Το πράσινο φως για την υλοποίηση των μεγάλων οδικών έργων
άναψε σήμερα, καθώς το διοικητικό συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων
ενέκρινε τη χρηματοδότηση του ελληνικού δημοσίου, με ποσό ύψους 650 εκατομμυρίων ευρώ για τα έργα του ΠΑΘΕ,
του αυτοκινητοδρόμου Πάτρας - Αθήνας -
Θεσσαλονίκης. Τα χρηματοδοτούμενα έργα εκτιμάται ότι μπορούν να
δημιουργήσουν 70.000 νέες θέσεις εργασίας, ενισχύοντας το ΑΕΠ κατά 2%.
Έτσι, χρηματοδοτούνται και οι τέσσερις συμβάσεις
παραχώρησης που έχουν παγώσει πάνω από δύο χρόνια. Μέσα στην αβεβαιότητα των
ημερών πρόκειται για μια πολύ θετική είδηση, καθώς είναι η πρώτη φορά ύστερα
από μακρό χρονικό διάστημα που εξασφαλίζεται χρηματοδότηση για τα έργα αυτά,
που έχουν χαρακτηριστεί ως «η μανιβέλα της ανάπτυξης». Η απόφαση της ΕΤΕπ για
την επιπλέον χρηματοδότηση αναμενόταν το τελευταίο διάστημα, καθώς είχε
προηγηθεί σχετική άτυπη συμφωνία μεταξύ της τράπεζας και της κυβέρνησης.
Όπως έγινε γνωστό, το δάνειο των 650 εκατ. ευρώ προς το
ελληνικό δημόσιο θα έχει μακρόχρονη διάρκεια, δηλ. θα είναι 20ετές ή λίγο
μεγαλύτερο και το επιτόκιό του αναμένεται να διαμορφωθεί με βάση τα χαμηλά
επιτόκια με τα οποία δανείζεται η ΕΤΕπ συν ένα μικρό περιθώριο.
Η εκταμίευση του δανείου προς το ελληνικό δημόσιο (πηγή
Ημερησία) αναμένεται το 2013, αφού προηγηθεί η εκταμίευση των δανείων, ύψους
700 εκατ. ευρώ, που αφορούν στο πακέτο της χρηματοδότησης των
τραπεζών, που αναμένεται να αρχίσει να τρέχει από τον Δεκέμβριο προκειμένου
να χορηγήσουν δάνεια σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Με την εκταμίευση των κονδυλίων αυτών και την ολοκλήρωση
των διαπραγματεύσεων μεταξύ κυβέρνησης - παραχωρησιούχων, που ήδη οδήγησε σε
συμφωνία για τα δύο από τα τέσσερα έργα (Ολυμπία Οδός και Μαλιακός-Κλειδί) ήρθε
η ώρα για το κρισιμότερο επίπεδο, της διαπραγμάτευσης με τις τράπεζες, που
σταμάτησαν τη ροή της χρηματοδότησης πριν από δύο χρόνια. Γι' αυτό παράγοντες
της κυβέρνησης χαρακτηρίζουν την απόφαση για τη δανειοδότηση ως «σημείο-κλειδί».
Το δάνειο θα στηρίξει οικονομικές υποχρεώσεις του κράτους προς το έργο του
ΠΑΘΕ. Άρα, όπως αναφέρει η Ημερησία, αφορά και στις τέσσερις συμβάσεις: Ολυμπία
Οδός (τμήμα Ελευσίνα - Πάτρα), Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (τμήμα
Μαλιακός-Κλειδί), Ιόνια Οδός (στη σύμβαση της οποίας συμπεριλαμβάνεται το τμήμα
του ΠΑΘΕ Αθήνα - Σκάρφεια) και Κεντρική Οδός (στη σύμβαση της οποίας
συμπεριλαμβάνεται το τμήμα Σκάρφεια - Ράχες Μαλιακού του ΠΑΘΕ).
lykavitos.gr