Εθνικό πλοίο
σεισμικών ερευνών αποφάσισε να ναυπηγήσει η Τουρκία και να δημιουργήσει ένα
μικρό «Στόλο» ερευνητικών με σκοπό τις έρευνες υδρογονανθράκων στην περιοχή του
Αιγαίου και της Ανατολικής Μεσογείου. Οι Τούρκοι βρίσκουν χώρο και έδαφος δεδομένης της
ελληνικής ανυπαρξίας και ελέω της πολιτικής της κυβέρνησης Σαμαρά και Βενιζέλου
που βλέπουν τις σχέσεις των δύο χωρών υπό το πρίσμα της…προσέγγισης.
Τουρκικά δημοσιεύματα αναφέρουν πώς η «στρατηγική»
συνεργασία που αναπτύσσεται μεταξύ της Κύπρου και του Ισραήλ για έρευνες
πετρελαίου και φυσικού αερίου στην Ανατολική Μεσόγειο δεν πρόκειται να μείνει
αναπάντητη.
Έτσι, αποφάσισαν να
προχωρήσουν στη ναυπήγηση εθνικού πλοίου σεισμικών ερευνών και να το βγάλουν
στη θάλασσα το συντομότερο δυνατόν μαζί με το «Barbaros Hayrettin Pasa» που ήδη
κάνει τις πρώτες του αποστολές και σχεδιάζεται να «βγει» σύντομα για έρευνες
ανοιχτά της περιοχής της Αλεξανδρέττας, αλλά πολύ κοντά στα «οικόπεδα» της
Κυπριακής ΑΟΖ που διεκδικεί για λογαριασμό του Ψευδοκράτους.
Αυτό όπως αναφέρουν θα γίνει εντός του μήνα. Πηγές του
Κυπρικού υπουργείου Άμυνας εκτιμούν πώς η πτήση τουρκικών μαχητικών πάνω απο τη
Λευκωσία ίσως ήταν τα προεόρτια.
Σύμφωνα με πληροφορίες αξιωματούχοι του υπουργείου
Ενέργειας της Τουρκίας επισκέφθηκαν διάφορα ναυπηγεία και προέβησαν σε
επιτόπιες έρευνες διαπιστώνοντας πως τα ναυπηγεία Desan της Tuzla διαθέτουν τις
δυνατότητες κατασκευής ενός τέτοιου πλοίου.
Στο συγκεκριμένο
Ναυπηγείο είχε υποστεί τις απαραίτητες «διορθωτικές εργασίες» και το πλοίο που
αγοράστηκε έναντι 130 εκατομμυρίων δολαρίων από τη Νορβηγία και μετονομάστηκε
σε «Barbaros Hayrettin Pasa».
Η Άγκυρα θέλει να αντικαταστήσει τα ερευνητικά σκάφη που
είχε στη διάθεση της, όπως το «Πίρι
Ρέις» και το «Σισμίκ» που τα χρησιμοποίησε για να προκαλέσει κρίση στις
σχέσεις με την Ελλάδα με σύγχρονα σκάφη που έχουν, πέραν της πρόκλησης κρίσης
με τη χώρα μας και τις δυνατότητες να κάνουν έρευνες στα βάθη της Ανατολικής
Μεσογείου και του Αιγαίου.
Στη ναυπήγηση του εθνικού πλοίου σεισμικών ερευνών θα
έχουν ενεργό ρόλο εγχώριοι φορείς, όπως η «ASELSAN» (Στρατιωτική Βιομηχανία
Ηλεκτρονικών) και το «TUBITAK» (Τουρκικό Ίδρυμα Τεχνικών και Επιστημονικών
Ερευνών).
Την ώρα που η ελληνική κυβέρνηση πάει να βάλει «λουκέτο»
στις αμυντικές βιομηχανίες και οι Ένοπλες Δυνάμεις να μην διαθέτουν ούτε
σφαίρες εγχώριας κατασκευής, η τουρκική αμυντική βιομηχανία εξελίσσεται σε
«ατμομηχανή» για την οικονομία της χώρας, κατασκευάζοντας πλοία, άρματα μάχης,
ελικόπτερα κ.α.
Η δε τακτική της υποχωρητικότητας που εφαρμόζει η
κυβέρνηση, όπως στο Κυπριακό που βρίσκεται σε εξέλιξη, ανοίγει διάπλατα τις
πόρτες στην Τουρκία όχι να αμφισβητήσει τα κυριαρχικά μας δικαιώματα σε
περιοχές όπως το νοτιοανατολικό Αιγαίο (Καστελόριζο, Στρογγύλη, Αγαθονήσι,
Φαρμακονήσι), αλλά να διεκδικήσει μέρος των κοιτασμάτων της ελληνικής ΑΟΖ.
Μετά το «ξεπούλημα» της δημόσιας περιουσίας στους
δανειστές φαίνεται ότι έρχεται και η σειρά της παράδοσης των πλουτοπαραγωγικών
πηγών.
Ενώ η Άγκυρα έχει
αυξήσει δραματικά τις αμυντικές της δαπάνες και εξοπλίζεται συνεχώς, εμείς
ακόμη… ψάχνουμε πλοία Α/Α περιοχής για να υπερασπιστούμε την ελληνική ΑΟΖ.
Τμήμα ειδήσεων
defencenet.gr