στρατηγικό πλεονέκτημα, αφού έβαζε την Ρωσία, πρακτικά, ανάμεσα στην Ελλάδα και την Τουρκία στον Έβρο κάνοντας ενέργειες όπως η "Βαριοπούλα" ακατόρθωτες. Το 2010 η Ρωσία βλέποντας ότι η Ελλάδα και η Βουλγαρία κωλυσιεργούσαν προχώρησε σε συμφωνία 2,5 δισ. δολαρίων, με την Τουρκία και την Ιταλία για τη μεταφορά πετρελαίου από το τουρκικό λιμάνι της Σαμσούντας στη Μαύρη Θάλασσα, στο μεσογειακό (επίσης τουρκικό) λιμάνι του Τσεϊχάν. Η ελληνική γεωοπολιτική ήττα το θέμα του αγωγού με την συνδρομή του αμερικανικού βουλγαρικού "πιονιού", του Μπόϊκο Μπορίσοφ, είναι κάτι παραπάνω από επώδυνη, σε όλα τα επίπεδα στρατηγικά και οικονομικά και το χειρότερο απ' όλα καταδεικνύεται ότι η χώρα δεν μπορεί να υλοποιήσει ούτε βασικές γεωοπολιτικές της επιλογές. Σε ότι αφορά την ελληνορωσική αμυντική συνεργασία το κλίμα είναι στο ναδίρ, στο χαμηλότερο βαθμό από το 1990 και μετά, ενώ οι ίδιες πηγές από την Μόσχα διαψεύδουν τα όσα μετέφεραν πηγές του υπουργείου Εθνικής Άμυνας για "καλό κλίμα" στην πρόσφατη συνάντηση τπου υπουργού Εθνικής Άμυνας Ευάγγελου Βενιζέλου με τον υφυπουργό αρμόδιο για την αμυντική συνεργασία, Μιχαήλ Δημήτριεφ: "Ο Μ.Δημήτριεφ αποσύρθηκε για να διαβουλευτεί με τον πρόεδρο και των πρωθυπουργό της Ρωσίας για τις επόμενες κινήσεις τους", αναφέρουν οι ίδιες απόλυτα έγκυρες πηγές...
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr