Τελικά "και ο άγιος φοβέρα θέλει", όπως λέει ο
σοφός λαός: Μετά
τις αποκαλύψεις του defencenet.gr στις 03/09 που δημιούργησαν μείζον
θέμα με ερωτήσεις στην Βουλή, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Ανάπτυξης,
Σταύρος Καλογιάννης απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού των
Ανεξαρτήτων Ελλήνων, Τσαμπίκας Ιατρίδη, που προήλθε από το δημοσίευμα του
defencenet.gr, απάντησε ότι εν τέλει βρέθηκαν τα κονδύλια για την σύνδεση του
λιμένος του Αλεξανδρούπολης με το σιδηροδρομικό δίκτυο!
Ένα έργο το οποίο θα πετύχει να παράκαμψει τα Στενά
του Βοσπόρου από την εμπορική ναυτιλία και τη διοχέτευση των φορτίων μέσω του
σιδηρόδρομου στο επίνειο του νομού Έβρου κυρίως μέσω του λιμένα του Μπουργκάς
της Βουλγαρίας. Π.χ., όπως δείχνει και ο χάρτης της α'σελίδας, θα μπορεί ένα
πλοίο από το Νοβοροσίσκ της Ρωσίας να ξεφορτώνει στο Μπουργκάς το εμπόρευμά του
και αυτό να μεταφέρεται σιδηροδρομικώς στην Αλεξανδρούπολη, χωρίς να
πληρώνονται τέλη διέλευσης στην Τουρκία.
Σύμφωνα με την απάντηση του υπουργού η μελέτη για τη σύνδεση
του σιδηροδρομικού δικτύου με το λιμάνι έχει ολοκληρωθεί και θα παραληφθεί
επισήμως από την ΕΡΓΟΣΕ τις επόμενες ημέρες. Όπως τόνισε, «η κατασκευή του έργου θα υποβληθεί προς
ένταξη στο Περιφερειακό Υπηρεσιακό Πρόγραμμα Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης
μετά από πρόσκληση η οποία θα ανοίξει τον επόμενο μήνα, τον Οκτώβριο του 2012
και το έργο θα ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο του 2014».
Όπως είχε αποκαλύψει το defencenet.gr η
σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει τα δύο λιμάνια Mπουργκάς και Αλεξανδρούπολης,
υπάρχει εδώ και δεκαετίας και μάλιστα το βουλγαρικό της τμήμα αναβαθμίζεται με
κοινοτικά κονδύλια, αλλά για 300 μέτρα η σύνδεση του δικτύου του ΟΣΕ με το
λιμάνι της Αλεξανδρούπολης δεν έχει ολοκληρωθεί!
Όσο και αν ακούγεται απίστευτο η ελληνική πολιτεία έχει
κατασκευάσει ένα σύγχρονο τεράστιο λιμάνι στην Αλεξανδρούπολη το οποίο δεν
διαθέτει σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ για 300 μέτρα ! Το δε
κόστος την επένδυσης αυτή είναι μόνο 1 εκατ. ευρώ δηλαδή κλάσμα των χρημάτων
που το ελληνικό κράτος έχει δώσει στις διάφορες ΜΚΟ τα τελευταία χρόνια.
Το πιο απίστευτο από όλα είναι ότι οι δύο λιμενικοί
οργανισμοί του Μπουργκάς και της Αλεξανδρούπολης, έχουν επί της ουσίας
συμφωνήσει για την υλοποίηση της σύνδεσης και έχουν καταθέσει μάλιστα σχετική
πρόταση για την ηλεκτροκίνηση της γραμμής «Sea2Sea» που εγκρίθηκε πριν λίγες
εβδομάδες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Και γράφαμε ότι "Tην στιγμή που οι δύο
λιμενικές αρχές έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν στην σύνδεση των λιμενικών δεν
βρίσκεται επιτέλους ένα πατριώτης πολιτικός να βρεί αυτό το 1 εκατ. ευρώ
για την ολοκλήρωση της εξυπνότερης γεωπολιτικής κίνησης της Ελλάδας την
τελευταία οκταετία".
«Η ΕΡΓΟΣΕ θα αναλάβει τη δημοπράτηση και την υλοποίηση του
έργου που έχει έναν εκτιμώμενο προϋπολογισμό της τάξεως των 3,5 εκατομμυρίων
ευρώ. Η διενέργεια του διαγωνισμού προβλέπεται να πραγματοποιηθεί το Φεβρουάριο
του 2013 και το έργο θα είναι έτοιμο σε ένα χρόνο από την ημέρα δημοπράτησής
του. Το έργο θα συνδέει με ένα πλέγμα γραμμών συνολικού μήκους 2 χιλιομέτρων το
Λιμένα της Αλεξανδρούπολης με τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων» σημείωσε ο
αναπληρωτής υπουργός. Μάλιστα, όπως τόνισε στη δευτερολογία του ο κ.
Καλογιάννης, τα λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης έχουν υποβάλει μελέτη για
τη συμμετοχή τους στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα sea2sea, «με στόχο τη διερεύνηση της
βιωσιμότητας νέων πολυτροπικών συνδέσεων μεταξύ του Αιγαίου και της Μαύρης
Θάλασσας».
«Η πρόταση αυτή έχει υποβληθεί αρμοδίως στην Ευρωπαϊκή
Επιτροπή, έχει αξιολογηθεί θετικά ήδη και θα εξεταστεί βάσει αυτής της μελέτης
η σιδηροδρομική σύνδεση των λιμανιών Καβάλας-Αλεξανδρούπολης από ελληνικής
πλευράς και αφετέρου Βάρνας-Μπουργκάς, αλλά και του λιμένα Ρούσε στο Δούναβη,
προκειμένου να επιτευχθεί η σύνδεση μέσω πλωτών οδών με την κεντρική Ευρώπη»
τόνισε. Τι σημαίνει αυτό για την περιοχή ης Αλεξανδρούπολης και γιατί
δώσαμε αγώνα για να υπάρξει επιτέλους η διασύνδεση, πέρα από το καταφανές
γεωστρατηγικό όφελος για την Ελλάδα;
Ιδού γιατί: Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του
ΟΟΣΑ, εάν σε μία περιοχή με ένα εκατομμύριο εργαζομένους αυξηθεί η
εμπορευματική κίνηση μέσω του λιμανιού κατά 1 εκατ. τόνους, δημιουργεί άμεσα
περίπου 400 μέ 600 θέσεις εργασίας και μακροπρόθεσμα περισσότερες από 7.500 νέες
δουλειές. Με την κίνηση αυτή το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης μπορεί να αυξήσει
την κίνησή του μέχρι και 2 εκατ τόνους...!
defencenet